Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Air vs iPad 10.2 (2019)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-07 13:08

Hej.
Startade en tråd om detta i bubblan men man brukar få mer respons här på sådana frågeställningar.
Sambon ska byta ut sin askassa Lenovo-laptop.
Hon ska gå över till iPad istället.
Aktiviteter som ska utföras:
1. lagra och redigera bilder
2. skriva enklare protokoll i styrelseuppdrag
3. allmän surf.

En iPad 10.2 med 32 gb lagring känns för litet, nästa steg blir då 128 gb.
Då kommer vi till dilemmat att en iPad 10.2 128gb kostar 300kr mindre än en iPad Air 64 gb.
Vilken ska man välja?
Är det en tankevurpa att 32gb är för litet?

Musik offline har hon på sin iPhone. De få gånger vi laddar ner filmer serier är inför resor, dessa tittar vi i princip aldrig på under resan så detta användningsområde är inte heller aktuellt.

Själv har jag en iPad Pro 256gb (drygt 30gb upptaget av bilder, dokument och appar), vi har gemensam lagring i iCloud på 2TB utrymme där vi idag fyller strax över 200 gb(varav 130gb är mitt bildbibliotek)

Ursprungligen av bjorsi:

Hej.
Startade en tråd om detta i bubblan men man brukar få mer respons här på sådana frågeställningar.
Sambon ska byta ut sin askassa Lenovo-laptop.
Hon ska gå över till iPad istället.
Aktiviteter som ska utföras:
1. lagra och redigera bilder
2. skriva enklare protokoll i styrelseuppdrag
3. allmän surf.

En iPad 10.2 med 32 gb lagring känns för litet, nästa steg blir då 128 gb.
Då kommer vi till dilemmat att en iPad 10.2 128gb kostar 300kr mindre än en iPad Air 64 gb.
Vilken ska man välja?
Är det en tankevurpa att 32gb är för litet?

Musik offline har hon på sin iPhone. De få gånger vi laddar ner filmer serier är inför resor, dessa tittar vi i princip aldrig på under resan så detta användningsområde är inte heller aktuellt.

Själv har jag en iPad Pro 256gb (drygt 30gb upptaget av bilder, dokument och appar), vi har gemensam lagring i iCloud på 2TB utrymme där vi idag fyller strax över 200 gb(varav 130gb är mitt bildbibliotek)

Rent spontant tycker jag 32 GB är för lite, tom 64. Hade jag valt idag så hade det blivit minst 128 GB för finns inget surare när man måst börja rensa för att få plats och bilder/fotandet kan plötsligt öka om man har ett bra verktyg för att få bilderna snygga., men som tur är behöver jag inte välja.
Air är väl det bättre valet tycker jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-07 22:25

Air finns i 64 och 256 gb. Ipad 10.2 i 32 och 128 gb. 256 känns overkill när man kör iCloud

Ursprungligen av bjorsi:

Air finns i 64 och 256 gb. Ipad 10.2 i 32 och 128 gb. 256 känns overkill när man kör iCloud

Ok, kollade inte vad som fanns minnes-mässigt av dom båda.
Jag tror fortfarande en Air 250GB är det bättre men också dyrbarare valet. Det som avgår är till slut vad din tjej och du tycker är värt det. Ingen av dom är ju dålig så om pengarna avgör blir väl valet lätt, iaf för mig, och det är 128GB på den vanliga. Att tänka på är att den äldre modellen kanske inte kan uppdateras med nytt iPadOS inom något år.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-10-08 07:48

För den beskrivna användningen räcker 32GB.
Men visst är det bra med extra marginal och en 64GB air har fler fördelar.

Senast redigerat 2019-10-08 10:25
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-08 09:53
Ursprungligen av Json_81:

För den beskrivna användningen räcker 32GB.
Men visst är det bra med extra marginal och en 64GB sir har fler fördelar.

Ja, den är lurig. 32gb känns i minsta laget och då är valet svårt (tycker jag) mellan air 64gb och 10.2 128gb :S.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-01-05 21:17

Nu, ett halvår senare så ligger en iPad 10.2 32gb på uthämtningsstället och väntar

1
Bevaka tråden