Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu höjer Netflix priserna för befintliga kunder

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Netflix valde att i mitten på januari ändra priset på sitt premiumabonnemang för alla nytecknade kunder men nu är det även dags att höja för de befintliga kunderna.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-04 10:13

Trist men sa upp och återgår till hantering av torrent.

Inte värt. ?

Tar nog hellre ett billigare Apple TV Plus abonnemang i så fall. Inte lika mycket innehåll ännu men det byggs stadigt på.

Kan inte säga att 20 spänn skulle få bägaren att rinna över för mig. Tycker Netflix har en hel del bra.

Har slutat och titta på Netflix pga har sett alla som jag tycker är bra men har kvar abonnemang för barnen skull.
Föredrar hellre dokumentärer från Kunskapskanalen och svtplay. Hinner inte ens med dom alla.

Ursprungligen av Zeugma:

Inte värt. ?

Fast jag köper nog en månad nästa gång det kommer en ny omgång av The Crown. ? Ungefär som jag gör med Dplay när det finns en massa nya Wheeler Dealers.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-05 11:19
Ursprungligen av calinou:

Har slutat och titta på Netflix pga har sett alla som jag tycker är bra men har kvar abonnemang för barnen skull.
Föredrar hellre dokumentärer från Kunskapskanalen och svtplay. Hinner inte ens med dom alla.

För mig är det tvärt om, jag försöker hålla mig borta från regeringens propagandamaskin så långt det är möjligt.

Ursprungligen av zinned:

För mig är det tvärt om, jag försöker hålla mig borta från regeringens propagandamaskin så långt det är möjligt.

Du tänker på Melodifestivalen, förstår jag. Ja, det är ett elände. Och sådant ska man behöva betala skatt till.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-05 14:51
Ursprungligen av Zeugma:

Du tänker på Melodifestivalen, förstår jag. Ja, det är ett elände. Och sådant ska man behöva betala skatt till.

Syftade till det mesta som SVT (och SR för den delen) producerar och framför allt mycket av det som de kategoriserar som faktaprogram.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-05 17:42
Ursprungligen av zinned:

För mig är det tvärt om, jag försöker hålla mig borta från regeringens propagandamaskin så långt det är möjligt.

Du låter som en trasig gammal skiva med dina floskler. Verkar som att du inte har något begrepp om utvecklingen av SVT och dess förändring åt opolitisk programtablå. Men jag gissar att du är alldeles för ung att komma ihåg vilka program och speciellt barnprogram som sändes på 60-80-talet. Det blev folk av dom som såg dessa program också. Skulle den haft någon effekt skulle vänstern få fler röster än vad dom får nu. Så din fobi är väldigt missriktad. Du påminner om en vän som är väldigt homofobisk men när han får lite sprit i kroppen ska han kramas och pussas. Kan tänka mig att du är lika,sitter och binge tittar på Kunskapskanalen på natten när ingen ser ?

Senast redigerat 2020-02-05 20:59
Ursprungligen av zinned:

Syftade till det mesta som SVT (och SR för den delen) producerar och framför allt mycket av det som de kategoriserar som faktaprogram.

Är inte direkt intresserad av det dom själva producerar och som är för vinklad. Blir irriterade när dom driver på med sina debatt eller leker polis. Det blir för mycket politiskt tjafs. Däremot finns det många bra dokumentärer som dom importerar.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 14:37
Ursprungligen av calinou:

Är inte direkt intresserad av det dom själva producerar och som är för vinklad. Blir irriterade när dom driver på med sina debatt eller leker polis. Det blir för mycket politiskt tjafs. Däremot finns det många bra dokumentärer som dom importerar.

Ge exempel på vad som är vinklat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-06 14:55
Ursprungligen av calinou:

Är inte direkt intresserad av det dom själva producerar och som är för vinklad. Blir irriterade när dom driver på med sina debatt eller leker polis. Det blir för mycket politiskt tjafs. Däremot finns det många bra dokumentärer som dom importerar.

Ja, det kan du ha rätt i. Vissa av de utländska är helt ok.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-06 14:59
Ursprungligen av Innis:

Du låter som en trasig gammal skiva med dina floskler. Verkar som att du inte har något begrepp om utvecklingen av SVT och dess förändring åt opolitisk programtablå. Men jag gissar att du är alldeles för ung att komma ihåg vilka program och speciellt barnprogram som sändes på 60-80-talet. Det blev folk av dom som såg dessa program också. Skulle den haft någon effekt skulle vänstern få fler röster än vad dom får nu. Så din fobi är väldigt missriktad. Du påminner om en vän som är väldigt homofobisk men när han får lite sprit i kroppen ska han kramas och pussas. Kan tänka mig att du är lika,sitter och binge tittar på Kunskapskanalen på natten när ingen ser ?

