Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Planritning och möblering

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-10 09:22

Kamrater,

Jag funderar på att flytta till en ny lägenhet och skulle vilja möblera planritningen med mina egna möbler.

Jag har gjort det för länge sedan och då använt OmniGraffle, men inser att det är något för dyrt för mina behov ($150).

Jag vill skanna in planritningen, och kunna möblera med mina möbler (och om det behövs köpas till något) i skala. Senast använde jag stencils i OmniGraffle.

Är det någon som skaffat något program som de är nöjda med, och som ligger i på en, för mig, mer rimlig prisnivå?

Vänligen, Ylan

Jag använde detta programmet sist jag gjorde en liknande manöver: http://www.sweethome3d.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-10 10:50
Ursprungligen av suddgummi:

Jag använde detta programmet sist jag gjorde en liknande manöver: http://www.sweethome3d.com/

Tack!

Har du provat betalversionen på App Store, eller gratisversionen?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-02-10 14:21
Ursprungligen av Ylan:

Tack!

Har du provat betalversionen på App Store, eller gratisversionen?

Vänligen, Ylan

Jag var precis på jakt efter samma sak, tog en titt på denna och gratisversionen duger gott för mitt syfte.
Skillnaden på betalversionen är att det ingår massa fler modeller på möbler osv.
Finns en hel del extra att ladda ner gratis från deras sida om inte de som ingår i gratis räcker för dig.

Ursprungligen av Ylan:

Tack!

Har du provat betalversionen på App Store, eller gratisversionen?

Vänligen, Ylan

Bara gratisversionen. Visste faktiskt inte att det fanns en betalvariant. ?
Man kan ändra mått på möbler och fönster och annat så det fungerade bra för vårt behov. Vi var ute efter att se vilka möbler vi skulle ta med oss i flyttlasset och vilka vi skulle sälja. Vi behövde bara vara klara över om de fick plats, inte hur de skulle se ut i rummet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-10 17:49

Tack för svar!

Köpte faktiskt i App Store nu. Ville mest se om någon hade använt det.

Får se om jag hinner kika på det i kväll!

Vänligen, Ylan

Kan även rekommendera Magic Plan till iOS.

1
Bevaka tråden