Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som kommer beställa nya iPhone 11 / Pro / Max

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-01 20:34
Ursprungligen av CekariYH:

Hämta just mitt BookBook plånboks fodral, nu är det bara själva iPhone 11 Pro max som saknas...

https://live.staticflickr.com/65535/48827135441_a15f47fdea_k.jpgIMG_0430 by Lars Hernborg, on Flickr

Alltså 13 dagar sen jag beställde.

Ser den ut som en baksida på en bok..?

Ursprungligen av xms67:

Ser den ut som en baksida på en bok..?

Japp, där av namnet Bookbook, började använda deras för iPhone 2008 tror jag det var och sedan för mina iPad, bästa kvaliteten och handgjorda så ingen ser exakt lika dana ut på utsidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-01 21:24
Ursprungligen av CekariYH:

Japp, där av namnet Bookbook, började använda deras för iPhone 2008 tror jag det var och sedan för mina iPad, bästa kvaliteten och handgjorda så ingen ser exakt lika dana ut på utsidan.

Jag hade ett sådant(eller liknande) till iPad 1. Det var svindyrt och jag tyckte det var otroligt läckert. Sedan kände jag att jag inte vill att det ska se ut som en bok när det var toppmodern pryl.

Ursprungligen av xms67:

Jag hade ett sådant(eller liknande) till iPad 1. Det var svindyrt och jag tyckte det var otroligt läckert. Sedan kände jag att jag inte vill att det ska se ut som en bok när det var toppmodern pryl.

För mig är det tvärt om, paddan står fint i bokhyllan när den inte används, på mobilen är det kvaliteten, antal kortplatser med sedelfacket, magnethållare och skyddsfaktorn som avgör, inte hur ryggen ser ut då den när mobilen används inte syns sas, men tycker den är snygg iaf
Erkännas ska att jag har kört med billigare skal också och dom har funkat bra, iaf dom senaste där uttaget för kameran varit tilltaget så kameran och blixten inte störs.

Ursprungligen av lila huset:

Är det någon som nappade på TREs lanseringserbjudande för en iPhone 11 pro och fått den levererad eller åtminstone ett leveransbesked?
Vi beställde 2st silverfärgade 11 pro 64GB på söndagen 15/9 och har fortfarande obekräftad leveranstid.

Jag och min fru gjorde detta.
Vi beställde på söndagen också, samma modell som er, fast i andra färger. Länge stod det obekräftad leveranstid. Den är nu uppdaterad till "v. 42-43".

Deras erbjudande var onekligen bra - och det gällde för befintliga så som nya kunder. Uppenbarligen tog de sig då också vatten över huvudet då de verkar fått väldigt mycket beställningar och de har (som vanligt) inte fått tillräckligt med telefoner från Apple.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-10-04 19:48
Ursprungligen av CekariYH:

För mig är det tvärt om, paddan står fint i bokhyllan när den inte används, på mobilen är det kvaliteten, antal kortplatser med sedelfacket, magnethållare och skyddsfaktorn som avgör, inte hur ryggen ser ut då den när mobilen används inte syns sas, men tycker den är snygg iaf
Erkännas ska att jag har kört med billigare skal också och dom har funkat bra, iaf dom senaste där uttaget för kameran varit tilltaget så kameran och blixten inte störs.

Kanske jag skulle skippa mina transparenta silikonskal och göra som du, allt kan väl styras med Siri iaf?

Är det någon som vet när nästa batch kommer? Enligt apple.se får de en v42-43. Är det samma för övriga butiker? Macforum, inet, webbhallen etc

Jag är nu i Florida. Nu blir det jakt

Lite glada nyheter:

Konsumenttidning hyllar nya Iphone 11 Pro Max
Den inflytelserika och icke vinstdrivande amerikanska konsumentpublikationen Consumer Reports har utsett Apples nya Iphone 11 Pro Max till den för tillfället bästa telefonen i världen. Det rapporterar svenska Macworld. Den något mindre Iphone 11 Pro tar dessutom hem andraplatsen. Det är bland annat telefonernas prestanda, batteritid, skärmar och kameror som imponerar på Consumer Reports. Apple petar därmed ned Samsungs nya telefoner från topplaceringarna.
Men man påpekar också att det inte finns någon större anledning att uppgradera om man köpt någon av förra årets Iphone-modeller, då de fortfarande också är att betrakta som mycket bra.

