Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Pro 2020 ersätter den macbook?

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Superhjälte
  • 2020-04-24 23:02
Ursprungligen av adress@mac:

Har fått min bekräftelse med lev 4 maj från Apple. Har svårt att tro att Netonnet skulle kunna lev snabbare. Får ta en promenad ner i helgen och kolla....?
På deras hemsida går det inte ens att förhandsboka. Står bara lev obekräftad

Jag fick min från Netonnet i går som sagt.

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Hur ser ni på Office-programmen? Visst är det väl fortfarande ”light versioner” som appar i iOS/iPadOS? Är lite rädd att man kommer att sakna en del där med iPad...? Är nog framför allt Excel som jag undrar över.

Dom uppdateras numera hela tiden känns det med olika nya funktioner. Efter Magic keyboard släpptes har apparna exploderat i uppdateringar.

Jag arbetar i både Word och excel utan problem på min iPad Pro idag.

  • Superhjälte
  • 2020-04-25 09:17
Ursprungligen av RStolpe:

Dom uppdateras numera hela tiden känns det med olika nya funktioner. Efter Magic keyboard släpptes har apparna exploderat i uppdateringar.

Jag arbetar i både Word och excel utan problem på min iPad Pro idag.

Kör du någon form av beta av Excel? Har bara sett en uppdatering med ”Korrigeringar” sedan Magic Keyboard släpptes. Har fortfarande inte vettigt stöd för mus och trackpad.

Ursprungligen av RStolpe:

Dom uppdateras numera hela tiden känns det med olika nya funktioner. Efter Magic keyboard släpptes har apparna exploderat i uppdateringar.

Jag arbetar i både Word och excel utan problem på min iPad Pro idag.

Tack för input! Känns mycket bra att höra.

Jag får kolla inpå detta igen frampå, absolut. Sist jag kollade var i Excel i oktober som då saknade en del av det jag ville använda (minns inte nu i farten vad dock).

Ursprungligen av Zop:

Jag fick min från Netonnet i går som sagt.

Inte Apple Magic keyboard för iPad Pro 12,9”. Är något annat du köpt/fått. Var nere på Netonnet och pratade med dom. Har inte fått några och ingen bestämd leveranstid heller.
Ta gärna en personlig bild med ditt nya - så åtar jag mig att ställa dom mot väggen i morgon dag. Avskyr om butiker kör med lögner.
Men lycka till ändå med din. ?

  • Superhjälte
  • 2020-04-27 09:38
Ursprungligen av adress@mac:

Inte Apple Magic keyboard för iPad Pro 12,9”. Är något annat du köpt/fått. Var nere på Netonnet och pratade med dom. Har inte fått några och ingen bestämd leveranstid heller.
Ta gärna en personlig bild med ditt nya - så åtar jag mig att ställa dom mot väggen i morgon dag. Avskyr om butiker kör med lögner.
Men lycka till ändå med din. ?

De kanske lurat på mig en väldigt bra kopia.

Ursprungligen av Zop:

De kanske lurat på mig en väldigt bra kopia.

Ser helt ok ut tycker jag. Dags ställa butiken mot väggen. Apple hade ju aldrig skickat med PostNord- vilket jag föredrar. Tack för bilderna och återkom gärna med lite synpunkter på ditt nya Apple Magic Keyboard ?
P.S.
Netonnet har kanske inköpskanaler via annat land. Norge eller Tyskland. Men svenskt tangentbord var/är det väl ?

  • Superhjälte
  • 2020-04-27 10:07
Ursprungligen av adress@mac:

Netonnet har kanske inköpskanaler via annat land. Norge eller Tyskland. Men svenskt tangentbord var/är det väl ?

Svenskt tangentbord med ÅÄÖ.

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-04-27 14:30

Beställde direkt från Apple. Planerad leverans 14-22 maj, får se om det går snabbare...

Ursprungligen av Gurra:

Beställde direkt från Apple. Planerad leverans 14-22 maj, får se om det går snabbare...

Hoppas jag med. Beställde första dagen och har 4-8 maj. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Hoppas jag med. Beställde första dagen och har 4-8 maj. ?

Avbeställt. Snabbare på annat håll.

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-04-27 15:15
Ursprungligen av adress@mac:

Avbeställt. Snabbare på annat håll.

Jasså, vart hittade du snabbare leverans?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-27 15:18
Ursprungligen av Gurra:

Jasså, vart hittade du snabbare leverans?

Säkert NetOnNet

Ursprungligen av zinned:

Säkert NetOnNet

Dom gjorde precis en pudel på Netonnet. Hade redan hunnit beställa på Telia. Leverans på fredag.

Ursprungligen av Zop:

Svenskt tangentbord med ÅÄÖ.

Se mitt inlägg längre ner #44 ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-27 15:49

Stämmer detta verkligen? Hur laddas iPad då av fodralet, induktionsladdning?

  • Medlem
  • 2020-04-27 16:16
Ursprungligen av zinned:

Stämmer detta verkligen? Hur laddas iPad då av fodralet, induktionsladdning?

