Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kastade Time Machine mappar i papperskorgen tas ej bort.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kållered
  • 2019-10-25 09:11

Hej,

Har dumt nog själv kastat gamla Time Machine mappar i papperskorgen. Trodde jag kunde frigöra minne på den externa HD. Men icke, skulle låtit Time Mashine själv kasta dem.

Kan någon säga hur jag gör för att få Papperskorgen att kasta mapparna, vid försök så kommer felmeddelanden, se dumpar.

Mvh
Maths

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-25 12:35

Om filerna används någonstans av systemet så är det enklast att starta om och sedan radera dem.

  • Medlem
  • Kållered
  • 2019-10-26 01:26
Ursprungligen av iSweden:

Om filerna används någonstans av systemet så är det enklast att starta om och sedan radera dem.

Försökt men de ligger kvar, ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-10-26 09:36

Är det inte bättre att markera alla, högerklicka på dem och välja Lägg tillbaka, så får TimeMachine sköta sej själv?

  • Medlem
  • Kållered
  • 2019-10-27 20:11
Ursprungligen av kenjon:

Är det inte bättre att markera alla, högerklicka på dem och välja Lägg tillbaka, så får TimeMachine sköta sej själv?

Det var bra tips, aldrig hört möjlighet att välja lägga tebaks.

  • Medlem
  • Kållered
  • 2019-10-28 23:37
Ursprungligen av kenjon:

Är det inte bättre att markera alla, högerklicka på dem och välja Lägg tillbaka, så får TimeMachine sköta sej själv?

Funkar bara på en fil/mapp den senaste, precis som i ångra. Markerade alla i papperskorgen högerklickade men inget hände.

  • Medlem
  • Framför skärmen
  • 2019-10-29 06:30

När du provade omstart, var Time-machine avslaget i systeminställningar?

Ursprungligen av Maths:

Hej,

Har dumt nog själv kastat gamla Time Machine mappar i papperskorgen. Trodde jag kunde frigöra minne på den externa HD. Men icke, skulle låtit Time Mashine själv kasta dem.

Kan någon säga hur jag gör för att få Papperskorgen att kasta mapparna, vid försök så kommer felmeddelanden, se dumpar.

Mvh
Maths

Du vet att du enkelt i TM kan radera saker?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-10-30 18:43
Ursprungligen av Maths:

Funkar bara på en fil/mapp den senaste, precis som i ångra. Markerade alla i papperskorgen högerklickade men inget hände.

Nej, det funkar på alla filer och mappar med undantag för om man har tagit bort dem med t ex AppDelete verkar det som....
Men Markera alla verkar inte funka.... ta en fil/mapp och testa.

1
Bevaka tråden