Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte återskapa dator från Time Machine/Time Capsule

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-04-27 19:02

När jag försöker göra en full återskapning av Time Machine säkerhetskopia som ligger på Time Capsule avbryts den efter ungefär halva tiden/datan. 4-6 timmar. Jag har försökt via WiFi och Ethernet. Hela backupen är ungefär 1,2 TB.
Jag får meddelande "Hårddisken med säkerhetskopian kopplades från medan säkerhetskopian återskapades. Använd en tillförlitlig nätverksanslutning medan du återskapar"
Jag har även försökt installer nytt system (High Sierra) och sen använda flyttassistenten men det avbryts också efter en lång tid in i överföringen.
När jag försöker dra över filer manuellt från säkerhetskopian till annan hårddisk har jag vid ett tillfälle fått felmeddelande - 8062.
Formaterat hårddisken på MB också så klart.
Jag får inte alls känslan att det beror på nätverksanslutningen utan det verkar som om något stör. För stora filer? Korrupta filer? Något annat fel?

Någon som kan hjälpa mig?

Time Capsule 3TB, Macbook Pro 13 2018 APFS,

Funkar det att bara återställa datorn (systemet) med time capsule-kopian? Dvs lämna alla dokument, bilder och program för att senare föra över och installera manuellt. Kan enligt min erfarenhet vara nödvändigt om du tänker installera ett annat OS än det som finns på time capsule.

Om det är ett hårdvaruproblem med exvis kontrollkort (dvs ej själva disken) så kan du ju i värsta fall lyfta över hårddisken till ett annat kabinett eller hårddiskdocka. Inte helt lätta att öppna, ser jag:

1
Bevaka tråden