Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xiaomi M365 Pro - kärlek vid första ögonkastet

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har du funderat på en elsparkcykel men ännu inte tagit steget till att köpa en egen?

Läs hela artikeln här

Bara de inte "ringer hem" som telefonerna...
https://www.forbes.com/sites/thomasbrewster/2...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-05-04 12:05
Ursprungligen av Redaktionen:

Har du funderat på en elsparkcykel men ännu inte tagit steget till att köpa en egen?

Läs hela artikeln här

Beställde en

Ursprungligen av kenjon:

Beställde en

Kul! En Pro? Du får säga vad du tycker om den sen

Villhöver! (Men tyvärr inte tillräcklig WAF)

  • Medlem
  • Borås
  • 2020-05-05 21:16

Ser man behovet/glädjen/nyttjandegraden köper man en. Men man måste förstå skillnaden på "vanliga" och PRO. Allt är inte bättre med PRO. Vill du köra cykel eller moped typ.

Tack för bra reportage!
Hur laddar man batteriet och hur lång tid tar det?
Kan man låsa den?

Ursprungligen av calinou:

Tack för bra reportage!
Hur laddar man batteriet och hur lång tid tar det?
Kan man låsa den?

Kul att du gillade videon

Man får med en laddare som man stoppar in på sidan av själva plattan som man står på, en laddning från 0% till 100% tar ca 8 timmar. Men jag brukar underhållsladda utan att låta batteriet dö helt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-05-06 13:20

Och hur låser man fast den ute på sta'n?

Ursprungligen av kenjon:

Och hur låser man fast den ute på sta'n?

Det finns ett motorlås i appen som man kan slå på så ingen kan rulla iväg med den men det hindrar ingen från att kasta in den i bil och köra iväg och flasha om den sen. Jag skulle rekommendera att köpa ett vettigt lås som du drar genom bakhjulet och runt ett träd eller hög stolpe.

Hur är det med lagen kring dessa nu? Förut fick man ju bara köra scootrar som gick över 20 km/h med en motor på max 250 watt på inhägnat område?

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Hur är det med lagen kring dessa nu? Förut fick man ju bara köra scootrar som gick över 20 km/h med en motor på max 250 watt på inhägnat område?

Så är det väl fortfarande. Brukar ju stå nån disclaimer på webbsidor som säljer elscootrar att de endast får användas på inhägnat område. Men jag har aldrig hört talas om att Farbror Blå skulle brytt sig. Möjligtvis om det skulle bli nån olycka eller man kör vårdslöst bland folk att de skulle göra något.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-07 12:56
Ursprungligen av xXMALmenXx:

Hur är det med lagen kring dessa nu? Förut fick man ju bara köra scootrar som gick över 20 km/h med en motor på max 250 watt på inhägnat område?

Enkla regler här. Max 20 km/h och max uteffekt på 250W. Bryter den mot någon av dessa så räknas den inte com cykel utan moped och man måste följa dess bestämmelser. Det är v

----

Kuriosa, på Trafikverket kan man lustigt nog läsa : Om den har en motor med en strömstyrka på max 250 watt (250w).

Bara det att strömstyrka mäts inte i Watt utan i Ampere. Watt är effekt, vilket Trafikverket har snurrat ihop.

Ursprungligen av Sir N.:

Men jag har aldrig hört talas om att Farbror Blå skulle brytt sig. Möjligtvis om det skulle bli nån olycka eller man kör vårdslöst bland folk att de skulle göra något.

Ganska olustigt ur inte minst försäkringsperspektiv om man är med i olycka där man inte har följt bestämmelserna.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-05-08 15:45

Nu har den kommit!
Den går ju lite sakta, min Segway går betydligt fortare....
Har problem med att para den. XiaomiHome hittar scootern, och jag trycker på Power på scootern för att para. Det snurrar några sekunder, sedan får jag Network error. Region står på Sweden.
Något tips?

Ursprungligen av kenjon:

Nu har den kommit!
Den går ju lite sakta, min Segway går betydligt fortare....
Har problem med att para den. XiaomiHome hittar scootern, och jag trycker på Power på scootern för att para. Det snurrar några sekunder, sedan får jag Network error. Region står på Sweden.
Något tips?

Vad kommer du upp i för hastighet? Är du säker på att du inte har ekonomiläget i? Jag kör med Mi Home-appen där fungerar det klanderfritt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-05-08 16:38
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Vad kommer du upp i för hastighet? Är du säker på att du inte har ekonomiläget i? Jag kör med Mi Home-appen där fungerar det klanderfritt!

Ekonomiläge? Har du läst manualen??? Fusk...

Det står MiHome i AppStore, men när jag har installerat den står det Xiaomi Home....

Ursprungligen av kenjon:

Ekonomiläge? Har du läst manualen??? Fusk...

Det står MiHome i AppStore, men när jag har installerat den står det Xiaomi Home....

Haha

Hmm skumt ja jag såg det nu också, det är rätt app och jag har appen inställd som dig, den kopplar upp direkt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-05-08 16:46

Bläddrade igenom manualen, hittar inget om Ekonomiläge. Inte ens displayen beskrivs, känns som det saknas något...
Quick Start Guide
Maintenance Card
och en tjockare Mi Electric Scooter Pro User Manual. Men inte mycket där heller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-05-08 16:55

Gick ut och provade igen, och helt plötsligt funkade det (efter sådär 10 ggr).
Ny firmware finns, valde att uppdatera. Musik spelas, men den står bara på 0 % hela tiden... ska det ta lång tid?

Edit: Kopplade bort laddningen, stängde av scootern, backade tillbaka i appen, startade scootern och körde firmware update igen, och då funkade det.
Men hittar inget om Economic...?

Ursprungligen av kenjon:

Gick ut och provade igen, och helt plötsligt funkade det (efter sådär 10 ggr).
Ny firmware finns, valde att uppdatera. Musik spelas, men den står bara på 0 % hela tiden... ska det ta lång tid?

Edit: Kopplade bort laddningen, stängde av scootern, backade tillbaka i appen, startade scootern och körde firmware update igen, och då funkade det.
Men hittar inget om Economic...?

Du kan ändra mellan de olika lägena på knappen på scootern, har du en M365 eller Pro?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-05-09 13:25

En Pro. Har bara sett hur man slår av/på ljuset. Vad mer kan man göra och hur?

Edit: Tittade på er video igen och ser att ni dubbeltrycker på knappen. Min stod i D, har ändrat nu till S.

Ursprungligen av kenjon:

En Pro. Har bara sett hur man slår av/på ljuset. Vad mer kan man göra och hur?

Edit: Tittade på er video igen och ser att ni dubbeltrycker på knappen. Min stod i D, har ändrat nu till S.

Topp! Det var därför den gick saktare, nu kommer det gå fort

Och nu blev jag också med scooter. Passar bra i trunken på Model 3:an. Lite som att ha en jolle till en båt.

Ursprungligen av Sir N.:

Och nu blev jag också med scooter. Passar bra i trunken på Model 3:an. Lite som att ha en jolle till en båt.

Kul! Hoppas du gillar den

1
Bevaka tråden