Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar Föreslagna genvägar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-12-30 13:43

Jag saknar föreslagna genvägar. Vill minnas att jag haft dem tidigare, hur får jag tillbaka dem?

Jämför med bifogad bild från Apple:
https://support.apple.com/sv-se/HT209055

Det är så jag vill ha det.

13.3, 7+

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-30 15:01

Är det inte föreslagna genvägar du numera hittar i appen Genvägar > Galleri > Genvägar från dina appar > Visa alla?
Där får jag upp en del personliga förslag utifrån tidigare aktiviteter i olika appar. Sedan dyker det ju upp lite random förslag på låsskärmen, vid sökning etc.

Jag antar att supportsidan/bilden inte riktigt uppdaterats för iOS 13 (även om publiceringsdatumet anges som nyare) En länk på sidan talar om att hämta appen genvägar, men den är väl numera förinstallerad i och med iOS 13?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-12-30 15:44
Ursprungligen av IngoX:

Är det inte föreslagna genvägar du numera hittar i appen Genvägar > Galleri > Genvägar från dina appar > Visa alla?
Där får jag upp en del personliga förslag utifrån tidigare aktiviteter i olika appar. Sedan dyker det ju upp lite random förslag på låsskärmen, vid sökning etc.

Jag antar att supportsidan/bilden inte riktigt uppdaterats för iOS 13 (även om publiceringsdatumet anges som nyare) En länk på sidan talar om att hämta appen genvägar, men den är väl numera förinstallerad i och med iOS 13?

Ja så är det nog!
Vill även minnas att man kunde välja Siri fras för triggning, men det valet är numera borta och ersatt med själva namnet på genvägen?

Stor del av problemet bestod i Siris oförmåga att höra ”kattfakta” istället för ”katt fakta”.

1
Bevaka tråden