Siri funkar inte bra sedan uppdatering till iOS 13

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Är det fler än jag som märkt att Siri inte funkar som det ska på klockan sedan iOS 13 och Watch OS 6? Helt plötsligt så går det inte att göra enkla saker som att ställa in timern. Ett kommando som "Sätt timern på 8 minuter" resulterar i "Det är något som inte fungerar... Återkom om en stund" och så har det varit i flera dagar.

Någon som har något förslag på lösning?

Hälsningar,

Anders

Senast redigerat 2019-10-12 21:17
Ursprungligen av Anders Wilhelmsson:

Hej på er!

Är det fler än jag som märkt att Siri inte funkar som det ska på klockan sedan iOS 13 och Watch OS 6? Helt plötsligt så går det inte att göra enkla saker som att ställa in timern. Ett kommando som "Sätt timern på 8 minuter" resulterar i "Det är något som inte fungerar... Återkom om en stund" och så har det varit i flera dagar.

Hälsningar,

Anders

Inte just nu men det händer. Jag blir aldrig klok på vad som sker på Siri servarna och vad som sker på telefonen. Jag tror att de mesta problemen ligger på serversidan och inte är så hårt kopplat till själva uppdateringen av iOS på vårs telefoner

• Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-10 13:56
Ursprungligen av Anders Wilhelmsson:

Hej på er!

Hälsningar,

Anders

Jag har faktiskt inte testat själv men när jag läser din beskrivning så låter det faktiskt som väldigt troligt. Detta då problem med uppläsning av texter i Genvägar, som i sin tur ger problem för hela den aktuella genvägen, har kommit med iOS 13. Det verkar vara så att vissa engelskspråkiga röst fungerar (inte alla) så man får testa sig fram om det är så pass viktigt för en.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2019-10-10 15:02

Skulle testa att spela låtar med spotify häromdagen, hon lyssnade ungefär till halva låt-titeln sen försökte hon hitta något baserat på det på apple music (eftersom jag inte hann säga på spotify).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-10 16:30

Jag har samma problem. Jag använder inte Siri till mycket, men just till timer och Alarm använder jag henne till regelbundet. Sedan iOS 13 strular det. Ibland fungerar det inte alls, som att hon inte hör "Hej Siri", ibland startar hon timern utan att det framgått på skärmen och ibland bara avbryts hennes aktivitet. Det har också hänt att jag först satt på en timer, sedan ger jag kommando om timer igen och då har det verkat som processen fungerat, men hon har inte ändrat till den nya tiden. Jag har dock aldrig fått ett felmeddelande. Inte vad jag kommer ihåg i alla fall.

• Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-12 13:56

Någon som har tips om Siri på Apple Watch, för mig har det alltid fungerat perfekt men efter att ha kopplat klockan till ny telefon så svarar Siri inte alls på klockan, varken med ”Hej Siri” eller när triggar genom kronan på sidan. På telefonen fungerar Siri om jag triggar den själv med Home/Sleep men ”Hej Siri” fungerar inte där heller.

Ursprungligen av zinned:

Någon som har tips om Siri på Apple Watch, för mig har det alltid fungerat perfekt men efter att ha kopplat klockan till ny telefon så svarar Siri inte alls på klockan, varken med ”Hej Siri” eller när triggar genom kronan på sidan. På telefonen fungerar Siri om jag triggar den själv med Home/Sleep men ”Hej Siri” fungerar inte där heller.

Siri finns även i Hjälpmedel-Allmänt-Siri, har du kollat där ( på telefon).
Jag bytte nyligen från fyran till femman, och det fungerar överallt med "Hej Siri"

Ursprungligen av zinned:

Skumt, fungerade på mina gamla nu sålda enheter dvs XS Max och Watch 4.

Även testat precis nu på mina nya och funkar med Hej Siri, sen att hon vägrar att förstå vad jag frågar efter är en annan sak.

• Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-12 20:36

Jag lyckades trigga så jag kunde ställa in Siri igen, dvs få läsa upp de texter hon ber om när man ställer in, och efter det verkar det fungera som det ska.

Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden