Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbföreläsning om Mac Virus

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-23 12:23

https://www.ultimatewindowssecurity.com/webin...

1timme och 10 minuter föreläsning om MacOS Virus

Ursprungligen av Bittin^:

https://www.ultimatewindowssecurity.com/webin...

1timme och 10 minuter föreläsning om MacOS Virus

Finns det - alltså - virus på Mac?

  • Superhjälte
  • 2019-10-23 12:49
Ursprungligen av calinou:

Finns det - alltså - virus på Mac?

Ligger föreläsningen på en domän som innehåller Ultimate Windows Security i namnet så kanske man ska ta allt med en nypa salt.

Läser man texten via länken så förstår man att det handlar om något helt annat än just virus på Mac.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-23 16:43
Ursprungligen av calinou:

Finns det - alltså - virus på Mac?

Tryck på länken och läs så får du svaret.

Clickbait på 99? Eller har de ändrat rubriken? För just nu handlar webinariet bara om "malware" och "attacks" (vilket finns) och det står inget om "Mac OS virus" (som vi alla vet inte finns). Ser faktiskt ut att vara riktigt seriöst om än inget för mig personligen.

Och jo, "AV" (AntiVirus) får nog vara en godkänd beskrivning på denna typ av programvara då ingen i decennier har påstått att det _endast_ tar bort virus. "Anti-Malware & Anti-Attack" har ju inte riktigt samma snärtighet...

Ursprungligen av Zeugma:

Läser man texten via länken så förstår man att det handlar om något helt annat än just virus på Mac.

Rubriken för tråden var missvisande text men dom har ändrat.

Ursprungligen av calinou:

Rubriken för tråden var missvisande text men dom har ändrat.

Vilka har ändrat vad var?

Ursprungligen av Zeugma:

Vilka har ändrat vad var?

Fel av mig. Det är nog samma rubrik så glöm det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-24 01:37

Märkligt att @Bittin^ inte reagerar på inläggen här.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-24 08:34
Ursprungligen av zinned:

Märkligt att @Bittin^ inte reagerar på inläggen här.

Inget konstigt. Samma beteende på FB också. Varken lyssnar eller lär sig av dom uppmaningar han får.

Ursprungligen av johan_tanying:

Clickbait på 99? Eller har de ändrat rubriken? För just nu handlar webinariet bara om "malware" och "attacks" (vilket finns) och det står inget om "Mac OS virus" (som vi alla vet inte finns). Ser faktiskt ut att vara riktigt seriöst om än inget för mig personligen.

Virus har väl inte funnits någonstans senaste 10 åren, typ. Allt handlar om malware/phishing.

Ursprungligen av Innis:

Inget konstigt. Samma beteende på FB också. Varken lyssnar eller lär sig av dom uppmaningar han får.

Är väl bannad från flesta grupper på FB tror jag.

1
Bevaka tråden