Via Smart Connector.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-27 16:49
Ursprungligen av Ljung:

Via Smart Connector.

Just det, glömde ju den. Jag har haft mitt skal på så länge så jag har glömt att den finns där.

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-04-27 17:01
Ursprungligen av adress@mac:

Dom gjorde precis en pudel på Netonnet. Hade redan hunnit beställa på Telia. Leverans på fredag.

Telia, det hade jag inte ens tänkt på. Dom har ju tydligen i lager ja.

Ursprungligen av zinned:

Stämmer detta verkligen? Hur laddas iPad då av fodralet, induktionsladdning?

Stämmer, du laddar iPad genom fodralet. Du kopplar in USB-c i fodralet och så är porten ledig på iPad för att ha andra ev saker i den

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-04-27 19:29

Folk på Reddit skriver att iPad inte laddar genom Magic Keyboard när den är ihopfälld. Låter ju inte nå vidare.

Ursprungligen av Gäddnos:

Folk på Reddit skriver att iPad inte laddar genom Magic Keyboard när den är ihopfälld. Låter ju inte nå vidare.

Det förstår jag inte. Vad skulle anledningen vara till det?
Det enda som står på Apple är: ” Magic Keyboard har genomströmsladdning via usb-c så att usb-c-porten på iPad Pro hålls fri för externa hårddiskar, skärmar och andra tillbehör. Mikrofonerna på iPad Pro kopplas ifrån när du sätter fast och stänger Magic Keyboard så att inga ljuddata kan spridas, vilket bidrar till ökad säkerhet.”

Senast redigerat 2020-04-27 20:24
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-04-27 20:13
Ursprungligen av adress@mac:

Det förstår jag inte. Vad skulle anledningen vara till det?

Har ingen själv så jag kan inte prova. Men ni som fått den här kanske kan prova och kör ur batteriet en stund och sedan koppla in och fälla ihop nån timme för att senare se om den laddat eller ej.

Ursprungligen av Gäddnos:

Har ingen själv så jag kan inte prova. Men ni som fått den här kanske kan prova och kör ur batteriet en stund och sedan koppla in och fälla ihop nån timme för att senare se om den laddat eller ej.

Har inte fått den ännu. Det som står på Apple hemsida - om det kan vara ngn ihopblandning.
” Magic Keyboard har genomströmsladdning via usb-c så att usb-c-porten på iPad Pro hålls fri för externa hårddiskar, skärmar och andra tillbehör. Mikrofonerna på iPad Pro kopplas ifrån när du sätter fast och stänger Magic Keyboard så att inga ljuddata kan spridas, vilket bidrar till ökad säkerhet.”

Kan någon förklara för mig vad som skulle motivera att köpa en iPad 12" + Tangentbord för nästan 4000 kr mer än en MacBook Air? Det man vinner på att iPad är lite mindre och lättare kan väl inte övervinna att Mac OS ger så mycket mer frihet än det mer begränsade iPadOS. Det är ju inte så att en MacBook Air är en stor, tung och klumpig dator.

  • Superhjälte
  • 2020-04-27 21:17
Ursprungligen av Sir N.:

Kan någon förklara för mig vad som skulle motivera att köpa en iPad 12" + Tangentbord för nästan 4000 kr mer än en MacBook Air? Det man vinner på att iPad är lite mindre och lättare kan väl inte övervinna att Mac OS ger så mycket mer frihet än det mer begränsade iPadOS. Det är ju inte så att en MacBook Air är en stor, tung och klumpig dator.

Försök sitta bekvämt tillbakalutad eller ligg i sängen och läs en bok på en MacBook Air.

Ursprungligen av Zop:

Försök sitta bekvämt tillbakalutad eller ligg i sängen och läs en bok på en MacBook Air.

Fungerar utmärkt. Jag har datorn liggande stadigt på magen och slipper hålla upp iPadden med händerna.

Ursprungligen av Sir N.:

Kan någon förklara för mig vad som skulle motivera att köpa en iPad 12" + Tangentbord för nästan 4000 kr mer än en MacBook Air? Det man vinner på att iPad är lite mindre och lättare kan väl inte övervinna att Mac OS ger så mycket mer frihet än det mer begränsade iPadOS. Det är ju inte så att en MacBook Air är en stor, tung och klumpig dator.

Man kan ta av tangentbordet på iPad - försök göra det på MacBook Air....... Dessutom kan iPad Pro 12,9”....mer än Air

  • Superhjälte
  • 2020-04-28 08:29
Ursprungligen av Sir N.:

Fungerar utmärkt. Jag har datorn liggande stadigt på magen och slipper hålla upp iPadden med händerna.

Låter inte som en skön ställning för nacke/rygg att ligga så och läsa en bok.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-28 08:38
Ursprungligen av Zop:

Låter inte som en skön ställning för nacke/rygg att ligga så och läsa en bok.

Dessutom sjukt mycket mindre yta för läsbar text, speciellt jämfört med en iPad i vertikalled.

Bevaka tråden