Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägg till saker i Anteckning med hjälp av Siri på Apple Watch?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en anteckning på min iPhone som heter "Handla". Det är en Checklista, och jag kan med iPhone säga till Siri till exempel "Lägg till Kaffefilter på Anteckningen Handla".

När jag försöker detta på Apple Watch går inte detta, jag får meddelandet: "Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med anteckningar på Apple Watch".
Det låter väldigt konstigt, behövs någon annan terminologi?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-01-01 19:50

Varför inte prova appen Påminnelser istället. Och säga påminn om morötter så hamnar morötterna i en färdig lista som går att bocka av efterhand.

Appen Anteckningar finns (ännu) inte på klockan, så du kan inte använda Siri för att lägga till grejer där. Jag håller med föregående talare att Påminnelser passar bättre för detta. Då kan du ju också checka av ingredienser på klockan medan du handlar.

Jag får kolla Påminnelser, men Anteckningar (med checklista) funkar väldigt bra. Och så ska man ju lära upp hustrun på ett nytt program också...
Det är helt enkelt en tröskel, och det hade varit så mycket lättare om det bara hade funkat.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-01-09 15:14

Kan rekommendera en app som heter Bring. Gratis och det går fint att lägga till varor från klockan.

1
Bevaka tråden