Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpods och TV-tittning?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hörde i en TV butik att Airpods och TV tittning över blåtand inte är en bra kombination. Det skall lagga och vara fördröjningar. Någon här som har erfarenhet? Har beställt ny TV och är osäker på köp av hörlurar.

Senast redigerat 2020-02-29 11:08
  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-29 08:11

Nu kör jag inte från tv utan från Apple TV 4K och det fungerar bra. Laggar inte men en viss fördröjning ibland men inget som stör mig.

Samma här. Inga problem med Apple TV till AirPods.

  • Superhjälte
  • 2020-02-29 10:33

Såg Super Bowl med AirPods i öronen för att inte väcka resten av familjen. Upplevde inga problem alls.

Ursprungligen av Zop:

Såg Super Bowl med AirPods i öronen för att inte väcka resten av familjen. Upplevde inga problem alls.

Iofs så märks problemet mest när du ser på dialoger. Då märks fördröjningen mellan munnen och ljudet. Däremot så kompenserar Apple TV genom att fördröja bilden så att ljudet matchar bättre - så upplevelsen blir märkbart bättre när du ser på Apple TV jämfört med en annan källa

Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs så märks problemet mest när du ser på dialoger. Då märks fördröjningen mellan munnen och ljudet. Däremot så kompenserar Apple TV genom att fördröja bilden så att ljudet matchar bättre - så upplevelsen blir märkbart bättre när du ser på Apple TV jämfört med en annan källa

Så om man skall titta på TV med Airpods behöver man göra det via en Apple TV och inte direkt från TVn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-29 18:59

Jag använder också mina ihop med Apple TV och det fungerar mycket bra.

Ursprungligen av RED STONE:

Så om man skall titta på TV med Airpods behöver man göra det via en Apple TV och inte direkt från TVn?

Behöver och behöver, Apple TV hanterar fördröjningen bättre enligt min erfarenhet.

1
Bevaka tråden