Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökfunktion iPad pro - hittar ej

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått låna en iPad pro och ska leta efter några appar. Dock finns inte sökfunktionen varken när man sveper nedåt från höger eller på första skärmsidan. Hur får man tillbaks den?

Svep ned från typ mitten av skärmen.

Användarhandboken till iPad är faktiskt rätt bra att bläddra lite i, mycket matnyttigt där.
https://support.apple.com/sv-se/guide/ipad/ip...

Tack för länken av manualen. Dock finner inget svar. Sökfunktion finns inte heller när man sveper i mitten. Enda sökfunktion jag hittar är där uppe i inställningar men då är det en annan sak.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-02-13 11:08

Det går att svepa ner på från valfri sida där du har alla dina appar, dra med fingret rakt ner över ikonerna ifrån mitten (ish).

Har du fysiskt tangentbord anslutet så kan du trycka [cmd] + [mellanslag] precis som på Macen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-02-13 11:19

Du ska sätta/placera fingret på bildskärmen och dra nedåt. Det räcker med ca 2cm. Spelar ingen roll om du börjar på fri yta eller på en ikon. Du ser direkt att sökfönstret kommer fram uppifrån. Först lite utgråat men sedan tydligt.

Detta gäller alltså ute i Springboard (vad heter det på svenska, någon?). Inne i en app gäller dess egna sökfunktioner som troligen också bara söker bland appens information.

Ursprungligen av frazze:

Du ska sätta/placera fingret på bildskärmen och dra nedåt. Det räcker med ca 2cm. Spelar ingen roll om du börjar på fri yta eller på en ikon. Du ser direkt att sökfönstret kommer fram uppifrån. Först lite utgråat men sedan tydligt.

Detta gäller alltså ute i Springboard (vad heter det på svenska, någon?). Inne i en app gäller dess egna sökfunktioner som troligen också bara söker bland appens information.

Tack för info. Jag lyckades som du angav att man ska göra. Den variant hade jag inte uppfattat.

Ursprungligen av calinou:

Tack för länken av manualen. Dock finner inget svar. Sökfunktion finns inte heller när man sveper i mitten. Enda sökfunktion jag hittar är där uppe i inställningar men då är det en annan sak.

Testade du att följa instruktionen i länken?

Söka med iPad
Svep nedåt från mitten av hemskärmen.
Tryck på sökfältet och skriv sedan vad du letar efter.

Ursprungligen av hummel:

Testade du att följa instruktionen i länken?

Söka med iPad
Svep nedåt från mitten av hemskärmen.
Tryck på sökfältet och skriv sedan vad du letar efter.

Jag slarvläste.

1
Bevaka tråden