Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streck under ikonen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar varför det är ett streck där under. Kan det vara att det är någonting som laddas i hämtade filer? hur kan man kolla det?

Ursprungligen av calinou:

Undrar varför det är ett streck där under. Kan det vara att det är någonting som laddas i hämtade filer? hur kan man kolla det?

Om det är något som laddas ned brukar filen ha ändelsen ”.crdownload” i mappen som filerna sparas i.

Ursprungligen av Zeugma:

Om det är något som laddas ned brukar filen ha ändelsen ”.crdownload” i mappen som filerna sparas i.

Det finns inte sådant i mappen. Det brukar man se en sådan streck ibland under vissa ikoner när det är någonting som laddas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-04-04 13:05

Som ni är inne på, när något laddas ned. Det borde vara något som hängt sig om den inte tickar klart. Testat att starta om datorn?

Ursprungligen av xms67:

Som ni är inne på, när något laddas ned. Det borde vara något som hängt sig om den inte tickar klart. Testat att starta om datorn?

Man kan se via Mission Control ifall det är något igång? Vill helst ej starta om pga massa flickar igång.
Där är det inget som laddas just nu i alla fall.

Nu har jag stängt av den men strecket finns kvar där ändå.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-05-13 14:49

Vad händer om du trycker på symbolen höger om HandBrake-1.3.1?

Ursprungligen av Gäddnos:

Vad händer om du trycker på symbolen höger om HandBrake-1.3.1?

Handbrake försvinner. Men strecket är kvar på dockan under hämtade filer.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-05-14 10:39
Ursprungligen av calinou:

Nu har jag stängt av den men strecket finns kvar där ändå.

Har du sett samma symbol på en knapp för en CD/DVD-spelare vid luckan för skivan eller bland som andra knapparna som styr funktionerna? Det är samma symbol och funktion...

Kan det vara en hämtning som misslyckats?

Ursprungligen av frazze:

Har du sett samma symbol på en knapp för en CD/DVD-spelare vid luckan för skivan eller bland som andra knapparna som styr funktionerna? Det är samma symbol och funktion...

Jag vet att det är samma symbol fast jag har inte installerat någonting via min dvd enhet. Så varför hamnar den där?

Ursprungligen av CekariYH:

Kan det vara en hämtning som misslyckats?

Jag slängde den i papperskorgen från finder.

Men du är det en annan som det står ett streck under.

Samt att den är tillbaka som det var förut fast jag tog bort den....

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-14 20:18
Ursprungligen av calinou:

Jag vet att det är samma symbol fast jag har inte installerat någonting via min dvd enhet. Så varför hamnar den där?

Via din dvd? Har inget med den att göra utan det är en eject symbol för unmounta dmg-filen.

Senast redigerat 2020-05-15 00:18
Ursprungligen av Innis:

Via din dvd? Har inget med den att göra utan det är en eject symbol för unmounta dig-filen.

Det hade jag inte någon aning om. Ser ut som en "mata ut" -skiva symbol. Vad menar du med unmounta?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-15 00:20
Ursprungligen av calinou:

Det hade jag inte någon aning om. Ser ut som en "mata ut" -skiva symbol. Vad menar du med unmounta?

Ingen aning om vad? Hur man installerar program med Dmg-filer? Om jag inte minns fel har du startat flera trådar om det och fått svar. Som den här tråden tex. https://www.99mac.se/forum/t/326179-installer...

Googla på ordet

1
Bevaka tråden