Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presenterar AirPods Pro

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-31 23:18
Ursprungligen av iller:

@xms67 det här är bara en av många.

https://www.change.org/p/sony-fix-firmware-on...

Hade jag bara fått välja antingen eller så hade jag valt Sony trots försämringen med firmware.

Ps. Kom på en sak. Jag har tyckt att Sonys lurar är väldigt dyra. Nu när Apple Pods Pro kommit har jag på en sekund värderat om min uppfattning om pris. Helt plötsligt är jag reda att utan större knot betala 3-4000 för ett par hörlurar. Det säger lite om Apples varumärke.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-11-01 05:44
Ursprungligen av xms67:

Intressant med 4.1.1. Och tråkigt. Upplevde du stor försämring, eller mer "just märkbar"?

Pendlar till jobb via tåg.
Efter uppdatering hör jag svagt närmaste omgivning och konduktören när denne är i närheten.

Innan uppdatering kändes det som ett ljudisolerat rum.

Ursprungligen av xms67:

Intressant att du tycker ljudet är sämre än vanliga AirPod. Har du använt öronanalysen(eller vad det heter?)? Glöm nu inte bara att dela med dig av erfarenheten från flyget..?. Det är där jag ser ett behov av några med brusreducering.

Ja, det förvånar mig...
Ska jämföra lite mer när jag använt dom ett par dagar. Jag kan ha haft en dålig dag

Återkommer med hur dom fungerar på flyget.

Tack för alla uppdateringar!

Jag har läst att många klagar på micken på Sony-lurarna. Airpods har ju grym mick, och det är ju svårt att fatta att den sitter uppe vid öronen. Detta är en dealbreaker för mig, så hur är micken när man jämför dessa?

Edit:
Jag inser nu att jag har tänkt fel: Jag vill ju ha en jämförelse mellan Sony WF-1000XM3 (inte WH – Måste de heta så j*a lika!?) och nya Airpods. (Kan inte använda Over ear-lurar för jag blir för varm om öron och huvud (har ett par WH-1000XM2 som tyvär knappt används pga detta).)

Så, är det någon som har Sony WF-1000XM3 och nya Airpods, som kan jämföra?

Ursprungligen av Freddef:

Ja, det förvånar mig...
Ska jämföra lite mer när jag använt dom ett par dagar. Jag kan ha haft en dålig dag

Återkommer med hur dom fungerar på flyget.

Testat ljudet lite mer nu, PRO levererar bättre ljud än Gen 1. Gjorde nog ett dåligt val av musik när jag testade första gången.

Vid samtal upplever motparten mycket bra ljud.
Transparensläge är att föredra vid samtal, då slipper man få känslan av att sitta i en burk och prata. Ljudet är ”bara där”. Klockrent!

ANC verkar helt ok, inte i klass med BOSE men helt ok med tanke på hur smidiga dom är att använda. Flyg provas nästa vecka.

Passform är utmärkt!

Ursprungligen av Freddef:

ANC verkar helt ok, inte i klass med BOSE men helt ok… [snip]

När du säger "i klass med Bose", vilka Bose jämför du då med? De in-ear Bose som jag har testat har inte varit speciellt märkvärdiga.
...och enligt 99% av nättesterna så har Sony WF-1000XM3 den bästa ANC:n på marknaden i dagsläget, för in-ear.

/nyfiken

Ursprungligen av carlsson:

När du säger "i klass med Bose", vilka Bose jämför du då med? De in-ear Bose som jag har testat har inte varit speciellt märkvärdiga.
...och enligt 99% av nättesterna så har Sony WF-1000XM3 den bästa ANC:n på marknaden i dagsläget, för in-ear.

/nyfiken

Jag jämför med mina gamla Over-ear, QC15.
Är väl inte helt rätt att jämföra två helt olika typer av lurar.
Har inte provat några andra in-ear med ANC.

Ursprungligen av Freddef:

Jag jämför med mina gamla Over-ear, QC15.
Är väl inte helt rätt att jämföra två helt olika typer av lurar.
Har inte provat några andra in-ear med ANC.

Over Ear har ju även mekanisk brusreducering. In Ear kan nog aldrig matcha utanpåliggande lurar i det hänseendet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-11-02 07:07

@carlsson jämförelsen du väntat på.

Sitter på flyget nu, dom sorterar bort flygbruset väldigt effektivt.
Är nu mycket nöjd med mitt köp ?

Superlätt att växla mellan ANC och vanligt läge vid behov, ett långtryck är allt som behövs.
Har inget behov av att ta ur dom ur öronen annat än vid laddning.

