Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-01-16 17:28
Ursprungligen av johnh3:

Fick mitt Kinapaket med en trådlös laddare idag efter ca:1 månads leveranstid:
https://www.aliexpress.com/item/4000137728874...

Dessvärre har jag ingen större nytta av den just nu pga att Sony inte har Qi laddning. Men vi testade den på en bekants iPhone X så hon köpte den.
1: Inbyggd kylfläkt så mobilen hålls relativt sval även med ett fodral.
2: USB-C kabel medföljer och enheten har det intaget också. Skönt slippa den uråldriga micro USB standarden även på tillbehör.

Så den laddaren kan rekommenderas.

När jag trycker på länken försvinner den. Om jag citerar ditt inlägg fins den. Märkligt. Men hur som helst är frågan, låter fläkten mycket? Är den temperaturstyrd, eller går den hela tiden?

Ursprungligen av xms67:

När jag trycker på länken försvinner den. Om jag citerar ditt inlägg fins den. Märkligt. Men hur som helst är frågan, låter fläkten mycket? Är den temperaturstyrd, eller går den hela tiden?

Fläkten startar automatiskt när man sätter dit en mobil och går hela tiden. Det låter men inte så mycket.
Fast har man den på nattduksbordet nära öronen kanske man märker det.

Men två meter bort tror jag knappt det hörs alls.

Edit:
Kan tillägga att den fanns i tre färger också (Svart, Vit eller transparent). Estetiskt kan det se snyggare ut om man har en vit strömadapter om Qi laddaren är i samma färg.

Senast redigerat 2020-01-16 18:38
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-01-18 20:25

Senaste inköpet blev en 60x90cm canvasutskrift på ett fotografi från förra månaden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-01-19 10:44

Var beställde du det?

Trådlös CarPlay & Sigma lins

Här kommer mina senaste inköp!
1. Sigma 16mm f1.4 till min trotjänare Sony A6000. Vilken skärpa och framförallt vilket jäkla lyft från original linsen (bilden på reSTREAM adaptern för trådlös CarPlay är tagen med Sigma linsen och Sony A6000).

2. Trådlös CarPlay adapter efter tips från teknikveckan! Efter senaste uppdateringen på mjukvaran är jag otroligt nöjd med den, kopplar automatiskt upp och man slipper sladdarna i bilen. Ett absolut måste om du har en bil med CarPlay där du måste använda USB kabeln varje dag!
https://www.eftermontering.se/musik-interface/6486-wireless-carplay-adapter-audi-volvo-vw.html

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-01-31 00:06
Ursprungligen av ganjaman:

2. Trådlös CarPlay adapter efter tips från teknikveckan! Efter senaste uppdateringen på mjukvaran är jag otroligt nöjd med den, kopplar automatiskt upp och man slipper sladdarna i bilen. Ett absolut måste om du har en bil med CarPlay där du måste använda USB kabeln varje dag!
https://www.eftermontering.se/musik-interface/6486-wireless-carplay-adapter-audi-volvo-vw.html

1800 kr bara för att slippa sätta en kabel i telefonen?

Hell no! Vääääldigt långt från ett måste för mig

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-01-31 07:19
Ursprungligen av ganjaman:

Här kommer mina senaste inköp!
1. Sigma 16mm f1.4 till min trotjänare Sony A6000. Vilken skärpa och framförallt vilket jäkla lyft från original linsen (bilden på reSTREAM adaptern för trådlös CarPlay är tagen med Sigma linsen och Sony A6000).
https://www.fotokungen.com/pub_images/original/300769_2.jpg

2. Trådlös CarPlay adapter efter tips från teknikveckan! Efter senaste uppdateringen på mjukvaran är jag otroligt nöjd med den, kopplar automatiskt upp och man slipper sladdarna i bilen. Ett absolut måste om du har en bil med CarPlay där du måste använda USB kabeln varje dag!
https://www.eftermontering.se/musik-interface/6486-wireless-carplay-adapter-audi-volvo-vw.html

Hur fungerar den? Responstid? Är otroligt sugen på detta tillbehör.

Ursprungligen av The Cat:

Hur fungerar den? Responstid? Är otroligt sugen på detta tillbehör.

Om du tänker på trådlösa CarPlay adaptern fungerar den över förväntan. Uppdateringar göra direkt via telefonen, anslutning och allt annat är hur smidigt som helst.

