Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gömma appstore

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, jag har en autistisk son som inte riktigt förstår konceptet med att det kostar pengar att köpa appar, han använder sin iPad mycket som ett kommunikationsverktyg utöver att han spelar en del på den. Saken är den att han vill ta hem appar i App Store hela tiden och även om jag vill ge honom allt som finns så har jag inte råd att köpa allt han pekar på. Är det någon som har en (enkel) lösning på mitt problem, jag vill alltså gömma App Store så den inte syns. En gratis lösning är det bästa men finns det en mindre engångssumma så är det värt. Har hittat en app som jag tror kanske hjälper men den har en premunurationskostnad som jag inte fann så där jätterolig.

tack på förhand Eric

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-02-08 19:57

Inställningar -> Skärmtid -> Begränsa innehåll/integritet -> Köp i iTunes och App Store

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-08 20:15

Allt du behöver finns inbyggt i iOS. Inställningen @gäddnos tipsar om gömmer App Store helt.

Med Familjedelning kan du ställa in så att barnet kan fortsätta använda App Store, men du som familjesamanordnare måste godkänna varje hämtning eller köp först via en förfrågan som du får upp på din enhet.

Använda föräldrakontroller på ditt barns iPhone, iPad

Begära och göra köp med Be om köp

Då syns väl fortfarande appstore och hindra bara inköp, det har jag förstått det är så att jag inte vill att appstore ikonen skall synas överhuvudtaget för honom då frustrationen blir väldigt stor när man säger nej

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-08 20:27
Ursprungligen av Eric86:

Då syns väl fortfarande appstore och hindra bara inköp, det har jag förstått det är så att jag inte vill att appstore ikonen skall synas överhuvudtaget för honom då frustrationen blir väldigt stor när man säger nej

Som jag skrev ovan, om du begränsar ”Installera appar” så döljs hela App Store-appen

Ursprungligen av IngoX:

Som jag skrev ovan, om du begränsar ”Installera appar” så döljs hela App Store-appen

Asså tusen tack vilka jävla kungar ni är!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-08 20:50

I sammanhanget kan man ju även nämna Guidad åtkomst.

Nu låter det ju som om din son klarar att hantera ipaden både för nytta och nöje. Men om man behöver låsa enheten till en enda app (t.ex för kommunikation), eller om man behöver täcka för delar av gränssnittet i en app, då är Guidad åtkomst bra.

1
Bevaka tråden