Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg med nya uppdateringen 13.3.1

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag är ny här men den här frågan är nog inte ny. Till problemet då,jag har en ny IPhone XR som jag är rätt nöjd med förutom att efter uppdateringen den senaste alltså har jag ett stort problem med Siri och mörkare bestämt när jag använder apples hörlurar med slad. Siri startar sig själv i tid och otid fast jag har stängt av Siri helt. Sen från ingenstans kan dom låtar jag har köpt hos iTunes börja starta mitt i ett samtal (då kopplas samtalet bort) antingen en låt eller så växlas det mellan flera några sekunder i stöten och stängs av för att börja igen.

Vet inte om det finns nån lösning på detta men vore kul att höra vad ni andra tycker.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-02 15:52

Aldrig hänt för mig.

Ursprungligen av Innis:

Aldrig hänt för mig.

Tydligen en hel del som råkar ut för det. Irriterande nått fruktansvärt

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-02 16:24
Ursprungligen av Chunkykover53:

Tydligen en hel del som råkar ut för det. Irriterande nått fruktansvärt

Är det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-02 16:26
Ursprungligen av Innis:

Är det?

Om nu en ny medlem postar här så kan det ju vara trevligt att vara mer nyfiket utforskande. Typ, hur vet du att det är vanligt förekommande? Har du någon källa/länk så vi kan kolla?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-02 16:32
Ursprungligen av xms67:

Om nu en ny medlem postar här så kan det ju vara trevligt att vara mer nyfiket utforskande. Typ, hur vet du att det är vanligt förekommande? Har du någon källa/länk så vi kan kolla?

Han frågade och fick ett svar. Han kan ju utveckla och lägga in länkar där andra också uppger att dom har samma problem

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-02 16:33

Jag tycker det låter som att sladden i lurarna är trasig och glappar och aktiverar Siri.

Ja jag har givetvis googlat på problemet och hittat ett antal människor som upplever samma problem men inte har nån lösning. Känns inte som att det borde vara så okänt problem för er heller men jag kan ha fel. Jag trodde jag skrev rätt utförligt om vad det handlar i början iofs ?. Ja om det är strul med själva sladden vore det en sak men det är inte problemet då jag provade två nya iPhone hörlurar och samma sak hände

Det känns mera som Apple kommer med halvfärdiga uppdateringar som skapar massa onödigt tjafs och problem som dom sen ”rättar till” med ytterligare uppdatering senare. Sen vete sjutton, det känns lite underligt att svara i en tråd där svar/funderingar efterfrågas om ingen av er har råkat ut för det förstår inte riktigt vad det tillför?!

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-02-02 19:07

Om det vore ett vanligt fel på den här versionen iOS så hade alla forum varit översvämmade med klagomål. Gruber hade definitivt skrivit om det på sin blog. Det hade även varit en artikel i Aftonbladet om folk som RASAR. Jag har inte läst det någon annanstans än här och nu.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-02 19:19
Ursprungligen av Chunkykover53:

Ja jag har givetvis googlat på problemet och hittat ett antal människor som upplever samma problem men inte har nån lösning. Känns inte som att det borde vara så okänt problem för er heller men jag kan ha fel. Jag trodde jag skrev rätt utförligt om vad det handlar i början iofs ?. Ja om det är strul med själva sladden vore det en sak men det är inte problemet då jag provade två nya iPhone hörlurar och samma sak hände

Det känns mera som Apple kommer med halvfärdiga uppdateringar som skapar massa onödigt tjafs och problem som dom sen ”rättar till” med ytterligare uppdatering senare. Sen vete sjutton, det känns lite underligt att svara i en tråd där svar/funderingar efterfrågas om ingen av er har råkat ut för det förstår inte riktigt vad det tillför?!

Och jag efterfrågade var du hade hittat dessa klagomål. Om du bara vill ha svar från likasinnade kommer du med största sannolikhet inte få några svar. Som Gäddnos säger detta är inget utbrett problem för det skulle ha märkts.
Som jag skrev så är min teori att det är kabeln som är defekt. Att det visar sig nu efter en uppdatering är bara en tillfällighet.
Har själv upplevt samma felsymptom när hörlurskabeln gick delvis av på jobbet och Siri fick eget liv.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-02 21:49
Ursprungligen av Chunkykover53:

Ja om det är strul med själva sladden vore det en sak men det är inte problemet då jag provade två nya iPhone hörlurar och samma sak hände

Glöm inte heller att rensa ur lightning-porten så det inte ligger massa metallspån eller ludd som ger glappkontakt. Samlas mer där än man tror :-). Använd ett smalt plast- eller träverktyg.

Mina trådade EarPods har fungerat utan strul under långpromenad idag på en iP7 med 13.3.1.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-02-20 20:02

Hur går det med det här problemet som"Tydligen en hel del som råkar ut för det.". Jag har fortfarande inte sett eller hört något.

Har du några länkar @Chunkykover53 så vi kan få läsa om det?

1
Bevaka tråden