Saxat från Omni, och här är länken till originalet: https://www.consumerreports.org/smartphones/a...

Senast redigerat 2019-10-07 09:21
  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-07 09:49
Ursprungligen av CekariYH:

Apple petar därmed ned Samsungs nya telefoner från topplaceringarna.

Hade väl varit fan annars, med tanke på att det är den absolut senaste modellen

Ursprungligen av zinned:

Hade väl varit fan annars, med tanke på att det är den absolut senaste modellen

Jo, men slutsatsen är ju som jag tycker att förra årets och årets iPhone är riktigt bra och enligt dom är 11 PRO Max den bästa just nu.
Samsung låg ju före XS från förra året så, det måste vara hårfint där upp på toppen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-07 11:13
Ursprungligen av CekariYH:

Jo, men slutsatsen är ju som jag tycker att förra årets och årets iPhone är riktigt bra och enligt dom är 11 PRO Max den bästa just nu.
Samsung låg ju före XS från förra året så, det måste vara hårfint där upp på toppen

Nu har jag inte koll på sådana listor men den Samsung-telefon som låg före, den är väl nyare än XS?

Ursprungligen av CekariYH:

Samsung låg ju före XS från förra året så, det måste vara hårfint där upp på toppen

Det där beror på vad du jämför med. Deras senaste S10 ligger nära på jämsides med iPhone XS i bildkvalitet, enligt många techreviews på Youtube. Där är S10 och iPhone XS bättre än varandra på enstaka delar. Den senare slår S10 på fingrarna om man tittar på processor- och grafikkraft och med iPhone 11 Pro så har avståndet ökar betydligt. Oklart om ens S11 kommer att piska 11 Pro i det avseendet eftersom Apple ligger så otroligt långt fram när det gäller processorn. Men vill man ge S10 lite beröm så är det väl att skärmen faktiskt är bättre än iPhone XS och så har vi som vanligt det där med siffror i form av lagringsutrymme och internminne. Det senare är dock lite skitsamma för de allra flesta konsumenter idag.

Ursprungligen av sextontio:

Det där beror på vad du jämför med. Deras senaste S10 ligger nära på jämsides med iPhone XS i bildkvalitet, enligt många techreviews på Youtube. Där är S10 och iPhone XS bättre än varandra på enstaka delar. Den senare slår S10 på fingrarna om man tittar på processor- och grafikkraft och med iPhone 11 Pro så har avståndet ökar betydligt. Oklart om ens S11 kommer att piska 11 Pro i det avseendet eftersom Apple ligger så otroligt långt fram när det gäller processorn. Men vill man ge S10 lite beröm så är det väl att skärmen faktiskt är bättre än iPhone XS och så har vi som vanligt det där med siffror i form av lagringsutrymme och internminne. Det senare är dock lite skitsamma för de allra flesta konsumenter idag.

Som jag så, väldigt tätt i toppen och sen beror det på vad man prioriterar själv

Ursprungligen av El Duderino:

Jag och min fru gjorde detta.
Vi beställde på söndagen också, samma modell som er, fast i andra färger. Länge stod det obekräftad leveranstid. Den är nu uppdaterad till "v. 42-43".

Deras erbjudande var onekligen bra - och det gällde för befintliga så som nya kunder. Uppenbarligen tog de sig då också vatten över huvudet då de verkar fått väldigt mycket beställningar och de har (som vanligt) inte fått tillräckligt med telefoner från Apple.

Vi fick också uppdaterad leveranstid till v. 42-43. Men nu är den åter ändrad till obekräftad leveranstid?

Ursprungligen av lila huset:

Vi fick också uppdaterad leveranstid till v. 42-43. Men nu är den åter ändrad till obekräftad leveranstid?

Ja, det verkar som sagt som att de (med det skapligt bra erbjudandet) tagit sig "vatten över huvudet" och fått alldeles för få telefoner i förhållande till hur många som bokat upp sig på telefon.
Det står ju hela tiden: Obekräftad leveranstid, inväntar information från Apple.
Detta säger de så klart inte själva, men om de har exempelvis 2000 som bokat upp sig, och de får 100 telefoner i veckan så lär det ta ett tag och beta av kön...

