Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magic Keyboard till iPad Pro går nu att beställa

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har du en iPad Pro från 2018 eller den allra senaste så går det nu att beställa det nya Magic Keyboard.

Läs hela artikeln här

Köpte det direkt kommer kunna ersätta min MacBook Pro, kommer köra en Mac mini som server / workstation hemma och sen köra remote mot den vid behov

Dock ingen svensk version av det från Logitech för de vanliga paddorna, verkar det som.

Ursprungligen av RStolpe:

Köpte det direkt kommer kunna ersätta min MacBook Pro, kommer köra en Mac mini som server / workstation hemma och sen köra remote mot den vid behov

Smart. Vad kör du för remote-lösning?

Det blev ett köp här med. Även om 4tkr är i högsta laget så hoppas jag på underverk.

Berätta gärna mer om remote lösning som är vettig. Jag har en iMac 27” 5k från 2015 (köpte den ny 2017) som jag tänkt köra så

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-16 08:38
Ursprungligen av RStolpe:

Köpte det direkt kommer kunna ersätta min MacBook Pro, kommer köra en Mac mini som server / workstation hemma och sen köra remote mot den vid behov

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Smart. Vad kör du för remote-lösning?

Så har jag kört under ett års tid nu, dock har tillfällena jag anslutit mot Minin blivit väldigt få. Det finns väldigt få use case där jag måste ha macOS, i stort sett allt går att lösa från iPad.

Själv ansluter jag med Remotix över VNC-protokollet, som är standard i macOS.

Fick Mail nu om att den är skickade från Apple, beräknade leverans på måndag.

Beställde den för iPad Pro 2020 12'9"

Ursprungligen av Ancientdragon:

Det blev ett köp här med. Även om 4tkr är i högsta laget så hoppas jag på underverk.

Berätta gärna mer om remote lösning som är vettig. Jag har en iMac 27” 5k från 2015 (köpte den ny 2017) som jag tänkt köra så

Jag kan starkt rekommendera JumpDesktop som finns nu till 50% rabatt på AppStore du köper det på din iPAD sen installerar du en enkel klient på din Mac.
Fungerar klockrent för mig, jag styr flertal Mac:ar på det viset.

https://jumpdesktop.com

För direkt länk till appen:
https://apps.apple.com/us/app/jump-desktop-rd...

Ursprungligen av zinned:

Så har jag kört under ett års tid nu, dock har tillfällena jag anslutit mot Minin blivit väldigt få. Det finns väldigt få use case där jag måste ha macOS, i stort sett allt går att lösa från iPad.

Själv ansluter jag med Remotix över VNC-protokollet, som är standard i macOS.

Nackdelen med det är att då kan du inte köra över internet utan att öppna portar vilket du kan göra med JumpDesktop, du kan även om du önskar välja att köra över VNC-protokollet med men jag personligen gör inte det om jag inte sitter på samma LAN.
Utom är jag på språng använder jag klienten på Mac från JumpDesktop och sedan Jump Desktop appen på min iPad.

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Smart. Vad kör du för remote-lösning?

Se ovan.

Edit:
Remotix har samma funktion som Jump Desktop och jag kan starkt rekommendera Remotix istället då jag precis prövade det och det fungerar mycket bättre än Jump

Senast redigerat 2020-04-17 15:40
Ursprungligen av RStolpe:

Fick Mail nu om att den är skickade från Apple, beräknade leverans på måndag.

Beställde den för iPad Pro 2020 12'9"

Själv får jag inte mitt förens onsdag.

Den som väntar på något gott

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-17 16:57
Ursprungligen av RStolpe:

Nackdelen med det är att då kan du inte köra över internet utan att öppna portar vilket du kan göra med JumpDesktop, du kan även om du önskar välja att köra över VNC-protokollet med men jag personligen gör inte det om jag inte sitter på samma LAN.

Inga problem att öppna portar för det. Jag tunnlar in över SSH sedan också.

Ursprungligen av zinned:

Inga problem att öppna portar för det. Jag tunnlar in över SSH sedan också.

