Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Unbox Therapy packar upp hjulen till Mac Pro

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undertecknad har haft lite svårt för Unbox Therapy´s olika YouTube-videos men hans senaste är ett mästerverk.

Läs hela artikeln här

Det var rätt så skönt att han höll tyst.

Jag har aldrig gillat uttrycket "apple-tax" men i just det här fallet undrar jag om inte det uttrycket är helt spot on. 7000 spänn. För några hjul.

Jag känner mig lite äcklad för alla Apple-prylar jag köpt genom åren.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-06 19:18

Om inte fyra stycken länkhjul för 7 000 kr kan få folk att förstå att Tim Cook är en girig räknenisse så finns det nog ingen hjälp att tillgå.

Bättre att beställa datorn med hjul redan från början.

Annars känns det ju i allmänhet med Mac Pro som att de räknade ut vad den borde kosta, och sen tog x4 på allting ungefär (eller kanske x3 i alla fall).

Är lite kluven. Vill gärna att företag inte håller igen när man skapar produkter, kvalitet framför kvantitet brukar löna sig. Andrahandsvärdet lär nog bestå helt ok. Men det är klart att denna prissättning är på gränsen med tanke på vad produkten gör. Samtidigt betalar folk mycket varierande på konst som i sig inte har något syfte annat än att glädja ögat.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2020-05-07 08:24

Fortsättning: https://www.youtube.com/watch?v=2LiDZFHsBzY

Citat:

...tremendous number of washers...

15. 15 brickor.

Citat:

We want to distribute the weight as best as possible...

Jag är också glad att han höll tyst i första videon. Det går ju alltid att stänga av ljudet.

  • Medlem
  • 2020-05-07 10:25

Tänk sedan på vad det kostar att lägga in ett nytt golv i svart sidenmattslipad diabas som hjulen ska rulla på.

Ursprungligen av iSweden:

Om inte fyra stycken länkhjul för 7 000 kr kan få folk att förstå att Tim Cook är en girig räknenisse så finns det nog ingen hjälp att tillgå.

7000 räcker inte i Sverige. 8749 kr på svenska Apple Store...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-07 12:19
Ursprungligen av johan_tanying:

7000 räcker inte i Sverige. 8749 kr på svenska Apple Store...

Detta är förkastligt. Desillusionerat.
Sett från en annan synvinkel är det imponerande att ett företag kan skapa ett så starkt varumärke att de kan sätta så höga priser. Samtidigt önskar jag att de har fel. Att marknaden sviker dem på sikt. Tyvärr finns det inget som tyder på det ännu.
Apple har skiftat fot från pedantisk kvalitet till lyx. Cyniskt, där finns mer pengar. iOS-användarna visade dem att folk är beredda att betala nästan vad som helst för lite status.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-07 15:28
Ursprungligen av iSweden:

iOS-användarna visade dem att folk är beredda att betala nästan vad som helst för lite status.

Är det iSO användare som köper dessa hjul menar du?
Skulle du sätta på hjul från Däckonline på din Bugatti Veyron?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-07 15:56
Ursprungligen av Innis:

Är det iSO användare som köper dessa hjul menar du?
Skulle du sätta på hjul från Däckonline på din Bugatti Veyron?

Nej. Läs igen. Du misstolkar eller läser slarvigt.
Vilka däck jag har på min Bugatti Veyron tar vi en annan gång.

En skåpslucka från Ikeas fyndavdelning plus fyra Clas Ohlson-hjul dög fint för min PM G4 som gick lös på i runda slängar tio papp begagnad när det begav sig för snart tjugo år sedan. Den står kvar än utan att skämmas.

Dock så är väl nämnda hjul mer värdefulla än datorn vid det här laget. I synnerhet som hårddisken klappat ihop och den inte längre startar... Skitkvalitet!

Det är ju tur att det inte är tvång på att köpa extrahjul. Precis som det inte är tvång att köpa väskor från Louis Vuitton, kläder från Gucci eller bilar från Maybach.

Men ja, självklart tycker även jag att hjulen är för dyra.

Däremot är frågan om det behövs hjul på en dator lika menlös som att fråga om det behövs metallicgröna bilar. En del vill ha det, andra inte. Det är ett val, och en åsikt, därmed finns det inget rätt eller fel. Och bevisligen finns det ju ett behov, det bekräftar Johan_tanying.

/IMO

Fina hjul och snygg video. Men "will they blend"?

Ursprungligen av M. Sundbom:

Fina hjul och snygg video. Men "will they blend"?

Skulle gissa att de inte gör det.

1
Bevaka tråden