Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in på Meddelanden och FaceTime

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppdatering till Catalina kan jag inte längre logga in på vare sig Meddelanden eller FaceTime. Meddelanden bara ignorerar mitt iCloud-lösenord. Efter att ha skrivit in det så tar det ett par sekunder och sedan är jag tillbaka till inloggningsrutan. FaceTime hänger oändligt efter det att jag matat in lösenordet. Att lösenordet är rätt vet jag eftersom jag kan logga in på icloud.com utan bekymmer. Någon som har samma erfarenhet och/eller tips om hur jag kan fixa det? Jag har provat med allt som jag hittat på nätet.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-22 18:01
Ursprungligen av evangelist:

Efter uppdatering till Catalina kan jag inte längre logga in på vare sig Meddelanden eller FaceTime. Meddelanden bara ignorerar mitt iCloud-lösenord. Efter att ha skrivit in det så tar det ett par sekunder och sedan är jag tillbaka till inloggningsrutan. FaceTime hänger oändligt efter det att jag matat in lösenordet. Att lösenordet är rätt vet jag eftersom jag kan logga in på icloud.com utan bekymmer. Någon som har samma erfarenhet och/eller tips om hur jag kan fixa det? Jag har provat med allt som jag hittat på nätet.

Och vad är det? Så vi inte ger råd som du redan provat.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-10-22 20:11

Har du installerat uppdateringen till Catalina (supplemental update)?
Den korrigerar någon iCloud-relaterad bugg har jag för mig.

Ursprungligen av mattiL:

Har du installerat uppdateringen till Catalina (supplemental update)?
Den korrigerar någon iCloud-relaterad bugg har jag för mig.

Jepp. Uppdaterat allt som går

1
Bevaka tråden