Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kan du spela Fortnite i 120fps på din iPad

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du äger en iPad Pro (2018) vill säga. För nu kan den som vill pressa bilduppdateringen på sin iPad Pro till max prova att spela Fortnite i 120fps.

Läs hela artikeln här

Spelar det roll hur mycket minne det är på iPaden?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-12 16:11
Ursprungligen av calinou:

Spelar det roll hur mycket minne det är på iPaden?

Vilket minne?

Ursprungligen av Innis:

Vilket minne?

Hur mycket lagring.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-12 16:20
Ursprungligen av calinou:

Hur mycket lagring.

Beror på hur mycket du vill lagra

Ursprungligen av Innis:

Beror på hur mycket du vill lagra

Det är inget svar.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-12 16:29
Ursprungligen av calinou:

Det är inget svar.

Hur stor bil behöver jag? Eftersom du inte ger någon som helst information om vad du ska ha den till så är din fråga omöjlig att svara på. Men jag är inte överraskad för det är ditt sätt att kommunicera.

Ursprungligen av Innis:

Hur stor bil behöver jag? Eftersom du inte ger någon som helst information om vad du ska ha den till så är din fråga omöjlig att svara på. Men jag är inte överraskad för det är ditt sätt att kommunicera.

Det står tydligt vad tråden handlar om.
Tänkte spela Fortnite på min kommande iPad och bara undrar om det klarar sig med minsta 64 GB eller om det är TB som gäller eller om det inte har någon betydelse. 99mac är ett forum för alla och inte bara för sådana som tycks veta allt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-12 16:59

@Dennis Klarin

"Fortnite har verkligen exploderat även i mobila enheter och är kidsens förstahandsval när det kommer till alla plattformar numera."

Stämmer detta verkligen? Var finns denna fakta att ta del av? Jag ställer mig spontant frågande till att det stämmer.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-12 17:02
Ursprungligen av calinou:

Det står tydligt vad tråden handlar om.
Tänkte spela Fortnite på min kommande iPad och bara undrar om det klarar sig med minsta 64 GB eller om det är TB som gäller eller om det inte har någon betydelse. 99mac är ett forum för alla och inte bara för sådana som tycks veta allt.

Jag vet vad tråden handlar om men det är inte första gången som frågor ställs som inte har med trådens ämne att göra. Så ett klargörande när du ställer frågan är uppskattat.
Sök i AppStore på Fortnite så ser du hur mycket plats som behövs för att installera spelet.

Ursprungligen av calinou:

Spelar det roll hur mycket minne det är på iPaden?

Här kommer ett rakt svar. Nej det spelar ingen roll.

Ursprungligen av zinned:

@Dennis Klarin

"Fortnite har verkligen exploderat även i mobila enheter och är kidsens förstahandsval när det kommer till alla plattformar numera."

Stämmer detta verkligen? Var finns denna fakta att ta del av? Jag ställer mig spontant frågande till att det stämmer.

Om den är störst vet jag inte men har stött på väldigt många vuxna och barn som spelar på telefoner/paddor. Antagligen för du kan spela överallt och att dom flesta har en telefon/padda idag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-13 09:31
Ursprungligen av jurassic579:

Om den är störst vet jag inte men har stött på väldigt många vuxna och barn som spelar på telefoner/paddor. Antagligen för du kan spela överallt och att dom flesta har en telefon/padda idag.

Inte alls omöjligt, jag är dock intresserad av att få läsa denna undersökningen som visar på att kidsens förstahandsval är mobil enhet när det kommer till Fortnite.

Ursprungligen av zinned:

Inte alls omöjligt, jag är dock intresserad av att få läsa denna undersökningen som visar på att kidsens förstahandsval är mobil enhet när det kommer till Fortnite.

Sannolikt, verkar vara detta som gäller just nu. Pojke 10 år gammal.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-13 11:31
Ursprungligen av calinou:

Sannolikt, verkar vara detta som gäller just nu. Pojke 10 år gammal.

Ja, det är EN pojke...av miljoner och åter miljoner potentiella spelare.

Jag är intresserad av den undersökningen som beskriver att Fortnite spelas främst på mobila enheter bland kidsen.

Hittade ingen statistik på aktiva spelare men hittade att det laddats ner 300 miljoner gånger varav ca 100 miljoner till mobila enheter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-14 10:14
Ursprungligen av jurassic579:

Hittade ingen statistik på aktiva spelare men hittade att det laddats ner 300 miljoner gånger varav ca 100 miljoner till mobila enheter.

Ok, det säger ju tyvärr inte så mycket.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-14 15:31

Kan inte skribenten själv, @DennisKlarin , bara beskriva vad man har fått detta underlaget ifrån?

Jag har inte skrivit att det spelas mest på mobil, utan att det spelas flitigt på mobil också numera och att Fortnite är ett av förstahandsvalen av spel bland ungdomar idag. Eller det var det jag menade iaf.

Behövs knappast någon större utredning för att konstatera det, så om det inte stod i källan jag lämnat så är det nog något jag fångat upp i förbifarten i en annan artikel om Fortnite.

Senast redigerat 2020-02-14 16:54
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-14 16:22
Ursprungligen av zinned:

Jag är intresserad av den undersökningen som beskriver att Fortnite spelas främst på mobila enheter bland kidsen.

Ursprungligen av zinned:

Kan inte skribenten själv, @DennisKlarin , bara beskriva vad man har fått detta underlaget ifrån?

Dennis kan säkert svara för sig själv, men under tiden läs texten igen och fundera om du inte misstolkat en syftning. Jag läser att Fortnite numera är det mest populära spelet på alla plattformar. Inget annat.

Citat:

Fortnite har verkligen exploderat även i mobila enheter och är kidsens förstahandsval när det kommer till alla plattformar numera. På vår tid var det minsann Super Mario Bros som gällde.

Ursprungligen av IngoX:

Dennis kan säkert svara för sig själv, men under tiden läs texten igen och fundera om du inte misstolkat en syftning. Jag läser att Fortnite numera är det mest populära spelet på alla plattformar. Inget annat.

Precis, du har tolkat mig rätt i alla fall!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-14 17:02

@IngoX @DennisKlarin

Skulle absolut ha kunnat vara så men texten är skriven så att den meddelar att "Fortnite har exploderat i just mobila enheter" och detta följs upp med att den meddelar vilken plattform som är förstahandsvalet bland plattformar, då anser jag inte att jag kunde tolka det annorlunda.

Skulle syftet vara att meddela det du beskriver så hade man nog istället uttryckt :

Citat:

Fortnite har verkligen exploderat även i mobila enheter och är kidsens förstahandsval bland spel när det kommer till alla plattformar numera.

Jag tror att jag tolkade texten korrekt men att den hade råkat bli lite knasigt skriven, av misstag. Hur som, då vet jag hur det ligger till

1
Bevaka tråden