Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Power Supply kass Gen3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett Apple Tv 3 som är stendöd, inga lampor, inget!!
Så jag misstänker power supplyen. (rätt så vanligt om man googlar)

Jag har läst att man ska kunna använda usb för att komma åt recovery mode, då strömsätter man maskinen via usb'n direkt mot logic boarden.
Och börjar lampan blinka så är det garanterat att supplyen är död då man går runt denna vid recovery läget.

Min fråga dock... måste man koppla usb'n mot en Mac ? eller funkar windows pc ? jag har inte fått det att funka med windows iaf.

Tacksam för svar.

Ursprungligen av mr_kenzo:

Har ett Apple Tv 3 som är stendöd, inga lampor, inget!!
Så jag misstänker power supplyen. (rätt så vanligt om man googlar)

Jag har läst att man ska kunna använda usb för att komma åt recovery mode, då strömsätter man maskinen via usb'n direkt mot logic boarden.
Och börjar lampan blinka så är det garanterat att supplyen är död då man går runt denna vid recovery läget.

Min fråga dock... måste man koppla usb'n mot en Mac ? eller funkar windows pc ? jag har inte fått det att funka med windows iaf.

Tacksam för svar.

Det står ”eller en pc med iTunes” här: https://support.apple.com/sv-se/HT203028

Frågan är väl då om din Apple TV är mer skadad än du antar?

Ursprungligen av Zeugma:

Det står ”eller en pc med iTunes” här: https://support.apple.com/sv-se/HT203028

Frågan är väl då om din Apple TV är mer skadad än du antar?

Det står även "Anslut nätkabeln till din Apple TV (3:e generationen eller HD) , alltså behövs en fungerande power supply ,, hmmm??

Ursprungligen av mr_kenzo:

Har ett Apple Tv 3 som är stendöd, inga lampor, inget!!
Så jag misstänker power supplyen. (rätt så vanligt om man googlar)

Jag har läst att man ska kunna använda usb för att komma åt recovery mode, då strömsätter man maskinen via usb'n direkt mot logic boarden.
Och börjar lampan blinka så är det garanterat att supplyen är död då man går runt denna vid recovery läget.

Min fråga dock... måste man koppla usb'n mot en Mac ? eller funkar windows pc ? jag har inte fått det att funka med windows iaf.

Tacksam för svar.

Problemet löst, bytte till nytt power supply från ebay, nu funkar den

1
Bevaka tråden