Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudsymbolen i Safari har tillkommit?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns numera en ljudsymbol till höger. Vad gör den där? Det verkar som den gör att det bromsar allting. Är det någon annan som har fått samma?

Senast redigerat 2019-10-10 08:25
  • Medlem
  • 2019-10-09 18:40

Funnits tidigare. Stänger av/sätter på ljudet i den aktuella fliken.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-09 19:27
Ursprungligen av calinou:

Det finns numera en ljudsymbol till höger. Vad gör den där? Det verkar som den gör att det bromsar allting. Är det någon annan som har fått samma?

Den bromsar ingenting utan i indikerar om något ljud spelas upp från fliken
Har funnits där sedan Mojave

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-09 21:24

Med Safari 13.0.2 ger också högerklick på ljudsymbolen möjlighet att aktivera bild i bild. T.ex. om man har två flikar med video man vill kolla på samtidigt.

Citat:

Safari 13.0.2
Safari 13.0.2-uppdateringen innehåller funktionsförbättringar och ökar integritet, säkerhet och kompatibilitet. Den rekommenderas för alla användare. Den här uppdateringen:

• Innehåller en uppdaterad startsida med favoriter, ofta besökta och senast besökta webbplatser.
• Varnar om ett svagt lösenord skrivs vid inloggning på en webbplats och hjälper till att uppgradera det till ett starkt lösenord.
• Gör det möjligt att aktivera bild-i-bild från ljudknappen i en flik.
• Aktiverar hopp direkt till en flik som redan är öppen från sökkompletteringslistan när webbadressen skrivs in i det smarta sökfältet.
• Lägger till stöd för autentisering med USB-säkerhetsnycklar på webbplatser som stöds.
• Löser ett problem som förhindrar inloggning till Google i Internetkonton i Systeminställningar.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-09 21:29
Ursprungligen av IngoX:

Med Safari 13.0.2 ger också högerklick på ljudsymbolen möjlighet att aktivera bild i bild. T.ex. om man har två flikar med video man vill kolla på samtidigt.

Tillägg: Fungerar inte med två youtube flikar utan en youtube och annan hemsida.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-09 21:37
Ursprungligen av Innis:

Tillägg: Fungerar inte med två youtube flikar utan en youtube och annan hemsida.

Funkar för mig, testade med dessa två youtubeklipp:
https://www.youtube.com/watch?v=x7qPAY9JqE4
https://www.youtube.com/watch?v=mdls9UUlCPc

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-09 21:41
Ursprungligen av IngoX:

Får testa igen när jag är hemma

Ursprungligen av Ljung:

Funnits tidigare. Stänger av/sätter på ljudet i den aktuella fliken.

Men varför just där? när det finns att stänga av på annat sätt? Nu är den i alla fall borta helt plötsligt.

Ursprungligen av Innis:

Får testa igen när jag är hemma

Förvånad att du inte ens visste om det och dessutom inte lyckas fixa..... ?

Ursprungligen av IngoX:

Med Safari 13.0.2 ger också högerklick på ljudsymbolen möjlighet att aktivera bild i bild. T.ex. om man har två flikar med video man vill kolla på samtidigt.

Var har du fått ta reda på detta?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-10 13:17
Ursprungligen av calinou:

Förvånad att du inte ens visste om det och dessutom inte lyckas fixa..... ?

Om man inte har behov av en funktion är det svårt att veta att den finns.
Någon speciell anledning till din spydighet? Grinig för att du är mer okunnig?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-10 13:20
Ursprungligen av IngoX:

Japp funger. Det som lurade mig var att spelaren la sig över den flik jag ville byta till.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-10 13:23
Ursprungligen av calinou:

Men varför just där? när det finns att stänga av på annat sätt? Nu är den i alla fall borta helt plötsligt.

Väldigt snabbt och enkelt sätt att identifiera vilken flik det är som spelar upp ett video och ljud.
Användbart för oss som har många flikar igång samtidigt.

Ursprungligen av Innis:

Om man inte har behov av en funktion är det svårt att veta att den finns.
Någon speciell anledning till din spydighet? Grinig för att du är mer okunnig?

Varför håller du på och sätter etiketter på folk? Grinig är jag aldrig. Är inte eller okunnig. Hade du följt tråden med nyheter om Catalina hade du inte behövt fråga hur man gör. ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-11 18:43
Ursprungligen av calinou:

Förvånad att du inte ens visste om det och dessutom inte lyckas fixa..... ?

Ursprungligen av calinou:

Varför håller du på och sätter etiketter på folk? Grinig är jag aldrig. Är inte eller okunnig. Hade du följt tråden med nyheter om Catalina hade du inte behövt fråga hur man gör. ?

Look who's talking. Du är duktig på att kasta sten i glashus

1
Bevaka tråden