Ursprungligen av zinned:

1800 kr bara för att slippa sätta en kabel i telefonen? Hell no! Vääääldigt långt från ett måste för mig

Testade en billigare adapter från wish innan. Den fungerade inte alls och ingen support från dem, så den åkte i soptunnan. Restream adaptern kostar lite mer men håller iallafall vad den lovar så för mig var det helt klart värt det.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-01-31 12:53
Ursprungligen av ganjaman:

Om du tänker på trådlösa CarPlay adaptern fungerar den över förväntan. Uppdateringar göra direkt via telefonen, anslutning och allt annat är hur smidigt som helst.

Testade en billigare adapter från wish innan. Den fungerade inte alls och ingen support från dem, så den åkte i soptunnan. Restream adaptern kostar lite mer men håller iallafall vad den lovar så för mig var det helt klart värt det.

Vad roligt. Mindre roligt bara att inte KIA finns i listan. Men det kommer säkert.

Ursprungligen av The Cat:

Vad roligt. Mindre roligt bara att inte KIA finns i listan. Men det kommer säkert.

Står Audi / Volvo / Volkswagen / Skoda / SEAT / Mazda / Kia / Hyundai / Ford så det borde funka för dig med
https://www.eftermontering.se/musik-interface...

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-01-31 14:51
Ursprungligen av ganjaman:

Står Audi / Volvo / Volkswagen / Skoda / SEAT / Mazda / Kia / Hyundai / Ford så det borde funka för dig med
https://www.eftermontering.se/musik-interface...

Det första man blir blind på är ögonen.
Tack.

Beställt - restorder. Kör mycket korta sträckor Kia Niro. Blir inte av att ansluta sladd och ev glömma telefonen efter parkering. Dyr - även om det var 10% för tillfället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-13 11:31

En av de nya mophie...
Kommer inte på hur man infogar bilder...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-13 11:33
Ursprungligen av xms67:

En av de nya mophie...
Kommer inte på hur man infogar bilder...

Klicka på "Avancerat" under textfältet och klicka sedan på "Välj filer".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-13 11:37

Tack för hjälpen med att posta bilderna..?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-13 11:38
Ursprungligen av xms67:

Tack för hjälpen med att posta bilderna..?

Lyxsnus kör han osse...

Ursprungligen av adress@mac:

Beställt - restorder. Kör mycket korta sträckor Kia Niro. Blir inte av att ansluta sladd och ev glömma telefonen efter parkering. Dyr - även om det var 10% för tillfället.

Ligger på posten - hämtas idag. Sen får vi se hur ”enkelt” installationen är......

Ursprungligen av zinned:

1800 kr bara för att slippa sätta en kabel i telefonen?

Hell no! Vääääldigt långt från ett måste för mig

Tror det är en sådan typisk grej man saknar när man väl haft en. En sån är jag. Hämtar på posten och installerar idag - om tid

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-14 12:53
Ursprungligen av adress@mac:

Tror det är en sådan typisk grej man saknar när man väl haft en. En sån är jag. Hämtar på posten och installerar idag - om tid

Möjligt du har rätt

Men man har ju inte haft någon innan man köper den första gången så då kan man ju göra sig själv en tjänst och inte köpa någon

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-02-14 13:20
Ursprungligen av adress@mac:

Ligger på posten - hämtas idag. Sen får vi se hur ”enkelt” installationen är......

Ser fram emot din recension av den.

Ursprungligen av zinned:

Möjligt du har rätt

Men man har ju inte haft någon innan man köper den första gången så då kan man ju göra sig själv en tjänst och inte köpa någon

Största anledningen är tjafset med sladd varje gång vid mycket korta körningar. Skönt att kunna lägga telefonen i fickan eller ngt fack i bilen. Använder inte nyckel heller vid dörröppning eller start. Lite samma nivå

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-17 08:28
Ursprungligen av adress@mac:

Största anledningen är tjafset med sladd varje gång vid mycket korta körningar. Skönt att kunna lägga telefonen i fickan eller ngt fack i bilen. Använder inte nyckel heller vid dörröppning eller start. Lite samma nivå

Jag köper det, absolut. För min del så är det väldigt dyrt för bara detta, dessutom när det kommer med mer eller mindre trade-offs som sämre ljudkvalitet, anslutningsstrul till och från etc.

Men vill man köpa en sådan så ska man naturligtvis göra det, inga konstigheter.

Ursprungligen av zinned:

Jag köper det, absolut. För min del så är det väldigt dyrt för bara detta, dessutom när det kommer med mer eller mindre trade-offs som sämre ljudkvalitet, anslutningsstrul till och från etc.

Men vill man köpa en sådan så ska man naturligtvis göra det, inga konstigheter.

