Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mail- kontot i Webbläsare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar hur ni gör som har ett gmail konto i webbläsare chrome? Ska man ha den öppen eller bättre att vara utloggad och gå in där när man ska göra någonting? dock brukar jag inte mejla därifrån utan från min appen Mail.
Provade logga ut mig och då står det synk pausad. Vad menas det att det är pausad? påverkar det all synk mellan mina olika enheter?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-01-30 12:31

Läs texten i fönsterrutan en gång till. Det står precis vad som gäller och vilka saker som det påverkar. Google har ansträngt sig för att ta fram enkla och förklarande texter så att det ska vara lätt att förstå. Om dom gjorde tvär om, så skulle dom tappa användare och kunder mycket fort och det vill inte deras aktieägare ska hända.

Jag har alltså provat att göra precis samma sak som TS och upplever att texten är kort och precis på ämnet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-01-30 14:16

Jag har inte använt mejl-program på datorn sedan jag skaffade Gmail. Inte värt besväret att hålla reda på en sak till, dvs. säkerhetskopiera gamla inkorgar mm. Sista mejlprogrammet jag använde privat var Eudora. Tyvärr ligger många företag efter och på jobb blir man ofta tvungen att använda Outlook lokalt.

Ursprungligen av frazze:

Läs texten i fönsterrutan en gång till. Det står precis vad som gäller och vilka saker som det påverkar. Google har ansträngt sig för att ta fram enkla och förklarande texter så att det ska vara lätt att förstå. Om dom gjorde tvär om, så skulle dom tappa användare och kunder mycket fort och det vill inte deras aktieägare ska hända.

Jag har alltså provat att göra precis samma sak som TS och upplever att texten är kort och precis på ämnet.

Denna dialogrutan har jag inte sett. Oavsett så är det i alla fall inte tydligt eftersom man inte vet vad "more" innefattar.

Ursprungligen av calinou:

Denna dialogrutan har jag inte sett. Oavsett så är det i alla fall inte tydligt eftersom man inte vet vad "more" innefattar.

Se bifogad dump från Chrome. Där listas allt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-01-30 23:32
Ursprungligen av calinou:

Denna dialogrutan har jag inte sett. Oavsett så är det i alla fall inte tydligt eftersom man inte vet vad "more" innefattar.

Om du fixar skärmdumpar själv på det som *du* ser så blir det enklare att hjälpa dig.

Ursprungligen av frazze:

Om du fixar skärmdumpar själv på det som *du* ser så blir det enklare att hjälpa dig.

Jag loggade in mig igen och fick samma dialogruta som du visade.
Så det är utloggad och pausad.
Mao så är det bättre att vara ständigt inloggad. Hoppas att det är säkert ändå.

Senast redigerat 2020-01-31 14:33
Ursprungligen av iSweden:

Jag har inte använt mejl-program på datorn sedan jag skaffade Gmail. Inte värt besväret att hålla reda på en sak till, dvs. säkerhetskopiera gamla inkorgar mm. Sista mejlprogrammet jag använde privat var Eudora. Tyvärr ligger många företag efter och på jobb blir man ofta tvungen att använda Outlook lokalt.

Det är så att jag har 2 domän med 2 knutna mailadresser + antal gmail adresser så blir det mer praktisk att allting finns på samma plats. Samt att det kanske känns mer säkrare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-01-31 19:06
Ursprungligen av calinou:

Det är så att jag har 2 domän med 2 knutna mailadresser + antal gmail adresser så blir det mer praktisk att allting finns på samma plats. Samt att det kanske känns mer säkrare.

Du kan hämta in mail från flera konton till ett gmail/google-konto. Och du kan ställa in flera olika domäner att skicka från, med samma gmail.

1
Bevaka tråden