Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-link DCS8000LH och Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er. Hoppas på hjälp. Jag har nyligen skaffat en Dlink DCS8000LH ip kamera som jag försökt ansluta till mitt wifi här hemma utan resultat.

Jag kör en airport extreme. Och installationen av kameran går smidigt tills det är dags att ansluta den till wifi. Det gör jag genom mydlink appen, jag är ansluten till wifi vi mobilen då det krävs men när jag sen matar in mitt wifi lösen som jag VET är korrekt så bråkar appen och påstår att lösenordet är fel.

Så, behöver jag göra något speciellt i min airport för att den ska vilja släppa in ip kameran eller har ni några andra tips eller erfarenheter kring detta?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-01-03 11:39

Du har följt denna instruktion och ingen risk att det är kamerans lösenord som inte godtas?
https://support.dlink.com/mobile/main/mfaq.as...

Se till att din telefon och kameran är på samma nätverk, 2.4 eller 5 GHz.

Och nej, jag har ingen sådan här kamera själv, verkar fin dock.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-01-03 12:02

En sak till, du använder väl inte WEP som kryptering på nätverket, nya apparater brukar inte gilla denna urgamla variant.

Hej. Tack för ditt svar. Jag vet faktiskt inte hur man ser att dom är på samma band, ej heller hur man kontrollerar 2,4 respektive 5 Ghz banden. Tips på det tas tacksamt emot.

Och nej, dlink appen påstår att lösenordet på mitt wifi är fel.

Ursprungligen av mattiL:

Du har följt denna instruktion och ingen risk att det är kamerans lösenord som inte godtas?
https://support.dlink.com/mobile/main/mfaq.as...

Se till att din telefon och kameran är på samma nätverk, 2.4 eller 5 GHz.

Och nej, jag har ingen sådan här kamera själv, verkar fin dock.

Nej det är WPA2

Ursprungligen av mattiL:

En sak till, du använder väl inte WEP som kryptering på nätverket, nya apparater brukar inte gilla denna urgamla variant.

Jag har två sådana kameror på två olika platser. Båda anslöts dock till wifi från Telias routrar i båda fallen, och inte via AP Extreme. Funkade perfekt när man följde instruktionerna.

Inte Full HD men helt ok bild både i dagsljus och dåligt ljus på kvällen från utelampor. Bra funktionalitet med enkel nedladdning från gratis molnlagring i 24 tim. Vill man ha längre lagringstid i molnet får man pröjsa lite extra.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-01-03 13:53

Har du några specialtecken i lösenordet eller är det väldigt kort?
Kanske du kan testa med att byta lösenord på nätverket (bara test alltså, för att utesluta detta)?

Behöver möjligen dessa kameror programuppdateras (firmware)?

1
Bevaka tråden