Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara videoinspelningar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Ja har en äldre videokamera som spara på matrealet på miniDV kassetter. Jag vill göra en backup på dessa kassetter och behöver tips.

1, Min första tanke var att föra över allt till iTunes och sedan göra en film och spara. Men helst skulle jag inte vilja göra en film utan bara spara ner det som det är för att sedan kanske i framtiden göra en film av utvalda klipp. Hur bör jag göra för att spara matrealet på enklast och bästa sätt. Gärna tips på om det behövs någon externprogram eller inte.

2, Vad är bäst att spara matrealet på? hårddisk eller molnet?

tacksam för svar.

Då du inte berättar då mycket om kameramodell får du denna lösning.

Kameran har FireWire-anslutning, koppla in till datorn och använd QuickTime Spelaren, Final Cut Pro X eller liknade program för att kopiera över film till datorn.
MiniDV tar ungefär 13 GB per timme direkt importerat.

Hej, den kamera jag har är en SONY DCR-PC100E och den har FIreWire anslutning. Jag har dock inte final cut pro X.

Hur importerar jag med QuickTime? jag får inte upp kameran i det programmet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-04-07 17:49

Har ingen kunskap om överföring av DV-band, men en snabb sökning gav detta för överföring via iMovie.
https://www.sony.co.uk/electronics/support/ar...

Ursprungligen av masterboy:

Hej, den kamera jag har är en SONY DCR-PC100E och den har FIreWire anslutning. Jag har dock inte final cut pro X.

Hur importerar jag med QuickTime? jag får inte upp kameran i det programmet.

Följer du instruktionen i hjälpen för QuickTime Spelaren? Avsnittet i hjälpen heter ”Spela in en ny film”

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-04-07 18:30

Det bästa är att du har kvar banden och lagrar dom på både hårddiskar och i molnet.

1
Bevaka tråden