Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pay har anlänt till Swedbank

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av AxelM:

hmm varför får jag svaret att Swedbank inte stöds?

Apple har inte uppdaterat webbsidan.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-12-09 15:36

Vad hände med Swedbanks egna Pay-satsning? Var väl tänkt att vara istf Apple Pay.

Inte utan att jag känner skadeglädje över detta, och särskilt om den egna satsningen visat sig vara död.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-12-09 17:56

Lade till ett kort för ett par dagar sedan, blippade min första betalning idag, kul!
Synd bara att inte mitt Visa eller Amex accepteras av Wallet.

Är "Swedbank pay" en variant av Apple Pay?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-01-24 20:32
Ursprungligen av calinou:

Är "Swedbank pay" en variant av Apple Pay?

Nej, inte alls. Swedbank pay är väl mer ett paketerbjudande för butiker.

Finns Wallet appen enbart genom dubbelklick på sidoknapp eller sökfunktion? Vill lägga den i en specifik grupp i min mobil men hittar inte den någonstans.

Ursprungligen av calinou:

Finns Wallet appen enbart genom dubbelklick på sidoknapp eller sökfunktion? Vill lägga den i en specifik grupp i min mobil men hittar inte den någonstans.

Sök efter appen i Spotlight så ser du vilken mapp du har lagt den i.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-03 07:34

Ni som har Swedbank, kan ni kolla en grej åt mig?

Jag fick nytt debitkort med blip förra veckan (det gamla utan blip gick ut och jag fick ett nytt automatiskt).

Jag har kört Apple Pay sen det kom till Swedbank, och har nu tagit bort det gamla och lagt in det nya kortet i Wallet.

Jag kan dock inte se transaktionshistoriken på mina köp med det nya kortet. På gamla kortet kunde jag gå in på Wallet och se detaljer om mina köp (tid och plats). Historiken syns som vanligt i Swedbanks app, men jag vill ha det i Wallet också.

Är det här en bugg eller ska det vara så med nya korten? Hur ser det ut hos er?

Det går fint att betala osv, men störande att plötsligt inte ha hela upplevelsen.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2020-09-03 10:41

Jag har ett kort med "blipp" och kan se historiken i wallet-appen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-03 12:35
Ursprungligen av chrme109:

Jag har ett kort med "blipp" och kan se historiken i wallet-appen.

Tack!

Ska testa att lägga in på nytt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-03 19:48
Ursprungligen av ibish:

Tack!

Ska testa att lägga in på nytt.

Funkar inte ändå. Störande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-05 06:17
Ursprungligen av ibish:

Jag kan dock inte se transaktionshistoriken på mina köp med det nya kortet. På gamla kortet kunde jag gå in på Wallet och se detaljer om mina köp (tid och plats). Historiken syns som vanligt i Swedbanks app, men jag vill ha det i Wallet också.

En inställning. Öppna kortet i Wallet, tryck på tre prickarna uppe till höger.
Under Transaktioner: Visa historik.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-05 19:20
Ursprungligen av IngoX:

En inställning. Öppna kortet i Wallet, tryck på tre prickarna uppe till höger.
Under Transaktioner: Visa historik.

De inställningarna finns inte på mitt kort från Swedbank. Har ett revolutkort också, där inställningen finns med. Och på mitt gamla kort från Swedbank fanns samma inställningar.

Senast redigerat 2020-09-05 19:41
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-05 20:49
Ursprungligen av ibish:

De inställningarna finns inte på mitt kort från Swedbank. Har ett revolutkort också, där inställningen finns med. Och på mitt gamla kort från Swedbank fanns samma inställningar.

Kolla om det finns nån inställning i Swedbanks app eller internetbank, där du behöver ge samtycke att data hanteras av andra betaltjänstleverantörer, eller dylikt.

Bevaka tråden