Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri känner inte igen mig

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2020-05-05 22:16

Siri känner inte igen mig. När jag säger till henne att påminna mig att ”dammsuga” när jag kommer hem, svarar hon att hon inte vet var jag bor.
När jag frågar henne var bor jag, får jag svaret ” jag vet inte vad din hemadress är. Du kan lägga den i appen kontakter”

Men i kontakter har jag redan min hemadress. Se bilden

Hur skall jag få henne att fatta var jag bor. Vore tacksam för goda råd.
Tack på förhand

Ursprungligen av Dormie:

Siri känner inte igen mig. När jag säger till henne att påminna mig att ”dammsuga” när jag kommer hem, svarar hon att hon inte vet var jag bor.
När jag frågar henne var bor jag, får jag svaret ” jag vet inte vad din hemadress är. Du kan lägga den i appen kontakter”

Men i kontakter har jag redan min hemadress. Se bilden

Hur skall jag få henne att fatta var jag bor. Vore tacksam för goda råd.
Tack på förhand

/Users/raine/Desktop/Bilder/IMG_0775.png

Det saknas bild. Du kan inte dra in den i fönstret från ditt skrivbord, den måste bifogas:

Har du angett dina kontaktuppgifter med adress och gjort det till Mitt kort i Kontakter?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2020-05-05 23:27
Ursprungligen av Zeugma:

Det saknas bild. Du kan inte dra in den i fönstret från ditt skrivbord, den måste bifogas:

Har du angett dina kontaktuppgifter med adress och gjort det till Mitt kort i Kontakter?

Ja det är gjort. När jag frågar Siri på AW då vet hon var jag bor, men inte på telefonen

Ursprungligen av Dormie:

Ja det är gjort. När jag frågar Siri på AW då vet hon var jag bor, men inte på telefonen

Märkligt. Jag har tyvärr inget ytterligare förslag. Förhoppningsvis kan någon annan komma med något.

Ursprungligen av Dormie:

Siri känner inte igen mig. När jag säger till henne att påminna mig att ”dammsuga” när jag kommer hem, svarar hon att hon inte vet var jag bor.
När jag frågar henne var bor jag, får jag svaret ” jag vet inte vad din hemadress är. Du kan lägga den i appen kontakter”

Men i kontakter har jag redan min hemadress. Se bilden

Hur skall jag få henne att fatta var jag bor. Vore tacksam för goda råd.
Tack på förhand

/Users/raine/Desktop/Bilder/IMG_0775.png

Kolla under inställningar --> Siri och sökningar --> Min information, står där ditt för och efternamn?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2020-05-06 22:22

Har kollat, både för och efternamn tår där

"Siri känner inte igen mig". låter som inledningsfras hos psykiatrikern .......

Märkligt. Har du testat att starta om installationen av Siri?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2020-05-09 12:37
Ursprungligen av GustavFri:

Märkligt. Har du testat att starta om installationen av Siri?

Vet faktiskt inte hur man startar om Siri - tacksam för råd

Senast redigerat 2020-05-09 12:54
Ursprungligen av Dormie:

Vet faktiskt inte hur man startar om Siri - tacksam för råd

På din iPhone - Gå till Inställningar - Sir och sökning - Lyssna efter "Hej Siri" avaktivera - Sedan aktiverar du igen

Återkoppla gärna om det fungerade

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2020-05-09 21:32
Ursprungligen av GustavFri:

På din iPhone - Gå till Inställningar - Sir och sökning - Lyssna efter "Hej Siri" avaktivera - Sedan aktiverar du igen

Återkoppla gärna om det fungerade

Tyvärr ingen ändring - forfarande säger hon " jag vet inte vad din hemadress är..." Det konstiga är att när jag frågar Siri i klockan vet hon var jag bor. Det går över min horisont.....

Ursprungligen av Dormie:

Tyvärr ingen ändring - forfarande säger hon " jag vet inte vad din hemadress är..." Det konstiga är att när jag frågar Siri i klockan vet hon var jag bor. Det går över min horisont.....

Det kan vara en bugg som du kan rapportera in.

  • Medlem
  • 2020-07-07 22:52
Ursprungligen av fullkoll:

"Siri känner inte igen mig". låter som inledningsfras hos psykiatrikern .......

"Efter hon tappades så har hon inte varit sig lik"

1
Bevaka tråden