Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Tado - när du är trött på att elda för kråkorna

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är du trött på att gå och skruva upp och ned på elementen hemma beroende på hur varmt det är eller vill du dra ned på kostnaderna? Vi har testat Tados smarta termostater.

Läs hela artikeln här

Strömförsörjningen till vredet... batteri eller sladd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-18 09:07

Personligen kan jag använda en tillverkar-app endast för konfiguration och uppstart. Sedan vill jag aldrig mera se den utan allt ska styras via HomeKit-appen. Jag vill aldrig leta fram en special-app per mojäng jag vill hantera.

Jag kommer heller inte att prenumerera på någon internet-tjänst hos leverantören. Kommer inte att använda leverantörens geo-fencing. Kommer förmodligen att blockera termostaten från "phone home" i min brandvägg.

Funkar Tado-termostaten bra i det läget? Att den helt underordnar sig min HomeKit-hub?

Kan jag via HomeKit-appen sätta temperaturen till t.ex. 5 grader (i sommarstugan), och sedan håller sig termostaten där utan att efter ett tag gå tillbaka till "normal-läget"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-18 14:47

Jag gick in på tado's hemsida och frågade i deras chatt som skryter om "tado typically replies in under 10m". Efter ett par timmar fick jag svaret att Home och Away mode som skulle vara fint om man har en sommarstuga som man vill kontrollera endast fungerar ihop med deras geofencing. Man kan inte påverka den manuellt och inte via HomeKit.

Man kan sätta temperatur via HomeKit, men detta fungerar som om man satt temperaturen manuellt på termostaten. Man kan ställa in hur länge den manuella temperaturen ska gälla innan den går tillbaka till sitt schema-program. Så möjligtvis kan man få styrsel på termostaten via HomeKit om man stänger av Geofencing och schema-programmen och kör fullt manuellt läge.

Om internet skulle försvinna (eller om man sätter termostaten i IoT-VLANet utan "phone home") så fungerar inte schema-funktionerna, enligt deras chat.

1
Bevaka tråden