Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installationsproblem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Ny här och ny med gammal Mac.
Raderat innehåll för att installera om men det skiter sig
Finns det någon som kan hjälpa mig?

Efter ett antal installationsminuter möts jag av detta meddelande.

"OS X kunde inte installeras på den här datorn.
Det fanns inga giltiga paket för installation. Kontakta programtillverkaren för assistans.
Avbryt installationsprogrammet så startar datorn om. Försök sedan installera igen."

Gammal Mac och det är El Capitan som verkar rekommenderas eftersom det är den versionen datorn försökt med. Har fått samma felmeddelande flera ggr.

Hjälp, tack!
(Jag har googlat och sökt men hittar ingen lösning)

Det lär vara datumbuggen. Innan installation ändrar du tiden via Terminal. Till exempel:

date 0808080818

Det betyder augusti, den 8:e, kl 08:08, 2018. Bara för att skriva något enkelt, tiden kan ändras senare.

Det är gamla certifikat som har gått ut, som sabbar. På det här viset hamnar du på rätt sida om certifikatets löptid.

Ursprungligen av Zeugma:

Det lär vara datumbuggen. Innan installation ändrar du tiden via Terminal. Till exempel:

date 0808080818

Det betyder augusti, den 8:e, kl 08:08, 2018. Bara för att skriva något enkelt, tiden kan ändras senare.

Det är gamla certifikat som har gått ut, som sabbar. På det här viset hamnar du på rätt sida om certifikatets löptid.

Ok. Ja det har jag inte testat. Ska göra det i morgon, tålamodet är slut för kvällen ✌?

Ursprungligen av Zeugma:

Det lär vara datumbuggen. Innan installation ändrar du tiden via Terminal. Till exempel:

date 0808080818

Det betyder augusti, den 8:e, kl 08:08, 2018. Bara för att skriva något enkelt, tiden kan ändras senare.

Det är gamla certifikat som har gått ut, som sabbar. På det här viset hamnar du på rätt sida om certifikatets löptid.

Jag gav datorn en sista chans för kvällen och ändrade datum och startade om.. Vips! Så funkade det!!
TACK!!! för att du svarade så snabbt!

1
Bevaka tråden