Senast redigerat 2019-11-04 15:01
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-11-04 16:59

Men hur växlar mellan brusreducering och inte när man anslutit lurarna till en Apple TV4K ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-11-04 17:05
Ursprungligen av mattiL:

Men hur växlar mellan brusreducering och inte när man anslutit lurarna till en Apple TV4K ?

Håll fingret på sensorerna tills du hör ett pling på en av lurarna.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-11-04 17:14
Ursprungligen av iller:

Håll fingret på sensorerna tills du hör ett pling på en av lurarna.

Jo, jag sökte mig just fram till detta, ska testas om ett tag.
Tack!

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-11-05 11:54
Ursprungligen av Freddef:

Sitter på flyget nu, dom sorterar bort flygbruset väldigt effektivt.
Är nu mycket nöjd med mitt köp ?

Superlätt att växla mellan ANC och vanligt läge vid behov, ett långtryck är allt som behövs.
Har inget behov av att ta ur dom ur öronen annat än vid laddning.

Kul att höra! Har du erfarenhet av andra lurar med ANC på flyget? Och i såna fall, hur står sig AirPod Pro mot dom? Jag har kört/kör Bose QC over the ear och in-ear och vill inte få för mycket sämre ANC just på långflyg.

Har kollat på videon som Iller länkade till, och läst ett gäng recensioner.

Kontentan verkar vara: Sonysarna vinner på ljudkvalitét och ANC, medan Apples vinner på bekvämlighet.
Men hur är det med micken?

En fråga om Airpod Pro; Finns det inget sätt att höja volymen utan att använda Siri eller ta fram sin enhet? När jag tänker efter hur många gånger jag justerar volymen när jag lyssnar, så kommer det bli ett stort störmoment för mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-05 15:52
Ursprungligen av carlsson:

Har kollat på videon som Iller länkade till, och läst ett gäng recensioner.

Kontentan verkar vara: Sonysarna vinner på ljudkvalitét och ANC, medan Apples vinner på bekvämlighet.
Men hur är det med micken?

En fråga om Airpod Pro; Finns det inget sätt att höja volymen utan att använda Siri eller ta fram sin enhet? När jag tänker efter hur många gånger jag justerar volymen när jag lyssnar, så kommer det bli ett stort störmoment för mig.

Snurra på kronan på din Apple Watch.

Ursprungligen av zinned:

Snurra på kronan på din Apple Watch.

Natürlich!

Det är ju faktiskt en helt okej kompromiss! ?

Ursprungligen av Gurra:

Kul att höra! Har du erfarenhet av andra lurar med ANC på flyget? Och i såna fall, hur står sig AirPod Pro mot dom? Jag har kört/kör Bose QC over the ear och in-ear och vill inte få för mycket sämre ANC just på långflyg.

Hej,
Jag har sedan tidigare BOSE QC15 Over ear, AP PRO dämpar inte lika mycket men tillräckligt för att kunna ersätta rakt av. Med film eller musik på låg volym är allt flygbuller helt borta.
Over ear kommer nog alltid att kunna leverera bättre ANC pga konstruktionen.
AP PRO är otroligt smidiga att använda så dom vinner i alla lägen.

Painfully Honest Tech har gjort en jämförelse med Sonys motsvarighet:
https://www.youtube.com/watch?v=a3FDUuTT4zk

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-11-06 10:09
Ursprungligen av Freddef:

Hej,
Jag har sedan tidigare BOSE QC15 Over ear, AP PRO dämpar inte lika mycket men tillräckligt för att kunna ersätta rakt av. Med film eller musik på låg volym är allt flygbuller helt borta.
Over ear kommer nog alltid att kunna leverera bättre ANC pga konstruktionen.
AP PRO är otroligt smidiga att använda så dom vinner i alla lägen.

Cool, tack! Over-the-ear är not svårslaget. Jag körde QC15 och gick sedan till ett par QC20 just för smidigheten och jag har varit mycket nöjd med dom i 3-4 år nu. Men det vore skönt med wireless och när jag läser om AirPods Pro så verkar också transparency-funktionen extremt bra och kommer nog leda till med musik på jobbet.

Får nog bli ett köp när jag är i USA om tre veckor.

Ursprungligen av carlsson:

Natürlich!

Det är ju faktiskt en helt okej kompromiss! ?

Jag inser att Jag svarade lite väl snabbt där.

