Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-24 10:46
Ursprungligen av kenjon:

En liten nätverkstestare.
https://pockethernet.com

Billig...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-02-24 17:38
Ursprungligen av GustafMA:

Mycket intresserad av dina intryck av den när du haft den ett tag. Har funderat på GR3 rätt länge, men inte kommit till skott för att jag har för mycket fotoprylar ändå. Men som gatukamera skall den vara fantastisk.

Ska slita in kameran ett tag först. Återkommer senare.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-02-28 10:30

Då mina två år gamla airpods börjar ge upp (batterier) hittade jag ett par PRO. Vilken skillnad. Otroligt nöjd med dessa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-03-17 17:11

Inte för att jag behöver den… Men den var och är snygg. Men i plastkostym och känsla av lite tunn plast…?

Ursprungligen av The Cat:

Då mina två år gamla airpods börjar ge upp (batterier) hittade jag ett par PRO. Vilken skillnad. Otroligt nöjd med dessa.

Gick du från en gen 1? Vad är det som gör mest skillnad?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-03-17 19:01
Ursprungligen av barbapappa_86:

Gick du från en gen 1? Vad är det som gör mest skillnad?

Ja. Gen 1 hade jag. Det som mest imponerar är naturligtvis ljudet. Sen gillar jag styrningen av lurarna skarpt.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Gick du från en gen 1? Vad är det som gör mest skillnad?

Skillnaden är att AirPods Pro är de första lurarna från Apple som sitter kvar i mina öron. Någorlunda i alla fall, jag har fått ta upp den ena luren ur toan efter jag stått och pinkat så det är inte 100%.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-03-18 09:21

Har legat in en låda ett tag, men igår åkte den in i bilen.

En Acer Aspire med AMD Ryzen 7. Kampanj på Elgiganten:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-til...

Ursprungligen av The Cat:

Har legat in en låda ett tag, men igår åkte den in i bilen.

Har också en ligger i lådan. Tänkte montera den i påsk. Fungerar den bra? Sladdragning är alltid det värsta.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-04-06 08:19
Ursprungligen av adress@mac:

Har också en ligger i lådan. Tänkte montera den i påsk. Fungerar den bra? Sladdragning är alltid det värsta.

Den fungerar klockrent. Kablar är en elände, men jag har lyckats bra. Bara att lägga ner lite tid så löser det sig.

Spär det. Hoppas den fungerar bra också?

Klockradio med Qi laddfunktion till sovrummet 549 kr på Clas Ohlsson. Osäker på effekten med själva Qi laddningen.
Men lär ladda den nya iPhone SE mobilen över natten i de flesta fall.
Så ev ,snabbladdfunktion har mindre betydelse. Kan vara en fördel om den är svag för att undvika värme.

Siffrorna på fronten går reglera också. Starkt, svagt ljus eller stänga av helt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-04-22 07:42
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-04-22 07:52
Ursprungligen av kenjon:

Är det där en hel bil..??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-04-22 08:09

Uppblåsbar...
Bilen var för stor för att få plats här!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-04-26 17:09

Lite Philips Hue spottar och Dimmer som jag monterat idag. Har precis lagt till Hue bryggan ii HomeKit.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-05-09 22:01

Jag köper även annat än teknikprylar… En ny cykel för att ta mig ut på outforskade vägar.

Ursprungligen av Marco:

Lite Philips Hue spottar och Dimmer som jag monterat idag. Har precis lagt till Hue bryggan ii HomeKit.

Ja, nu börjar HUE växa till sig och mogna.
Hitta dessutom en app i MAS som ligger i menybaren som man då kan styra HUE prylarna från så man slipper använda iPhonen, lyckat.
HUE Menu Bar for Philips Hue.

Ursprungligen av adress@mac:

Har också en ligger i lådan. Tänkte montera den i påsk. Fungerar den bra? Sladdragning är alltid det värsta.

Gick förvånansvärt lätt att sätta in i en Saab 9-5. Foten hamnar perfekt på det svarta fältet på rutan vid backspegeln (dvs ingen ful dubbelhäftande tejp på genomskinligt glas) och kabeldragningen gick hyfsat lätt ända ner till cigguttaget. Bara att lyfta på inredningen och klämma in. Knöligast högst upp i hörnet på vindrutan. Sedan kan man ju också gå in i taklampan och koppla in en liten usb-trafo så att man får ett strömuttag precis vid spegeln. Överkurs men det verkar faktiskt görbart enligt denna video:

Överföringen av video till telefonen är inte jättesnabb precis, men man kan trimma klippet rudimentärt för att skapa mindre filmfil. Eller plocka ut kortet förstås.
Finns ett fiffigt polfilter som nog är perfekt för den som får reflexer i rutan: https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/629297 Har inte haft behov själv, dock. Får väl se till sommaren när det blir mer ljus.

