Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBA 2020 vs MBP 13 2019 och vad händer med MBP 14 nu?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här satt man och väntade på en MBP 14 och så slog Apple till och uppgraderade MBA istället. Har själv den nya generationens MBA(från slutet av 2018) och förstår inte riktigt hur Apple nu tänker när man ökar på prestandan i sin lättviktare före man uppgraderar MBP. Kan någon förklara för mig varför man nu skall köpa en MBP 13 istället för en MBA 2020? Är inte prestandan nu likvärdig eller kan det kanske till och med vara så att en MBA 2020 (med tanke på att det är 10:e gen cpu) presterar bättre än MBP 2019?

Skall snart skaffa ny laptop och var så redo att gå från MBA till MBP 14 2020 men så blir det alltså inte tyvärr..

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-03-19 06:30

MBP 13" är fortfarande kraftfullare och den har fler anslutningar.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-03-19 10:39
Ursprungligen av Innis:

MBP 13" är fortfarande kraftfullare och den har fler anslutningar.

Och fortfarande det värdelösa tangentbordet som inte fungerar som det ska och ingen vill ha.

Ursprungligen av BobbyM:

Här satt man och väntade på en MBP 14 och så slog Apple till och uppgraderade MBA istället. Har själv den nya generationens MBA(från slutet av 2018) och förstår inte riktigt hur Apple nu tänker när man ökar på prestandan i sin lättviktare före man uppgraderar MBP. Kan någon förklara för mig varför man nu skall köpa en MBP 13 istället för en MBA 2020? Är inte prestandan nu likvärdig eller kan det kanske till och med vara så att en MBA 2020 (med tanke på att det är 10:e gen cpu) presterar bättre än MBP 2019?

Skall snart skaffa ny laptop och var så redo att gå från MBA till MBP 14 2020 men så blir det alltså inte tyvärr..

Besvikelse. Jag väntar också på ny MBP.

1
Bevaka tråden