Apple Pay kommer äntligen till Sverige!

Tråden skapades och har fått 1929 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-02-19 21:34

Väntar på att OKQ8 Visa ska få tummen ur.. (armen ur tarmen nuförtiden)

• Superhjälte
  • 2020-02-20 07:44
Ursprungligen av IngoX:

Idag har Apple uppdaterat sin lista med så att Swedbank finns med. Även lagt till Volvofinans och Swedbank i de baltiska länderna.
https://support.apple.com/en-us/HT206637

Listan börjar bli lång. Snart får de börja lista (hänga ut) de som inte finns med i stället.

Ursprungligen av mattiL:

Väntar på att OKQ8 Visa ska få tummen ur.. (armen ur tarmen nuförtiden)

OKQ8 stödjer ju inte kontaktlösa betalningar överhuvudtaget så steget till Apple Pay känns väl rätt långt tyvärr.

• Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-24 09:12
Ursprungligen av Sir N.:

Dieselbilen fick jag köra en omväg för att tanka en gång i veckan. Plus att det tog väl minst 5 minuter att starta pumpen och fylla bränsle. Och ibland fick man köa också eller att pumpen var trasig så man fick åka någon annanstans.

Köra en omväg för att tanka? En enda pump?

Var bor du? På månen?

Frågade nyligen OKQ8 om just kontaktlösa betalningar i butik och fick följande svar:

Citat:

Vi arbetar ständigt med förbättringar och att hänga med i alla moderniteter. Vi arbetar just nu med att få ut detta på alla våra bemannade stationer, detta beräknas finnas på våra inomhusterminaler under våren 2020.
Självklart vill vi att det ska gå snabbt, enkelt och säkert att betala hos oss så detta är självklart ett prioriterat område.
/Vänliga hälsningar Sandra, OKQ8 Kundservice

Ursprungligen av Sperious:

OKQ8 stödjer ju inte kontaktlösa betalningar överhuvudtaget så steget till Apple Pay känns
väl rätt långt tyvärr.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-02-24 17:06
Ursprungligen av nikbr998:

Frågade nyligen OKQ8 om just kontaktlösa betalningar i butik och fick följande svar:

Inte det svar jag fick för någon vecka sedan:

OKQ8
Hej,
Vi tittar såklart på alla olika x-paylösningar för våra kort framöver, oavsett om det är för Apple, Samsung eller Google. Just nu finns det dock ingen exakt tidsplan för detta. Samtidigt ser vi att efterfrågan från kunderna så smått har börjat att öka så det närmar sig. Du får hålla utkik helt enkelt
/Med vänliga hälsningar Sandra OKQ8 Kundservice

Det verkar som att vi inte har ställt samma fråga

Jag undrade när de kommer att stödja kontaktlösa betalningar i sina kortterminaler i butik. Det är en av få butiker jag regelbundet handlar i som ännu inte stödjer det.

Du tycks ha frågat när de kommer stödja mobilbetalningar för sitt kreditkort. Jag har sedan länge sagt upp OKQ8-kortet. Har bara kort som stödjer Apple pay nu

Ursprungligen av mattiL:

Inte det svar jag fick för någon vecka sedan:

OKQ8
Hej,
Vi tittar såklart på alla olika x-paylösningar för våra kort framöver, oavsett om det är för Apple, Samsung eller Google. Just nu finns det dock ingen exakt tidsplan för detta. Samtidigt ser vi att efterfrågan från kunderna så smått har börjat att öka så det närmar sig. Du får hålla utkik helt enkelt
/Med vänliga hälsningar Sandra OKQ8 Kundservice

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-02-24 18:23
Ursprungligen av nikbr998:

Det verkar som att vi inte har ställt samma fråga

Jag undrade när de kommer att stödja kontaktlösa betalningar i sina kortterminaler i butik. Det är en av få butiker jag regelbundet handlar i som ännu inte stödjer det.

Du tycks ha frågat när de kommer stödja mobilbetalningar för sitt kreditkort. Jag har sedan länge sagt upp OKQ8-kortet. Har bara kort som stödjer Apple pay nu

Helt rätt, jag fokuserade mer på Wallet.

10 Dec 2019 · ·
Hejsan, när kan jag lägga in mitt OKQ8 Visa i Apple Wallet?
Nu går det inte iallafall..

Ursprungligen av zinned:

Köra en omväg för att tanka? En enda pump?

Var bor du? På månen?

Ja, det är klart det blir en omväg. Bensinpumpen har man inte hemma så som man har laddboxen. Och pumparna står ju inte mitt i resvägen. Sen om det blir hundra meters omväg eller många kilometer (mil?) extra, det beror ju på vart man bor och vart man ska.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-02-24 21:31

Det finns många fler mackar än laddplatser

Bevaka tråden