Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Delad kalender syns överallt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och min fru har varsin kalender som vi delar med varanda. Supersmidigt naturligtvis.
Men det har alltid stört mig att jag ser hennes kalender på t ex min Apple Watch och i Notifieringscentrat. MIN nästa aktivitet är ju inte det som HON har som nästa aktivitet...

Detta går att stänga av på Macen, men jag ser det ständigt som påminnelser på mina andra enheter.
Går det stänga av notifieringar för delade kalendrar? Detta gäller watchOS, iOS och ipadOS då...

Detta är jag inte säker på men om ni har varsin kalender och ni båda delar på 2 st så låter det inte rätt.
Som jag tänker ska en av er ha en kalender som är utdelat till den andra och där ska bägge bara mata in delade händelser som båda ska se. Om du har hennes eller tvärtom så kommer den ena alltid se den andras delade kalender. Men har haft fel förut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-08 11:58
Ursprungligen av carlsson:

Jag och min fru har varsin kalender som vi delar med varanda. Supersmidigt naturligtvis.
Men det har alltid stört mig att jag ser hennes kalender på t ex min Apple Watch och i Notifieringscentrat. MIN nästa aktivitet är ju inte det som HON har som nästa aktivitet...

Detta går att stänga av på Macen, men jag ser det ständigt som påminnelser på mina andra enheter.
Går det stänga av notifieringar för delade kalendrar? Detta gäller watchOS, iOS och ipadOS då...

Varför delar ni era personliga kalendrar med varandra? Låter knepigt. I ett sådant läge är det ju självklart att ni båda får se innehållet i dessa, oavsett om ni vill eller ej.

Varför inte istället ha en gemensam kalender för de kalenderposter som gäller er båda och sedan ha era vanliga, personliga, kalendrar utöver det?

Ursprungligen av zinned:

Varför delar ni era personliga kalendrar med varandra? Låter knepigt. I ett sådant läge är det ju självklart att ni båda får se innehållet i dessa, oavsett om ni vill eller ej.

Varför inte istället ha en gemensam kalender för de kalenderposter som gäller er båda och sedan ha era vanliga, personliga, kalendrar utöver det?

Som jag skrev ovan då i andra ordalag

Det är väl inte så konstigt? Jag gör massa grejer, hon gör massa grejer. För att inte dubbelboka oss så vill man se varandras kalendrar. Hela funktionen hade ju varit helt värdelös om jag INTE hade kunnat se vad hon har för sig nästa fredag, då jag ska boka in nyaste Terminator med gubbgänget t ex...

Men som sagt, jag vill se hennes kalender när jag tittar på den – Jag vill inte ha massa påminnelser om hennes grejer! Vilket man alltså får nu...

Ursprungligen av carlsson:

Men som sagt, jag vill se hennes kalender när jag tittar på den – Jag vill inte ha massa påminnelser om hennes grejer! Vilket man alltså får nu...

Har du testat att stänga av påminnelse för den delade kalendern?
I kalenderappen, tryck på kalendrar, tryck på i:et vid den delade kalendern och tryck ur för påminnelser

Det där har jag gjort på Macen, men inte på telefonen.
Nu har jag gjort det på min iPhone och iPad också, så får vi se. Bra tips (som man borde tänkt på själv, men men...)!

Ursprungligen av carlsson:

Det där har jag gjort på Macen, men inte på telefonen.
Nu har jag gjort det på min iPhone och iPad också, så får vi se. Bra tips (som man borde tänkt på själv, men men...)!

Jag tror att det gäller för enhet. Vet inte hur man gör det på klockan för jag har ingen, men det finns väl en app på telefonen för man styr det?

Ursprungligen av suddgummi:

Jag tror att det gäller för enhet. Vet inte hur man gör det på klockan för jag har ingen, men det finns väl en app på telefonen för man styr det?

Stämmer, görs i appen Watch under Kalender.

Tack tack tack! ???

1
Bevaka tråden