Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Litet gummiband som påverkar vattentätheten har lossnat från klockan.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad rubriken säger.
Ett mycket litet gummiband som satt under klockans digital crown har lossnat. Enligt internet har det med vattentätheten att göra och det låter ju troligt.
Det har endast gått 18 månader men garantin är ju borta och Apple reparerar inte klockor så att lämna in den där blir som att köpa en ny, kostar 3k.

Känns jävligt ruttet att en pryl för 4k ska gå sönder efter 1½ år och det enda man kan göra är att köpa ny..

Nån som råkat ut för detta?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-07 19:28

Du har en reklamationstid på tre år. Gå till Apple Store och säg att det är en reklamation det handlar om, ett tillverkningsfel som funnits från början. Apple byter klockan utan tjafs.

Ursprungligen av Gäddnos:

Du har en reklamationstid på tre år. Gå till Apple Store och säg att det är en reklamation det handlar om, ett tillverkningsfel som funnits från början. Apple byter klockan utan tjafs.

Nja, beror nog på hur klockan ser ut rent allmänt innan dom byter ut den...

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-07 19:49
Ursprungligen av CekariYH:

Nja, beror nog på hur klockan ser ut rent allmänt innan dom byter ut den...

Jag förväntar mig att den är i toppskick i övrigt när användaren låter så upprörd över en liten gummiring som lossnat.

Ursprungligen av Gäddnos:

Jag förväntar mig att den är i toppskick i övrigt när användaren låter så upprörd över en liten gummiring som lossnat.

Tack, jag får kolla med direkt med Apple istället.
Yes den är i toppskick i övrigt.

Ursprungligen av Gäddnos:

Jag förväntar mig att den är i toppskick i övrigt när användaren låter så upprörd över en liten gummiring som lossnat.

Nja igen, det är ju inte en liten gummiring bara, utan en rätt väsentlig del av klockan, iaf om man tycker den ska vara något så när vattentät

Ursprungligen av Ozbaab:

Tack, jag får kolla med direkt med Apple istället.
Yes den är i toppskick i övrigt.

Jamen då så, bara att reklamera på direkten...

Det är väl ändå inte en klocka man dyker med, så får du ingen reklamation är det bara att hålla sig på land. ?

  • Medlem
  • 2019-10-07 20:42
Ursprungligen av RolexJocke:

Det är väl ändå inte en klocka man dyker med, så får du ingen reklamation är det bara att hålla sig på land. ?

Man kanske inte dyker, men att simma med den på armen kan man göra. Och då blir den ju blöt.

Ursprungligen av Ljung:

Man kanske inte dyker, men att simma med den på armen kan man göra. Och då blir den ju blöt.

Japp, eller bara tvättar händerna lite allmänt eller duschar, och det ska den klara, men inte utan sin lilla gummiring, som nog är den största lilla gummiringenringen på just på en Watch

Ursprungligen av CekariYH:

Japp, eller bara tvättar händerna lite allmänt eller duschar, och det ska den klara, men inte utan sin lilla gummiring, som nog är den största lilla gummiringenringen på just på en Watch

Faktum är att jag inte tittat närmre på en sådan då mitt klockintresse inte innefattar smart klockor.
Men det känns ju märkligt om det är en så pass vital del att den inte säljs som reservdel.

Ursprungligen av RolexJocke:

Faktum är att jag inte tittat närmre på en sådan då mitt klockintresse inte innefattar smart klockor.
Men det känns ju märkligt om det är en så pass vital del att den inte säljs som reservdel.

Tja, tror inta man ska pilla med detta själv då skärm etc är rätt integrerat och kräver andra specialverktyg än vad du har till dina dyrbarheter

Edit: När jag tänker efter lite närmare tror jag inte ens att Apple reparerar utan dom går direkt till återvinning om dom nu godkänner att kunden ska ha en ny.

Ursprungligen av CekariYH:

Tja, tror inta man ska pilla med detta själv då skärm etc är rätt integrerat och kräver andra specialverktyg än vad du har till dina dyrbarheter

Edit: När jag tänker efter lite närmare tror jag inte ens att Apple reparerar utan dom går direkt till återvinning om dom nu godkänner att kunden ska ha en ny.

Känns ju spontant som en dålig lösning. Tätningar bör ju vara gjorda för att gå och byta kan man ju tycka. Känns lite som de tidiga iPhone som hade fuktsensorn som dödade telefon om man svettades lite rejält.

1
Bevaka tråden