Ursprungligen av Innis:

Ge exempel på vad som är vinklat.

Nu gjorde jag misstaget och klickade fram inlägg från en blockerad användare, dig, men det får vara denna gången.

FYI - är en bit över 40 och väl medveten om hur Public Service har fungerat under de senaste decennierna. Vad du sedan hittar på kring mig som person får stå för dig.

Varför skulle @calinou behöva ge exempel? Kan du ge exempel på SVT-producerat material som inte är vinklat? Inte lätt att hitta.

Så, nu har jag gett svar på tal när du kände tonåringen i dig skita ut trams om mig som person när du inte känner mig. Tillbaka till blockad nonsens-användare med dig

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 15:13
Ursprungligen av zinned:

Varför skulle @calinou behöva ge exempel? Kan du ge exempel på SVT-producerat material som inte är vinklat? Inte lätt att hitta.

Behöver inte men kommer man med påståenden så är det kutym att leva upp till dom med exempel

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 15:14
Ursprungligen av zinned:

Så, nu har jag gett svar på tal när du kände tonåringen i dig skita ut trams om mig som person när du inte känner mig. Tillbaka till blockad nonsens-användare med dig

Det enda svar du gett är fortsatta floskler. Tror du verkligen jag bryr mig ifall du blockerar mig eller inte?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 15:16
Ursprungligen av zinned:

FYI - är en bit över 40 och väl medveten om hur Public Service har fungerat under de senaste decennierna. Vad du sedan hittar på kring mig som person får stå för dig.

Tydligen inte och det är lätt att komma med påståenden som man sen inte klarar av att "bevisa"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-06 15:47

Hahaha, tre snabba inlägg och säkerligen hetsig som vanligt.

Skönt att slippa se inläggen, jag gör inte om misstaget att klicka fram skräpet

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 16:22
Ursprungligen av zinned:

Hahaha, tre snabba inlägg och säkerligen hetsig som vanligt.

Skönt att slippa se inläggen, jag gör inte om misstaget att klicka fram skräpet

Jag tycker jag svarar lugnt och sakligt.

Ursprungligen av Innis:

Ge exempel på vad som är vinklat.

Kommer inte på just nu men vissa inslag upplever jag som hets och provocerande i stället för sakligt innehåll. Deprimerande nyhets-rapportering med för mycket allvar samt ältande och fokus på negativa saker. Debattharanger som inte leder någonstans.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 16:42
Ursprungligen av calinou:

Kommer inte på just nu men vissa inslag upplever jag som hets och provocerande i stället för sakligt innehåll.

Det var väl inte förvånande att du inte kunde komma på något ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 16:44
Ursprungligen av calinou:

Deprimerande nyhets-rapportering med för mycket allvar samt ältande och fokus på negativa saker.

Va? Ska inte SVT rapportera om det som händer i världen? Vill du har nyheterna i ett rosa skimmer?
SVT är redan anklagade från högerkanten att dom sorterar bort nyheter som framställer invandrare negativt.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 16:45
Ursprungligen av calinou:

Debattharanger som inte leder någonstans.

Vet du ens vad det är du skriver? I vilka program är det "debattharanger"?

Ursprungligen av Innis:

Vet du ens vad det är du skriver? I vilka program är det "debattharanger"?

Nyhetsrapportering bjuder dom in ena och andra och då ska det debatteras i evighet om politik utan att man vet varken in eller ut eftersom det hetsas hela tiden. Tycker att dom ska hålla sig till neutrala saker och sluta helt och hållet med nyhetsrapportering. Varför tar du åt dig?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 16:58
Ursprungligen av calinou:

Nyhetsrapportering bjuder dom in ena och andra och då ska det debatteras i evighet om politik utan att man vet varken in eller ut eftersom det hetsas hela tiden. Tycker att dom ska hålla sig till neutrala saker och sluta helt och hållet med nyhetsrapportering. Varför tar du åt dig?

Att du inte vet varken ut eller inte SVT´s fel utan ligger på dig. Naturligtvis vid debatter så ska alla sidor få sin rösta hörd för att nyansera rapporteringen.

Sluta med nyhetsrapporteringen? Menar du allvar?

Ta åt mig? Vad menar du? Du kommer med påståenden och jag vill veta vilka program det gäller som gjort att du fått din snedvridna åsikt.

1
Bevaka tråden