Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med teckensnitt i word-mallar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått ett problem med word-mallar jag gjort åt en kund. Fast jag använder deras teckensnitt så blir det ett annat i deras Windows-burkar. När jag stänger av teckensnittet i min Mac så får jag samma resultat som dem. Verkar som att mallens teckensnitt inte läses in på deras PCs – som att deras Word inte känner igen det. Någon som känner igen detta och har en lösning?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-03-20 10:51

Det är en skillnad mellan Pages och Word hur det rapporteras till användaren. Pages berättar vid öppnandet av dokumentet vad som saknas mellan dokument och dator. Samma funktion upplever jag ser annorlunda ut för Word. Dessutom så håller sig varje Microsoft-produkt medregent uppsättning typsnitt på MacOS trots att vi ha en central plats för detta.
Slutligen så måste du aktivera inbyggda (embedded) typsnitt i dokumentet, annars kommer bara en namnreferens knyta ihop din dator med kundens. Det går att läsa mer på Microsoft supportportal för Word hur det fungerar mellan flera parter och plattformar.

1
Bevaka tråden