Det är ju ofta jag ligger i sängen och lyssnar, och då har jag inte på klockan. Alltså kommer det bli störigt när jag inte kan sänka, eller höja, eller spola fram och tillbaka på AirPods:arna...

Kanske dags att lära sig lita på Siri...? (Men det är ändå så att i vissa miljöer vill man helt enkelt inte prata med sin tech)

Ursprungligen av carlsson:

Jag inser att Jag svarade lite väl snabbt där.

Det är ju ofta jag ligger i sängen och lyssnar, och då har jag inte på klockan. Alltså kommer det bli störigt när jag inte kan sänka, eller höja, eller spola fram och tillbaka på AirPods:arna...

Kanske dags att lära sig lita på Siri...? (Men det är ändå så att i vissa miljöer vill man helt enkelt inte prata med sin tech)

Det inte ens är säkert att det går att ligga i sängen med nya pga ev. ramlar av när man vrider sig. Så har det varit för mig med mina ordinarie AirPods.

Ursprungligen av calinou:

Det inte ens är säkert att det går att ligga i sängen med nya pga ev. ramlar av när man vrider sig. Så har det varit för mig med mina ordinarie AirPods.

Men de har ju silikonpluppar som gör att de sitter kvar...?

Edit: (De gamla trillar ur för mig också, men Airpod Pro har som sagt silikongummi för att sitta kvar och för att täta ljudet in i hörselgången)
?‍♂️

Senast redigerat 2019-11-06 17:32
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-11-06 16:59

Jag har somnat med min PRO och de satt kvar i öronen när jag vaknade på morgon.

Jag hör till dom som var tvungen att använda nån form av eftermarknadslösning till mina AirPods för att dom skulle sitta kvar på ett vettigt sätt i mina öron. Med AirPods Pro finns det inte en chans att dom trillar ur under några som helst normala omständigheter. Jag har både löptränat, styrketränat och somnat i sängen utan att dom lossnat det minsta. Så, dålig passform med gamla AirPods behöver absolut inte betyda detsamma med Pro.

Senast redigerat 2019-11-06 19:54
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-07 11:59
Ursprungligen av Freddef:

Sitter på flyget nu, dom sorterar bort flygbruset väldigt effektivt.
Är nu mycket nöjd med mitt köp ?

Superlätt att växla mellan ANC och vanligt läge vid behov, ett långtryck är allt som behövs.
Har inget behov av att ta ur dom ur öronen annat än vid laddning.

F*n vad sugen jag blir på ett par

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-07 13:50
Ursprungligen av carlsson:

Det är ju ofta jag ligger i sängen och lyssnar, och då har jag inte på klockan. Alltså kommer det bli störigt när jag inte kan sänka, eller höja, eller spola fram och tillbaka på AirPods:arna...

En sak att det är jobbigt om man t ex på cykel hade varit tvungen att hala fram telefonen för att styra volymen men när du ligger i sängen? Då har du väl ändå telefonen tillgänglig...?

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-12-06 09:54
Ursprungligen av Gurra:

Cool, tack! Over-the-ear är not svårslaget. Jag körde QC15 och gick sedan till ett par QC20 just för smidigheten och jag har varit mycket nöjd med dom i 3-4 år nu. Men det vore skönt med wireless och när jag läser om AirPods Pro så verkar också transparency-funktionen extremt bra och kommer nog leda till med musik på jobbet.

Får nog bli ett köp när jag är i USA om tre veckor.

Blev ett köp och så långt är jag väldigt nöjd. ANC är jämförbart med mina Bose QC20 även på ett flygplan och transparency är grymt på kontoret och i på promenader i stadsmiljö (så man inte blir påkörd). Tycker dom sitter bra och bekvämt, men ska prova lite mer med olika tips (kör medium på båda öronen än så länge).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-12-06 13:49
Ursprungligen av iller:

@xms67 det här är bara en av många.

https://www.change.org/p/sony-fix-firmware-on...

Hade jag bara fått välja antingen eller så hade jag valt Sony trots försämringen med firmware.

Jag köpte ett par Sony XM3 på svarta fredagen. Upptäckte att det nu verkar finnas en senare programvara att ladda ned. nu finns 4.2.2 tillgänglig. Tänkte om du vill prova den.

Har varit sugen sedan lansering och idag lade jag en beställning, halvt på impuls. Råkade se att de fanns i lager i inet och kunde inte hålla mig. Stod leverans imorgon när jag beställde, men det lär väl inte bli förrän på måndag tidigast. Fortfarande bara registrerat host postnord.

Bevaka tråden