Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Thunderbolt Display - Thunderbolt Optisk kabel. Skarv Thunderbolt hona-hona.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-03-31 10:01

Har en studio och behöver en motion i studion för livestreaming.
Har provat trådlöst med iPad och Duet funkar - laggar men helt ok.
Däremot fryser skärmen ibland och sen blir det stumfilm till nuet - funkar inte.

Har en gammal Thunderbolt Display och lång Thunderbolt Optisk kabel men skärmen har ju fast Thunderboltkabel sån hur kopplar jag ihop dem?
Thunderbolt/displayport skarv hona - hona kan det funkar.

Utan att egentligen ha järnkoll har jag för mig är skarvning av Thunderbolt inte är möjligt. Det bästa är nog att investera i en Thunderboltdocka. Då får man ju normalt en del annat på köpet, typ fler USB portar och kanske SD-kortsläsare. Men billigt, det är det ju inte ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-03-31 11:35
Ursprungligen av suddgummi:

Utan att egentligen ha järnkoll har jag för mig är skarvning av Thunderbolt inte är möjligt. Det bästa är nog att investera i en Thunderboltdocka. Då får man ju normalt en del annat på köpet, typ fler USB portar och kanske SD-kortsläsare. Men billigt, det är det ju inte ?

Insåg att han har en Thunderboltdocka av dyrare sorten och så det blir att testa med den och med usb så kanske det går topp att koppla upp ipaden istället.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-03-31 15:15

iPad med Sidecar över wifi fungerar oväntat bra. Det går ju att köra Sidecar över USB/USB-C utan problem. Du har inte skrivit i ditt första inlägg varför du inte har provat det. Står ju tex här att Motion har stöd för Sidecar. Fast du kör kanske inte macOS Catalina och därmed inte har Sidecar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-03-31 17:28

Missade MacPro 2013 har inte stöd för det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-03-31 19:56

Verkar som Astropad har stabil och bra uppkoppling via WiFi.

1
Bevaka tråden