Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

macOS 10.15: död åt 32bit

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-10 09:39
Ursprungligen av CekariYH:

Creative Cloud appen har tydligen uppdaterats sen i går, och till det sämre visuellt tycker jag, från en liten fin sak till en stor blaffa som täcker en stor del av skärmen :-/

Har du efter det inga 32-bit program kvar från Adobe? Jag har inte CC-appen. Bara AAM med LR6. Kollade idag uppdateringar via LR6. En uppdatering laddades ned men det är fortfarande 32-bit.

Ursprungligen av Oloff:

Har du efter det inga 32-bit program kvar från Adobe? Jag har inte CC-appen. Bara AAM med LR6. Kollade idag uppdateringar via LR6. En uppdatering laddades ned men det är fortfarande 32-bit.

Jo, som PS C6, AAM mfl. är en av anledningar jag väntar med Catalina. Har ju iofs sig PS CC 19 också men det klarar sig redan.

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-10-10 16:06

Är det någon som kör Adobe Creative Cloud som har uppgraderat till Catalina? Jag har inte vågat mig på det än. Det verkar bara vara mindre "hjälpprogram" från Adobe som inte är 64-bit, men jag har inte tid med att grejer inte lirar just nu.

Ursprungligen av Gurra:

Är det någon som kör Adobe Creative Cloud som har uppgraderat till Catalina? Jag har inte vågat mig på det än. Det verkar bara vara mindre "hjälpprogram" från Adobe som inte är 64-bit, men jag har inte tid med att grejer inte lirar just nu.

Jag har suttit några timmar i InDesign idag samt öppnat några loggor i Illustrator och sparat om en bild i Photoshop - allt i Catalina. Har inte märkt några konstigheter alls.

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-10-11 11:00
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Jag har suttit några timmar i InDesign idag samt öppnat några loggor i Illustrator och sparat om en bild i Photoshop - allt i Catalina. Har inte märkt några konstigheter alls.

Cool, tack. Så länge just dom tre funkar så är det lugnt för mig.

Då kanske jag ska passa på att uppgradera i helgen helt enkelt.

Hur ser man direkt om det är 32 eller 64 bitars på ens appar?

Ursprungligen av calinou:

Hur ser man direkt om det är 32 eller 64 bitars på ens appar?

Ladda ner Go64 appen så ser du direkt vilka som är 32 bitars, här: https://www.stclairsoft.com/Go64/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-14 10:12

Gällande Lightroom 6
Jag har gjort en test-uppdatering till Catalina (gjorde en "kopia" på ordinarie volym, kör AFPS). Det kommer en varning från Apples installerade att AAM inte är kompatibel. Men väl uppdaterat startar LR som om inget har hänt. Inget felmeddelande. Så här långt bra...

Bevaka tråden