Ursprungligen av lila huset:

Vi fick också uppdaterad leveranstid till v. 42-43. Men nu är den åter ändrad till obekräftad leveranstid?

Nu helt plötsligt ska min telefon komma i 42 enligt Tre. Återstår att se om det stämmer

Ursprungligen av El Duderino:

Nu helt plötsligt ska min telefon komma i 42 enligt Tre. Återstår att se om det stämmer

Lite nyfiken, har ni fått era telefoner ännu? Vi har v44-45 just nu...

Ursprungligen av lila huset:

Lite nyfiken, har ni fått era telefoner ännu? Vi har v44-45 just nu...

Nej jag sitter fortfarande och väntar på min Iphone 11 Pro Max 256GB space grey som jag beställde på förbeställningsdagen....någon annan än jag som fortfarande inte fått sin?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-18 12:41
Ursprungligen av NickSkully:

Nej jag sitter fortfarande och väntar på min Iphone 11 Pro Max 256GB space grey som jag beställde på förbeställningsdagen....någon annan än jag som fortfarande inte fått sin?

Skojar du? Typ 5-6 månader efter release?

Imponerande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-18 12:44
Ursprungligen av NickSkully:

Nej jag sitter fortfarande och väntar på min Iphone 11 Pro Max 256GB space grey som jag beställde på förbeställningsdagen....någon annan än jag som fortfarande inte fått sin?

Är det en seriös fråga? Har du inte fått din telefon är det ett fel någonstans.

Ursprungligen av zinned:

Skojar du? Typ 5-6 månader efter release?

Imponerande

Jo tack jag vet, har haft ständig mejlkontakt med apples premium reseller( som jag beställde hos) och de kan inte svara på när de får mobilerna samt när de skickas ut ? men jag ska få ett skal som kompensation för den långa tiden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-18 13:19
Ursprungligen av NickSkully:

Jo tack jag vet, har haft ständig mejlkontakt med apples premium reseller( som jag beställde hos) och de kan inte svara på när de får mobilerna samt när de skickas ut ? men jag ska få ett skal som kompensation för den långa tiden.

Hahahaha....förlåt men jisses

Varför avbeställer du bara inte den där och beställer från Apple? Skeppas ju inom ett par dagar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-18 13:54
Ursprungligen av NickSkully:

Jo tack jag vet, har haft ständig mejlkontakt med apples premium reseller( som jag beställde hos) och de kan inte svara på när de får mobilerna samt när de skickas ut ? men jag ska få ett skal som kompensation för den långa tiden.

Om det fanns pris i tålamod skulle du vara livstids vinnare..?

Ursprungligen av NickSkully:

Jo tack jag vet, har haft ständig mejlkontakt med apples premium reseller( som jag beställde hos) och de kan inte svara på när de får mobilerna samt när de skickas ut ? men jag ska få ett skal som kompensation för den långa tiden.

Hoppas du får den innan nya modellerna kommer in.

Ursprungligen av NickSkully:

Nej jag sitter fortfarande och väntar på min Iphone 11 Pro Max 256GB space grey som jag beställde på förbeställningsdagen....någon annan än jag som fortfarande inte fått sin?

Kan inte avgöra om detta är ett skämt eller inte. Varför avbeställer du inte och bara köper en från Apple direkt? Finns ju i lager.

Ursprungligen av jurassic579:

Kan inte avgöra om detta är ett skämt eller inte...

Måste vara ett skämt. Ingen väntar så länge.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Måste vara ett skämt. Ingen väntar så länge.

Och varför skulle det vara ett skämt?
Om någon vill ha något så väntar man tills man får det.

Ursprungligen av jurassic579:

Kan inte avgöra om detta är ett skämt eller inte. Varför avbeställer du inte och bara köper en från Apple direkt? Finns ju i lager.

Då jag redan har betalat för den så känns det onödigt att be om att få pengarna tillbaka för att sedan köpa en exakt likadan o vänta...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-02-19 11:40

Klart du ska ha pengarna tillbaka!
Och undvik att betala i förskott

Bevaka tråden