Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken fotobok-app använder ni i appen Bilder?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har aldrig gjort fotoalbum som ska tryckas. Mest håller jag på digitalt mest filmerna och bildspel via appen bilder.
Optimalt skulle vara att man har albumet hela tiden öppen parallellt med appen bilder och fylla på successivt vartefter det kommer in nya bilder. Tacksam för tips.

Senast redigerat 2020-01-21 09:15
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-01-20 14:03

Nu är jag inte med riktigt.... Album är ju en del i appen Bilder. Så har du Album öppet, är Bilder öppen.

Ursprungligen av kenjon:

Nu är jag inte med riktigt.... Album är ju en del i appen Bilder. Så har du Album öppet, är Bilder öppen.

Jag menar fotoalbum/fotobok att skriva ut/publicera. Det finns inte längre i bilderappen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-01-21 09:40

Ah, jo det togs bort för några releaser sedan. Där är det nog Crimson som rekommenderas.
https://crimson.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-01-21 10:03
Ursprungligen av calinou:

Jag menar fotoalbum/fotobok att skriva ut/publicera. Det finns inte längre i bilderappen.

Man kan välja en av de leverantörer som erbjuder sin tjänst som ett tillägg i appen Bilder. Lista finns här:
Skapa och beställ trycksaker i Bilder med projekttillägg

Ursprungligen av IngoX:

Man kan välja en av de leverantörer som erbjuder sin tjänst som ett tillägg i appen Bilder. Lista finns här:
Skapa och beställ trycksaker i Bilder med projekttillägg

Tack för tips - har tittat där - men vet inte vilken som är bäst av alla med tanke på leverans och priset. Därför fråga jag. Kanske bättre att välja sådana appar med leverantörer som trycker i Sverige? Har provat mimeo men inte fått klart för mig med villkoren. Den finns nu i min app bilder men tillgång till alla mina bilder. Ev. vill jag ta bort den. Hur gör man då?

Ursprungligen av kenjon:

Ah, jo det togs bort för några releaser sedan. Där är det nog Crimson som rekommenderas.
https://crimson.se

Har tittat på Crimson men hade helst föredragit en app som läggs i Appen bilder i stället för att göra via omväg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-01-21 11:56
Ursprungligen av calinou:

Har tittat på Crimson men hade helst föredragit en app som läggs i Appen bilder i stället för att göra via omväg.

En app i en app?

För övrigt är Crimson bäst på marknaden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-01-21 14:56
Ursprungligen av calinou:

Har tittat på Crimson men hade helst föredragit en app som läggs i Appen bilder i stället för att göra via omväg.

Det är väl slutresultatet som räknas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-01-21 16:34
Ursprungligen av zinned:

En app i en app?

För övrigt är Crimson bäst på marknaden.

Ursprungligen av kenjon:

Det är väl slutresultatet som räknas

Kan ju vara bekvänt att arbeta med bilderna lokalt och i ett bekant och någorlunda liknande gränssnitt som jag antar att det blir med ett tredjepartstillägg direkt i Bilder.

Vi kan ju pinga @BlackSmp som kanske hade testat Ifolors plug-in i denna tidigare tråd?

Ursprungligen av IngoX:

Kan ju vara bekvänt att arbeta med bilderna lokalt och i ett bekant och någorlunda liknande gränssnitt som jag antar att det blir med ett tredjepartstillägg direkt i Bilder.

Vi kan ju pinga @BlackSmp som kanske hade testat Ifolors plug-in i denna tidigare tråd?

Crimson har onekligen bra rykte men ifolor passar mig utmärkt. Enkel, snabb och fungerar hur bra som helst med Bilder direkt via ipaden

Fast jag kör helt via ipaden, inte via macen

Ursprungligen av BlackSmp:

Crimson har onekligen bra rykte men ifolor passar mig utmärkt. Enkel, snabb och fungerar hur bra som helst med Bilder direkt via ipaden

Fast jag kör helt via ipaden, inte via macen

Håller på att testa ifolor. Verkar vara lätt att hantera. En sak undrar jag är om man kan flytta själva motivet i en bild? det verkar inte så?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-01-23 13:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Crimson har onekligen bra rykte men ifolor passar mig utmärkt. Enkel, snabb och fungerar hur bra som helst med Bilder direkt via ipaden

Fast jag kör helt via ipaden, inte via macen

Den Ifolor-app som länkades ovan var för macOS, hur använder du Ifolor på iPad?