Såg att dom har samma lösning som andra med en agent och de löser port problemen

Fick mitt idag och shit! Snacka om att de förenklade hela mitt arbetsflöde och allt fungerar grymt bra!

Game changer!

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-04-20 18:27
Ursprungligen av RStolpe:

Fick mitt idag och shit! Snacka om att de förenklade hela mitt arbetsflöde och allt fungerar grymt bra!

Game changer!

Samma känsla här. Så otroligt nöjd.

Ursprungligen av The Cat:

Samma känsla här. Så otroligt nöjd.

Jag tänkte att de skulle vara bra såklart men inte såhär bra som det visade sig vara.
Är fortfarande lite chockad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-21 13:19
Ursprungligen av RStolpe:

Fick mitt idag och shit! Snacka om att de förenklade hela mitt arbetsflöde och allt fungerar grymt bra!

Game changer!

Ursprungligen av RStolpe:

Jag tänkte att de skulle vara bra såklart men inte såhär bra som det visade sig vara.
Är fortfarande lite chockad.

Nu blev jag nyfiken

Vad är det som gör det så bra? Vad är det som gör att ditt arbetsflöde förbättrades så? Jag menar, det är ett tangentbord...

Ursprungligen av zinned:

Nu blev jag nyfiken

Vad är det som gör det så bra? Vad är det som gör att ditt arbetsflöde förbättrades så? Jag menar, det är ett tangentbord...

Precis, det är ett fullstort och trackpaden gör det smidigare att styra m.m. Jag arbetar mycket med olika VM’s i Azure och andra remote sessioner likväl som med SSH mot Linux servrar. Och detta gör ju att jag kan arbeta smidigare remote - mycket smidigare. Jag åker mycket tåg med och att slänga upp min MacBook Pro 16” på tåget har inte varit optimalt.

Men med denna lilla manick blir det mycket mer behändigt - den ersätter inte en Macbook absolut inte men det är ett komplement. Min nästa Mac blir en iMac ser inte varför jag ska ha en Macbook just nu när denna enhet är precis lika mobil.

Och nu väntar vi bara på att xCode skall komma till ipadOS

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-22 16:27
Ursprungligen av RStolpe:

Och nu väntar vi bara på att xCode skall komma till ipadOS

https://feber.se/mac/xcode-ryktas-vara-pa-gan...

Ursprungligen av zinned:

Själv ansluter jag med Remotix över VNC-protokollet, som är standard i macOS.

Ursprungligen av RStolpe:

Remotix har samma funktion som Jump Desktop och jag kan starkt rekommendera Remotix istället då jag precis prövade det och det fungerar mycket bättre än Jump

Tack för input! Ser ut som att ni båda rekommenderar Remotix.

Jag har nyss skaffat en iPad Pro och vill kunna accessa min mac. Så, då är det väl bara att införskaffa Remotix helt enkelt... ?
Jag har bara gammal erfarenhet av Microsoft Remote Desktop, Apples skärmdelning och TeamViewer, men litar starkt på er expertis. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-04 14:14
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Tack för input! Ser ut som att ni båda rekommenderar Remotix.

Jag har nyss skaffat en iPad Pro och vill kunna accessa min mac. Så, då är det väl bara att införskaffa Remotix helt enkelt... ?
Jag har bara gammal erfarenhet av Microsoft Remote Desktop, Apples skärmdelning och TeamViewer, men litar starkt på er expertis. ?

Den kan du lita på

Skärmdelning hade också funkat, om det hade funnits någon iOS-app för just skärmdelning. Det går dock exakt lika bra med en VNC-klient som Remotix, som dessutom har stöd för mycket mer.

Ursprungligen av zinned:

Den kan du lita på

Perfekt, tack. ?

Såg att det fanns ett antal produkter att köpa, men det räcker att betala för iOS-klienten. Är det rätt uppfattat?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-05-05 13:54
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Perfekt, tack. ?

Såg att det fanns ett antal produkter att köpa, men det räcker att betala för iOS-klienten. Är det rätt uppfattat?

Ja, behöver du inte en klient för annan plattform så

1
Bevaka tråden