Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äldre Macutrustning, spel & program (90-tal) köpes

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Fick ingen träff på mitt inlägg tidigare i år så jag gör ett nytt försök, med ett litet tillägg.

Jag önskar köpa diverse äldre Mac-prylar, om de fortfarande kan tänkas existera någonstans ute i landet.

Min önskelista gäller följande:

1. En eller flera Apple PowerBook 170 med yttre hölje i nyskick (framförallt skärmdelen, d.v.s. inga sprickor, repor, missfärgningar, oskadat produktnamnstryck och Apple-logo o.s.v.), gärna fungerande skärm utan "tunneleffekt" (skärm som mörknar från hörnen vid användande), men inte nödvändigtvis fungerande hårddisk, nätadapter etc.

2. Wacom-ritplatta med ADB, kompatibel med System 7.1.1 (fungerande och i nyskick)

3. Programvara: Norstedts svenska ordbok för Ordboken 2.0.1 av Datadromeda (1996)

4. Mörkgrå Plaintalk-mikrofon som följde med PowerBook 100-serien (fungerande och i nyskick)

5. Spel: Riven DVD (gärna komplett med box, manual etc.) (1997/2000)

6. En eller flera Keyspan Serial Adapter (fungerande)

I kombination med något av ovanstående, gärna även:
– Apple Extended Keyboard II (fungerande och i nyskick)
– Apple Desktop Bus Mouse II (fungerande och i nyskick)

Inkluderar bilder enheterna för lättare identifikation med tanke på att det gått ett tag sedan var allmänt förekommande

Tacksam för alla svar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-20 18:15

Jag ramlade in på denna tråd av en slump. Såg att den inte hade några svar. Hur har det gått @Johan99 ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-25 16:35

Blir det inte svårt att hitta någon HW som inte gulnat?
(…förutom de gråa då :hrm:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-25 17:52
Ursprungligen av SwBear:

Blir det inte svårt att hitta någon HW som inte gulnat?
(…förutom de gråa då :hrm:)

Googla retr0bright

En ljusgrå plaintalk i kartong har jag - men ingen mörkgrå... Keyspan usb/serial har jag nog också någonstans, liksom en såndäringa mac-till-parallell-print-manick. PowerPrint kanske? Hur cool som helst att glajda in på pc-baserade kontoret som stått i timmar och installarat drivrutiner i sina Win95-burkar utan att kunna skriva ut. Då drog man fram sin PB190, kopplade in powerprint-kabeln och vidare in i HP-lasern eller vad det var. Och - viola som jänkarna säger - ut kommer utskriften!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-26 17:05

Kan finnas både Wacombräda m ADB-kontakt, tangentbord å mer i (gulnat skick…) förrådet. Tradden har en PB 170 uppe i detta nu med "ledsen ADB-kontakt" enligt annonstext. Ser mest ut som oxid vilket borde gå att åtgärda. Länk!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-02-26 18:04

Intressant, en massa svar i en tråd där skaparen inte har varit aktiv de senaste 8-9 månaderna!

Fattade det som att TS uppdaterat och bumpat sin gamla tråd? Men det kanske är 99macs förmåga att kasta in nekro-trådar under "också intressant" som spökar?

1
Bevaka tråden