Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enklare support alt. omfattande service på MacOS/iOS produkter

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köpa ett antal Mac-produkter men är lite osäker om jag ska handla i närmaste butik eller varuhus som erbjuder lite lägre priser med enklare support eller bege mig längre bort till ett ställe som har tillgång till mer omfattande service. Hur brukar ni resonera kring detta med service när ni köper era produkter?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-11-27 11:39

Apple-produkter köper jag av Apple, dom ger bäst service om det går sönder.

Support köper du där dom kan dina speciella mjukvara, skrivare och annan kringutrustning bäst. Någon omfattande support som är värd något brukar inte ingå i köpet av produkterna.

Ursprungligen av Gäddnos:

Apple-produkter köper jag av Apple, dom ger bäst service om det går sönder.

Support köper du där dom kan dina speciella mjukvara, skrivare och annan kringutrustning bäst. Någon omfattande support som är värd något brukar inte ingå i köpet av produkterna.

Har inte koll på vilka Apple butikerna i sthlm som har någon form av verkstad. T ex om man behöver hjälp med att överföra allt från befintlig till ny dator. Det tror jag inte det kostar någonting?
Det jag undrade är om det finns i stan butiker som erbjuder kostnadsfria pass /demo på apparna som i Täby:s butik

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-27 19:03
Ursprungligen av calinou:

Har inte koll på vilka Apple butikerna i sthlm som har någon form av verkstad. T ex om man behöver hjälp med att överföra allt från befintlig till ny dator. Det tror jag inte det kostar någonting?
Det jag undrade är om det finns i stan butiker som erbjuder kostnadsfria pass /demo på apparna som i Täby:s butik

Enkelt med Time Machine backup. Med största säkerhet tar dom betalt för det.

Ursprungligen av Innis:

Enkelt med Time Machine backup. Med största säkerhet tar dom betalt för det.

Det måste man då kolla hos var och en verkar som. Verkar som det kallas för "dataflytt".....
Det är i och för sig inte bara TM- backup installation som är viktig. Time Capsule skulle vilja att det installeras också om det går.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-28 14:41
Ursprungligen av calinou:

Det måste man då kolla hos var och en verkar som. Verkar som det kallas för "dataflytt".....
Det är i och för sig inte bara TM- backup installation som är viktig. Time Capsule skulle vilja att det installeras också om det går.

Va? Förstår inte vad du menar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-11-28 14:53
Ursprungligen av calinou:

Det måste man då kolla hos var och en verkar som. Verkar som det kallas för "dataflytt".....
Det är i och för sig inte bara TM- backup installation som är viktig. Time Capsule skulle vilja att det installeras också om det går.

Och inte det här heller...

Ursprungligen av calinou:

...Time Capsule skulle vilja att det installeras också om det går.

Time Capsule är en hårdvaruprodukt. Det är inget som ska installeras i datorn.

https://en.wikipedia.org/wiki/AirPort_Time_Ca...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Time Capsule är en hårdvaruprodukt. Det är inget som ska installeras i datorn.

https://en.wikipedia.org/wiki/AirPort_Time_Ca...

Så mycket att läsa om det......
Det jag menar är att den ska kopplas ihop med den eventuella nya dator. Mjukvaran alltså.

1
Bevaka tråden