Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera från Bilder i paddan

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill kopiera från Bilder i iPad Pro till Filer, inte bild för bild utan ”en hel mapp” tex hela 2017 eller september 2019.
Från Filer sparar jag sen i ett externt USB- minne vilket ju fungerar bra nu.
Går det att göra en backup på hela Paddan på samma sätt?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-18 10:23

Går inte att spara bilder på det sättet. Album är inte mappar som på en datorn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-18 12:46
Ursprungligen av Saffran:

Jag vill kopiera från Bilder i iPad Pro till Filer, inte bild för bild utan ”en hel mapp” tex hela 2017 eller september 2019.
Från Filer sparar jag sen i ett externt USB- minne vilket ju fungerar bra nu.
Går det att göra en backup på hela Paddan på samma sätt?

Det finns ingen sådan funktion i bild-appen men jag svängde ihop en genväg till dig. Du markerar alla aktuella bilder i bild-appen och sedan använder du dela-funktionen för att där välja denna genvägen. Alla bilder som har ett tagningsdatum som är från 2017 kommer att kopieras till en mapp i iCloud, se nedan.

För att göra det enklare så kräver den att du skapar en mapp som heter "Bilder" i din Shortcut-mapp i iCloud. Så skapa den först, sedan är det fritt fram

Länk till genvägen: https://www.icloud.com/shortcuts/2b9763bd6e2c...

Senast redigerat 2019-10-18 13:35
Ursprungligen av zinned:

Det finns ingen sådan funktion i bild-appen men jag svängde ihop en genväg till dig. Du markerar alla aktuella bilder i bild-appen och sedan använder du dela-funktionen för att där välja denna genvägen. Alla bilder som har ett tagningsdatum som är från 2017 kommer att kopieras till en mapp i iCloud, se nedan.

För att göra det enklare så kräver den att du skapar en mapp som heter "Bilder" i din Shortcut-mapp i iCloud. Så skapa den först, sedan är det fritt fram

Länk till genvägen: https://www.icloud.com/shortcuts/2b9763bd6e2c...

Tack för genvägen men jag vill inte kopiera till iCloud utan till ett ett flashminne eller ett USB-minne. Det går att först dela till Anteckningar och därifrån till Filer där USB-minnet dyker upp. Det fungerar men omständigt.

Det jag söker är att kunna backa upp paket med bilder utan att behöva markera varje bild.

Jag använder Lightning — USB 3-kameraadapter och/eller Lightning — SD-kamerakortläsare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-18 17:01
Ursprungligen av Saffran:

Tack för genvägen men jag vill inte kopiera till iCloud utan till ett ett flashminne eller ett USB-minne. Det går att först dela till Anteckningar och därifrån till Filer där USB-minnet dyker upp. Det fungerar men omständigt.

Det jag söker är att kunna backa upp paket med bilder utan att behöva markera varje bild.

Jag använder Lightning — USB 3-kameraadapter och/eller Lightning — SD-kamerakortläsare.

Dela till anteckningar?! Det var bilder du talade om, inte text. Anteckningar är aldrig ett alternativ.

Huvudpunkten är ju solklar, att kunna filtrera ut de bilder som är tagna 2017. Det är den punkten som är administrativt jobbig att göra manuellt i Bilder-appen och detta sköter genvägen till dig. När du väl har de aktuella bilderna i iCloud är det ju en smal sak för dig att bara kopiera hela mappen till ett USB-minne. Kopieringen från mappen i iCloud till ditt USB-minne tar ju sedan inte mer än några sekunder.

1
Bevaka tråden