Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filer i papperskorg vid start

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har märkt att jag vid varje start har följande filer i papperskorgen: AppRuntime-mxt (en mapp med många små filer) - och MerpAD Office 365. Behöver jag oroa mig?
Jag kör fortfarande med ett äldre system (10.11.6) på en iMac 27 från 2013.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-11-13 09:49

Vad ger Google dig för sökträffar om du anger dessa två?

Tja, ett svar på Officefilen är:
"You refer to this as a "problem" but give no indication of what the problem is

Recovered Files folders are a normal function of the operating system. For a little more information please see this Apple KB. Typically you need do nothing more than empty the Trash.

BTW: The "solution" you're referring to disables the Microsoft Error Reporting Program [MERP] which prevents collection of data pertaining to problems with the Microsoft software, such as those which cause crashes & hangs. Even though some look at doing so as a solution it's a solution to a problem which isn't a problem - kinda like fixing a soiled fingernail by cutting off the finger :-)"

Vad gäller AppRuntime-mxt verkar det ha att göra med temporära systemfiler, men i övrigt förstår jag inte de "förklaringar" som ges.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-11-14 09:13

Undrar, på vilket sätt är detta ett problem? Stora filer? Växer filerna vid varje start? Påverkar det några program?

1
Bevaka tråden