Ursprungligen av zinned:

Den Ifolor-app som länkades ovan var för macOS, hur använder du Ifolor på iPad?

Tja...

https://apps.apple.com/se/app/ifolor-photo-service/id480599198

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-01-23 17:00

Självklart, aningen trött i huvudet så det slog ju mig direkt efter mitt inlägg

Ursprungligen av BlackSmp:

Crimson har onekligen bra rykte men ifolor passar mig utmärkt. Enkel, snabb och fungerar hur bra som helst med Bilder direkt via ipaden

Fast jag kör helt via ipaden, inte via macen

Hur menar du med bilder direkt via iPaden? För mig är appen utanför appen bilder.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-01-24 11:23

Jag testade Ifolor igår genom att skapa en mugg med ett par foton.

Gick ju bra, beställningen stod bara och snurrade och snurrade där jag efter nästan 10 minuter fick trycka avbryt. Beställningen blev aldrig lagd enligt appen men de belastade mitt betalkort. Verkar vara en strålande tjänst...

Ursprungligen av zinned:

Jag testade Ifolor igår genom att skapa en mugg med ett par foton.

Gick ju bra, beställningen stod bara och snurrade och snurrade där jag efter nästan 10 minuter fick trycka avbryt. Beställningen blev aldrig lagd enligt appen men de belastade mitt betalkort. Verkar vara en strålande tjänst...

Det var nästan att jag tänkte använda denna app efter att ha testat. Har du pratat med dom?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-01-27 13:04
Ursprungligen av calinou:

Det var nästan att jag tänkte använda denna app efter att ha testat. Har du pratat med dom?

Ja, och en sak ska de ha cred för iaf och det är snabba svar via mail. Inget av mailen jag har fått har tagit mer än en halvtimme innan jag har fått svar.

Tyvärr är de sega på att släppa spärren på det reserverade beloppet.

Är det någon som har någon av dessa so är integrerad och är nöjd? Svårt att få fram prisuppgift på alla dessa /vilka som produceras i Sverige. Annars är risken att det kanske blir väldigt dyrt med frakt? (listan är från Apple.com).
Motif
Motif är en ny tjänst där du kan skapa böcker, kort och kalendrar i hög kvalitet. Tillägget identifierar dina bästa bilder med hjälp av maskininlärning och skapar automatiskt dina projekt med några få klick. Du kan även anpassa varje sida så den passar dig. Få hjälp med Motif-tillägget.

Mimeo Photos
Få tillgång till en mängd olika teman för att skapa böcker, kort och kalendrar. Även bokteman som matchar de Apple-teman du har använt tidigare. Det här tillägget ger dig obegränsade anpassningsmöjligheter för varje sida i projektet om du vill ha fullständig kreativ frihet. Få hjälp med Mimeo Photos-tillägget.
WhiteWall
Skapa inramade tryck i gallerikvalitet med det här tillägget. Med ramar i många olika stilar, både traditionella och moderna, designar du snabbt den perfekta tavelväggen i ditt hem. Få hjälp med WhiteWall-tillägget.

ifolor-bildprodukter
I Europa erbjuder ifolor ett stort urval av inramade tryck, fotocanvas, fotokollage, anpassade iPhone-fodral, fotomuggar med mera.

Mpix
I USA producerar Mpix fototryck, ramar, canvastavlor, kort och mycket mer i hög kvalitet. Det är enkelt att skapa den perfekta fotopresenten med det här tillägget, och leveransen sker fantastiskt snabbt. Få hjälp med Mpix-tillägget.
Fujifilm Prints & Gifts
Skriv ut dina bilder i ett flertal olika standardstorlekar, skapa muggar med bilderna på eller skapa canvastavlor att hänga på väggen. Få hjälp med Fujifilm Prints & Gifts-tillägget.
Wix Photo Albums
Du kan snabbt skapa digitala fotoalbum och eleganta webbplatser för bilder som hanteras på Wix.com. Du kan lägga till album när du vill och enkelt dela dem med vänner, familj och på sociala medier. Få hjälp med Wix Photo Albums-tillägget.

Senast redigerat 2020-05-05 09:17
Ursprungligen av calinou:

Är det någon som har någon av dessa so är integrerad och är nöjd?...

Integrerad? I vadå?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Integrerad? I vadå?

Menar på att man kan ha den direkt i Appen bilder via "Skapa bok". Då kan man fylla på vartefter utan att det stör /dvs kan växla tillbaks till normal visning i bilder-appen.

1
Bevaka tråden