Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna mapp i nytt fönster

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2019-11-09 16:49

Jag har tidigare kunnat öppna mappar i nytt separat fönster med att hålla ner command.
Det går inte nu. Allt hamnar i flikar. Hemskt opraktiskt då man ska flytta filer.
Och nej, "Öppna mappar i flikar i stället för nya fönster" är inte valt i Finder-inställningar.
OS 10.14.6
Hjälp, hur gör jag?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-09 18:03
Ursprungligen av per s:

Jag har tidigare kunnat öppna mappar i nytt separat fönster med att hålla ner command.
Det går inte nu. Allt hamnar i flikar. Hemskt opraktiskt då man ska flytta filer.
Och nej, "Öppna mappar i flikar i stället för nya fönster" är inte valt i Finder-inställningar.
OS 10.14.6
Hjälp, hur gör jag?

Som jag tolkar det så måste du ha den inställningen aktiverad.

  • Medlem
  • 2019-11-09 22:43
Ursprungligen av Innis:

Som jag tolkar det så måste du ha den inställningen aktiverad.

Tyvärr. Oavsätt hur jag har ställt in finder och om jag håller kommande nertryckt så öppnas mapparna som flikar

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-09 22:47
Ursprungligen av per s:

Tyvärr. Oavsätt hur jag har ställt in finder och om jag håller kommande nertryckt så öppnas mapparna som flikar

Har jag väldigt svårt att tro på för det fungerar exakt på det sätt som beskrivs i supportartikeln.
Hålla in CMD och dubbelklicka på mappen. Beroende på inställning öppnas det i en flik eller nytt fönster.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-09 22:55

Såhär ser det ut för mig.

  • Medlem
  • 2019-11-10 02:00
Ursprungligen av Innis:

Såhär ser det ut för mig.

Tack för hjälp och fin förevisning!

Nu har jag öppnat systeminställningar>dock och ställt om "Föredra flikar vid öppning av dokument" från "Alltid" till "Manuellt".
Lite förvirrande att det bara står "dokument" och inget om mappar. Nu fungerar det som jag är van vid
Mapp i mapp öppnas alltid i samma fönster oavsett finderinställning men öppnas nu i nytt fönster om kommand hålls nere samtidigt.
Trist bara att man ibland blir av med inställningar vid uppgraderingar av systemet.

1
Bevaka tråden