Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag håller med och lägger till Altered Carbon säsong 2

? Den ligger på att kolla listan. Ska bara beta av Drive to Survive s2 först.

Ursprungligen av HåkanE:

? Den ligger på att kolla listan. Ska bara beta av Drive to Survive s2 först.

Vi verkar ha liknande smak. Drive to Survive s1 var bra så s2 ligger på min lista

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-03-02 17:44

Rekommenderar The Outsider som är baserad på en roman av Stephen King.

See på Apple TV+
Fantastiskt bra serie, men också bland det segaste jag sett. Helt olidligt segt mellan varven, är tvungen att snabbspola för att inte tröttna. Måste ha att göra med att jag, som seende, har svårt att förstå hur det är att vara blind.
Men glad att jag hållt ut, för i slutändan är den grymt bra!

Känns lite motsägelsefullt med dessa åsikter, men vad tycker ni andra?

Ursprungligen av joakimo:

Rekommenderar The Outsider som är baserad på en roman av Stephen King.

Kan rekommenderas - och Stephen King är själv väldigt förtjust i denna serie.

Ursprungligen av joakimo:

Rekommenderar The Outsider som är baserad på en roman av Stephen King.

ja, kan hålla med. Jag har bara sett mågra avsnitt men de har varit mycket bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-03-17 19:37

Jag hugger på The Outsider som jag skymtat på ett par ställen. Nånting ska ju fastna…
Sticker hastigt mellan med Devs. Otäck tech, om vitsen tillåts, med utmärkt bildspråk och ljudspår. Andas lite/en hel del Dark som jag ivrigt väntar in 3:e och avslutande säsong på.
Annars pys-mys med Brokenwood Mysteries; Midsomer Murders på Nya Zeeland.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2020-03-28 01:55

Ozark S3 finns på Netflix nu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-03-30 18:45
Ursprungligen av onnyt:

Ozark S3 finns på Netflix nu.

Jag har nu sett säsong 3 i 3st sittningar och ser fram emot säsong 4(?). Serien rekommenderas starkt och det är svårt att slita sig ifrån den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-08-31 14:37

Allmn förfrågan om någon kan ge en (kortfattad) recension av sense8@(Netflix)? Någon som sett och kan tycka till över ett par rader? Tack på förhand!

Ted Lasso är (för mig) en trivsam serie. Trots allt

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-08-31 15:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Ted Lasso är (för mig) en trivsam serie. Trots allt

Håller med. Väldigt tydligt att det är en Bill Lawrence-serie (Scrubs, Spin City), komedi med hjärta.

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-08-31 15:04
Ursprungligen av SwBear:

Allmn förfrågan om någon kan ge en (kortfattad) recension av sense8@(Netflix)? Någon som sett och kan tycka till över ett par rader? Tack på förhand!

Fantastisk serie! Tycker jag iallafall. Intressant intrig (med lagom övernaturliga inslag) som hela tiden höll mig nyfiken att kolla vidare. Eftersom det är en Wachowski-serie så är den inte helt oväntat snygg, sexuellt frigjord och har bra musik. Rekommenderas starkt!

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-08-31 15:08

Eftersom jag ändå kommenterar i den här tråden så bingade jag båda säsongerna av Umbrella Academy senaste veckorna, klart sevärd.

Och såg Brave New World innan det. Fram till sista par avsnitten där dom öppnar upp för en säsong två så tyckte jag det vara riktigt bra. Gjorde mig iallafall sugen på att lösa om boken.

En icke Engelskspråkig serie kommer till Apple TV Plus:
https://macworld.idg.se/2.1038/1.738167/tehra...

Lovande om tjänsten börjar få mer innehåll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-09-06 11:27

Jag har nu sett 8 avsnitt av The Umbrella Academy. Klart sevärd serie. Lite seg i avsnitten, men inte mer än att vissa inte kommer att tänka på det och några som jag tycker de kunde kortat avsnitten något. Men som sagt väldigt bra. 4 av 5 Äpplen.

Ursprungligen av xms67:

Jag har nu sett 8 avsnitt av The Umbrella Academy. Klart sevärd serie. Lite seg i avsnitten, men inte mer än att vissa inte kommer att tänka på det och några som jag tycker de kunde kortat avsnitten något. Men som sagt väldigt bra. 4 av 5 Äpplen.

Jag fastnade inte för säsong ett men började titta på säsong två och fastnade då;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-09-07 09:03
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag fastnade inte för säsong ett men började titta på säsong två och fastnade då;)

Det där låter ju perfekt för mig som snart ska in på säsong 2..?. Jag har för övrigt nu sett 9 avsnitt och mitt omdöme står sig..?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-01-08 21:58

Åter vänder jag mig till er om ett utlåtande över en serie, nämligen Gangs of London: någon som sett den och vill vara vänlig att tycka till över ett par rader här? Med tack på förhand!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-01-09 10:07
Ursprungligen av SwBear:

Åter vänder jag mig till er om ett utlåtande över en serie, nämligen Gangs of London: någon som sett den och vill vara vänlig att tycka till över ett par rader här? Med tack på förhand!

Tyckte den var mycket bra och sevärd, bra skådespelare och bra story men den är dock väldigt väldigt våldsam så är man känslig för sådant så kanske man ska skippa den serien.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-01-09 13:16

Ok, en balansgång mao. Tack för input! Liknande omdömen från annat håll så kanske inte något för hela familjen.

Bevaka tråden