Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motsvarighet för windows problemregistrering till MacOS

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-25 10:10

Finns det någon motsvarighet för windows problemregistrering till MacOS: https://support.microsoft.com/sv-se/help/22878/windows-10-record-steps

Ursprungligen av bjorsi:

Finns det någon motsvarighet för windows problemregistrering till MacOS: https://support.microsoft.com/sv-se/help/22878/windows-10-record-steps

Ja, det är inbyggt och aktiveras när Mac OS X upptäcker felaktig exekvering av kod. Du får då möjlighet att skicka felrapport till Apple med eller utan kommentarer. Med denna rapport följer loggar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-25 12:51
Ursprungligen av Zeugma:

Ja, det är inbyggt och aktiveras när Mac OS X upptäcker felaktig exekvering av kod. Du får då möjlighet att skicka felrapport till Apple med eller utan kommentarer. Med denna rapport följer loggar.

Ok.
Insåg att jag inte allts var tydlig med mitt inlägg :).
I windows kan man kan (enligt en kollega) "spela in" stegen man gör. Som man sedan får ut i en beskrivning som zipfil.
Tänkte att använda oss av det för att "automatiskt" skriva testfall.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-25 13:09
Ursprungligen av bjorsi:

Ok.
Insåg att jag inte allts var tydlig med mitt inlägg :).
I windows kan man kan (enligt en kollega) "spela in" stegen man gör. Som man sedan får ut i en beskrivning som zipfil.
Tänkte att använda oss av det för att "automatiskt" skriva testfall.

Då använder jag QuickTime för att spela in skärmen.

Ursprungligen av bjorsi:

Ok.
Insåg att jag inte allts var tydlig med mitt inlägg :).
I windows kan man kan (enligt en kollega) "spela in" stegen man gör. Som man sedan får ut i en beskrivning som zipfil.
Tänkte att använda oss av det för att "automatiskt" skriva testfall.

Allt som händer finns registrerat i programmet Systemmeddelanden (i mappen Verktygsprogram). Om du undrar varför det inte är som i Windows beror det på att Mac OS X baseras på Unix.

1
Bevaka tråden