Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteristatus

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2019-11-01 07:47

Batteristatus kan man se i finder men skulle man kunna få den i statusbaren
eller liknande så man slipper öppna finder.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-11-01 09:36

Nej det går inte

Den gör väl mest nytta på telefonen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-01 09:59

Finns faktiskt ett sätt att se iphonens batteristatus från macens menyrad.

Om man kan internetdela sin iphones anslutning så ser man batteristatus under wifi-symbolen. Man behöver inte ha internetdelning aktiverat på iphonen om man är inloggad med samma Apple-ID, då dyker den upp automatiskt.

Om man alt-klickar på wifisymbolen och håller musen över telefonen ser man exakt batteriprocent.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2019-11-01 11:39
Ursprungligen av IngoX:

Finns faktiskt ett sätt att se iphonens batteristatus från macens menyrad.

Om man kan internetdela sin iphones anslutning så ser man batteristatus under wifi-symbolen. Man behöver inte ha internetdelning aktiverat på iphonen om man är inloggad med samma Apple-ID, då dyker den upp automatiskt.
Om man alt-klickar på wifisymbolen och håller musen över telefonen ser man exakt batteriprocent.

Se där den fanns redan där kanonbra.
Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-01 11:46
Ursprungligen av IngoX:

Om man alt-klickar på wifisymbolen och håller musen över telefonen ser man exakt batteriprocent.

Batteriprocenten är nog inte så exakt, jag gissar att den avrundar 25 - 50 - 75 - 100%

  • Medlem
  • Umeå
  • 2019-11-01 11:49
Ursprungligen av IngoX:

Batteriprocenten är nog inte så exakt, jag gissar att den avrundar 25 - 50 - 75 - 100%

Det duger gott nog.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-11-01 14:08
Ursprungligen av IngoX:

Batteriprocenten är nog inte så exakt, jag gissar att den avrundar 25 - 50 - 75 - 100%

91% i telefonen blir 75% på datorn...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-04 16:10
Ursprungligen av frazze:

91% i telefonen blir 75% på datorn...

Är väldigt ungefärligt...

Sitter och internetdelar från telefon till MBP. Ner till 20% kvar på telefonen visar batteristatus under macens wifisymbol fortfarande 50%. Vid 20% kom notis på macen om lågt batteri och en fråga om jag vill avbryta internetdelning. Och notisen på telefonen om strömsparläge.

Fortfarande vid 7% visas 20% på macen och när jag stoppar i laddsladd från en powerbank i telefonen visas med en gång 50% på macen fast det bara visar 8% på telefonen.

Har en iPhone 7 med rätt så slitet batteri, om det kan inverka. iOS 13.2 och macOS 10.15.1.

1
Bevaka tråden