Fungerar över förväntan. Installation/aktivering tog 30 sek. Bara att ha Bluetooth aktiverat på iPhone så skötte den resten. Allt fungerar inklusive knappar på ratten. Så fort man trycker på startknappen aktiveras CarPlay. Motsvarande när man stänger av bilen - och öppnar dörren - stängs av. Jäkligt bekvämt - men ”lite” dyrt. Får tjäna in det på bilskatten och bränslet (Hybrid)

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-02-18 06:43
Ursprungligen av adress@mac:

Fungerar över förväntan. Installation/aktivering tog 30 sek. Bara att ha Bluetooth aktiverat på iPhone så skötte den resten. Allt fungerar inklusive knappar på ratten. Så fort man trycker på startknappen aktiveras CarPlay. Motsvarande när man stänger av bilen - och öppnar dörren - stängs av. Jäkligt bekvämt - men ”lite” dyrt. Får tjäna in det på bilskatten och bränslet (Hybrid)

Då får det bli en sådan när min nya bil anländer.
Visst kostar det en slant, men det får man leva med.
Får tjäna in det på förmånsvärde och bränsle (El)
Tack för denna fina recension.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-02-22 18:27

Har varit sugen ett tag på att köpa en kamera för de stunder när jag inte vill släpa med mig en fullformatskamera men ändå vill ta lite bilder ibland med bra kvalitet. På slutet velade jag mellan en Fujifilm X100F och Ricoh GR III, men valde till slut Ricoh mest pga den mer kompakta storleken.

Denna kamera kommer väl till hand på diverse resor och gatufoto när man inte vill skrämma omgivningen med en stor klump.

  • Medlem
  • 2020-02-22 19:20

Hur tycker du att det funkar med optiken? Jag vill minnas att den är ganska vidvinklig (och fast)?
Kan tänka min att vissa saker kan bli ganska utmanande att fota om man gärna vill trycka ihop perspektivet lite. (Städer kan ju även bjuda på vackra detaljer som man vill fota)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-02-22 20:06
Ursprungligen av Dalle:

Hur tycker du att det funkar med optiken? Jag vill minnas att den är ganska vidvinklig (och fast)?
Kan tänka min att vissa saker kan bli ganska utmanande att fota om man gärna vill trycka ihop perspektivet lite. (Städer kan ju även bjuda på vackra detaljer som man vill fota)

Jag hade önskat optiken varit 23mm(motsvarande 35mm småbild), optiken är fast och det var också mitt önskemål. Brännvidden kände jag till att den var lite för kort mot vad jag önskat mig, men efter många och långa efterforskningar kom jag fram till att den kommer ändå att fungera för mig. Jag får helt enkelt gå lite närmare objekten. Valet av kamera var inte lätt…

Kameran vann på smidighet, bildkvalitet och dess anonymitet.

Dagar som är fokuserade på foto kommer min Pentax K-1 ändå att få arbeta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-23 19:44
Ursprungligen av joakimo:

Jag hade önskat optiken varit 23mm(motsvarande 35mm småbild), optiken är fast och det var också mitt önskemål. Brännvidden kände jag till att den var lite för kort mot vad jag önskat mig, men efter många och långa efterforskningar kom jag fram till att den kommer ändå att fungera för mig. Jag får helt enkelt gå lite närmare objekten. Valet av kamera var inte lätt…

Kameran vann på smidighet, bildkvalitet och dess anonymitet.

Dagar som är fokuserade på foto kommer min Pentax K-1 ändå att få arbeta.

Att köra med fast objektiv och inte zoom brukar tyda på viss kunskap eller (för)högt självförtroende..?. Det är en ganska härlig känsla att vara utan zoom och att tvingas hantera fotograferandet utan att Zooma. Jag har inte följt kamerautvecklingen de senaste åren, men den där verkar ju fantastisk.

Ursprungligen av joakimo:

Har varit sugen ett tag på att köpa en kamera för de stunder när jag inte vill släpa med mig en fullformatskamera men ändå vill ta lite bilder ibland med bra kvalitet. På slutet velade jag mellan en Fujifilm X100F och Ricoh GR III, men valde till slut Ricoh mest pga den mer kompakta storleken.

Denna kamera kommer väl till hand på diverse resor och gatufoto när man inte vill skrämma omgivningen med en stor klump.

Mycket intresserad av dina intryck av den när du haft den ett tag. Har funderat på GR3 rätt länge, men inte kommit till skott för att jag har för mycket fotoprylar ändå. Men som gatukamera skall den vara fantastisk.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-02-24 10:38

En liten nätverkstestare.
https://pockethernet.com

Bevaka tråden