Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julkalender: Skydda telefonen och hälsan

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har nog alla varit där någon gång i livet när telefonen har glidit ur handen och faller rakt ned i golvet.

Läs hela artikeln här

Kör alltd skal, men sällan att jag pallar skärmskydd med bubblor och sämre skärmrespons. Har alla skärmskydd?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-12-17 11:46

Jag har varken eller.

Ursprungligen av BonneSwe:

Kör alltd skal, men sällan att jag pallar skärmskydd med bubblor och sämre skärmrespons. Har alla skärmskydd?

Aldrig skal men väldigt ofta skärmskydd!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-17 12:07
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Aldrig skal men väldigt ofta skärmskydd!

Aldrig skärmskydd men alltid en rejäl bumper!

(som skyddar glaset både fram och bak vid fall, utan att täcka och öka värmen)

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-12-17 16:01

Kör ett tunt skal men aldrig skärmskydd

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2019-12-17 20:30

Jag har haft iPhone sedan den första från 2007 och har aldrig spräck en skärm men då har jag också alltid haft skärmskydd och fodral. Till mitt senaste köp iPhone X så har jag inte fodral som tycker skärmen som jag haft till de andra. Har bara fodral till baksidan och skärmskydd. Typ så som visades i lucköppningen.

Ursprungligen av BonneSwe:

Kör alltd skal, men sällan att jag pallar skärmskydd med bubblor och sämre skärmrespons. Har alla skärmskydd?

Bubblor är väl svårt att få med glas-skärmskydd som alla använder numera?
Smidigt och billigt skydd som inte påverkar respons eller känsla anser jag ?
Man slipper ju hairline-repor på skärm och direkt-stötar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-12-18 00:22

Kör Griffin Survivor Summit på min 7+.
Enda nackdelen är att det är plast över skärmen. Annars är den brutal, ner i asfalt -inga problem.
Bära telefonen med tänderna -inga problem. Feta gummiknappar för volym/on off -gött. Ner i arbetsbyxan tillsammans med nyckelknippa verktyg och skruv -inga problem.
Några fler gram? Är fullvuxen karl så jag orkar. IP55 -japp. TouchID fungerar lika snabbt -självklart.

Packade upp min nya iphone, den låg på köksbordet när mitt barnbarn kom och hälsade på. Ovanpå kökslampan stod en prydnadssak gjord av trä. Givetvis klättrar mitt barnbarn upp på bordet, knuffar till lampan och vips spricker skärmen på min telefon när prydnadssaken ramlar exakt rakt ner på skärmen. Hade inte ens hunnit börja använda den!! Surt om något!!

Det vore lyxigt Det händer ju titt som tätt

1
Bevaka tråden