Tog mod till mig och uppgradera min MacPro Late 2013 till Catalina... lite nervöst med allt jag har på den men funka bra, bara två objekt som flyttades och ha ingen aning om vad det är

Passade också på att ge den lite extra minne då jag tyckte den började kännas seg med 16GB RAM i Photoshop mm:

Ursprungligen av CekariYH:

Tog mod till mig och uppgradera min MacPro Late 2013 till Catalina... lite nervöst med allt jag har på den men funka bra, bara två objekt som flyttades och ha ingen aning om vad det är

Passade också på att ge den lite extra minne då jag tyckte den började kännas seg med 16GB RAM i Photoshop mm:

Nu har du och jag samma uppsättning!!!

Ursprungligen av The Real Viking:

Nu har du och jag samma uppsättning!!!

Kul! Äntligen swappar PS CC 20 inte allt till SSD:n när man tar upp 15-20 61MP RAW.

Ursprungligen av CekariYH:

Kul! Äntligen swappar PS CC 20 inte allt till SSD:n när man tar upp 15-20 61MP RAW.

Jag var också tvungen att uppgradera minnet till 64 GB. Jag hade ett projekt där jag hade 2200 sidor i ett bokdokument i InDesign och över 50000 korsreferenser + innehållsförteckning + index. Det tog 2–3 dagar att uppdatera allt med 16 Gb. Efter minnesuppgraderingen öppnade jag samtliga dokument och uppdaterade boken. Nu tog det bara 1 timme istället.

Jaha, efter uppdateringen sluta skrivaren funka då drivrutinen sluta funka och ingen ny för Catalina finns att hitta, så det fick bli en ny skrivare också... ibland blir det rätt dyrt att uppgradera men köpte en HP trådlös som också klarar iOS etc.
Känns lite surt att lägga 1200+ på en ny skrivare då den gamla funkade bra och då jag bara kanske bara skriver 10-15 ggr om året... men men...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-05-14 18:35
Ursprungligen av CekariYH:

Jaha, efter uppdateringen sluta skrivaren funka då drivrutinen sluta funka och ingen ny för Catalina finns att hitta, så det fick bli en ny skrivare också... ibland blir det rätt dyrt att uppgradera men köpte en HP trådlös som också klarar iOS etc.
Känns lite surt att lägga 1200+ på en ny skrivare då den gamla funkade bra och då jag bara kanske bara skriver 10-15 ggr om året... men men...

Tråkigt att tillverkarna är sega på att uppdatera drivrutinerna till 64-bit.

Ursprungligen av joakimo:

Tråkigt att tillverkarna är sega på att uppdatera drivrutinerna till 64-bit.

Japp, men ska man vara ärlig så var den ju rätt gammal.

Min trådlösa laddare i vardagsrummet gav upp. Så en Baseus Whirlwind inhandlades istället:
https://www.capida.se/baseus-whirlwind-qi-tra...

Rätt imponerad av byggkvaliteten. Ganska tung med en metallram runt om, inbyggd fläkt, klarar relativt tjocka skal.
USB-C kontakt istället för Micro USB.
Baseus är väl relativt okänt i Sverige än så länge. Men jag tycker de hör till toppskiktet med sina mobila tillbehör.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-05-16 10:40
Ursprungligen av johnh3:

Min trådlösa laddare i vardagsrummet gav upp. Så en Baseus Whirlwind inhandlades istället:
https://www.capida.se/baseus-whirlwind-qi-tra...

Rätt imponerad av byggkvaliteten. Ganska tung med en metallram runt om, inbyggd fläkt, klarar relativt tjocka skal.
USB-C kontakt istället för Micro USB.
Baseus är väl relativt okänt i Sverige än så länge. Men jag tycker de hör till toppskiktet med sina mobila tillbehör.

Som du skriver, jag hade aldrig hört talas om dem. Låter fläkten, eller kan man ha den bredvid sängen?

Ursprungligen av xms67:

Som du skriver, jag hade aldrig hört talas om dem. Låter fläkten, eller kan man ha den bredvid sängen?

Har man den direkt bredvid nattduksbordet/huvudet så kan nog ljudet störa lite. Men det finns en knapp på undersidan (vid en av stödytorna) där fläkten går att stänga av.

Bevaka tråden